Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:16:37 GMT

تامین اقلام مورد نیاز بخش درمانی خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۲۱۶۲

تامین اقلام مورد نیاز بخش درمانی خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عدنان موسی پور، یکی از اعضای کمپین نفس گفت: پس از شکل‌گیری این کمپین و تشکیل کارگروه‌های اجرایی آن، نیاز‌های ضروری بخش درمانی در شهر‌های مختلف استخراج شد و بر اساس نیاز، اقلام مورد نیاز شامل تجهیزات پزشکی و درمانی تهیه و اقداماتی نیز در زمینه ضدعفونی کردن معابر پرتردد شهری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نیاز‌هایی شامل تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی، تجهیزات ضدعفونی بیمارستانی، ماسک، لباس مخصوص و موارد مشابه، وجود دارد افزود: به تدریج و با مشارکت فعالان اقتصادی، در حال تامین است.

موسی پور با اشاره به اینکه اقلامی از جمله ماسک n ۹۵، دستگاه تب سنج، اکسیمتر، دستگاه ضدعفونی کننده و تصفیه هوا، لباس ایزوله و موارد دیگر به بیمارستان‌های رازی، میلاد و ابوذر در اهواز اهدا شده است افزود: به زودی نیز تجهیزات دیگری در بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد و ضدعفونی اماکنی مانند پایانه‌های مرزی نیز از دیگر فعالیت‌های کمپین نفس در خوزستان بوده است.

یکی از اعضای کمپین نفس ادامه داد: تامین سلامت کادر درمانی بسیار اهمیت دارد، کمپین نفس در حال تامین اقلام ضروری مانند ماسک N ۹۵ برای کادر درمانی استان است و به‌زودی این اقلام نیز در اهواز و دیگر شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

او گفت: این کمپین صرفا افراد توانمند اقتصادی و فعالان بخش خصوصی با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی خود، این کمپین را تشکیل داده اند، بنابراین از همه فعالان بخش خصوصی برای مشارکت در کمپین نفس و کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز بخش درمانی استان خوزستان دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان اخبار سلامت کمپین نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود