Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی 10 آوریل(22 فروردین) از طریق ویدئو کنفرانس با خبرنگاران مصاحبه خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس پالیسی آنلاین، سه فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی از طریق ویدئو کنفرانس در تاریخ ۱۰ آوریل(۲۲ فروردین) ساعت ۱۰:۴۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۱۵ به وقت تهران) با خبرنگاران مصاحبه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"اندرو مورگان"(Andrew Morgan) و "جسیکا میر"(Jessica Meir) عملیات خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رسانده‌اند و در ۱۷ آوریل به زمین باز خواهند گشت. مورگان در ۲۰ ژوئیه و میر در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹  به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. "جسیکا میر" فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است. از حدود ۵۵۰ نفری که تاکنون به فضا اعزام شده اند، ۶۵ نفر از آنها زن بوده‌اند.

یک روز پیش از این تله‌کنفرانس فضانوردان جدیدی به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" اعزام خواهند شد. "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin)  و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹ آوریل سال جاری توسط موشک "سایوز ام اس-۱۶ " (Soyuz MS-۱۶) به "ایستگاه فضایی بین المللی" فرستاده شوند. این سه فضانورد تا ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند. ویدئو کنفرانس فضانوردان ناسا با خبرنگاران از تلویزیون ناسا (NASA TV) و ناسا لایو (NASA Live) پخش خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي ایستگاه فضایی بین المللی ویدئو کنفرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بادبان‌ها را بکشید؛ ۱۰۰۰سال دیگر به مقصد می‌رسیم

ناسا آماده می‌شود تا فضاپیمای پیشرفته‌ای را مجهز به بادبان خورشیدی در اواخر این ماه پرتاب کند. بادبان خورشیدی می‌تواند تا سال‌ها سرعت بگیرد و بهترین راه‌حل سفر‌های فضایی دوردست با فناوری کنونی است.

به گزارش خبرآنلاین، ناسا با استفاده از چارچوب جدیدی که از کامپوزیت‌های پلیمری سبک‌وزن ساخته شده، سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته را در ۲۴ آوریل به فضا می‌فرستد.

بادبان خورشیدی از آن فناوری‌هایی است که بر اساس شکل و شمایل خود جذاب است و از ده‌ها سال پیش در ادبیات و آثار علمی-تخیلی به نمایش درآمده است. شاید فکر کنید که دلیل این نام‌گذاری، تصورات انتزاعی یا تخیلی است؛ اما آن‌ها فقط از نظر ظاهری شبیه قایق‌های بادبانی نیستند بلکه عملکرد آن‌ها نیز دقیقا به همان ترتیب است.

قایق‌ها و کشتی‌های بادبانی روی آب حرکت می‌کنند و باد آن‌ها را به پیش می‌راند. بادبان‌های خورشیدی در خلأ حرکت می‌کنند و توسط ذرات باد خورشیدی به حرکت در می‌آیند. در واقع، جریان پلاسمایی پروتون‌ها و الکترون‌هایی که پیوسته با سرعت‌ها و چگالی‌های متفاوت از خورشید ساطع می‌شوند، آن‌ها را به حرکت در می‌آورند. بادبان خورشیدی هم می‌تواند مانند قایق‌های بادبانی مدرن، تقریباً هر مانوری را انجام دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

البته بادبان خورشیدی مشکلاتی هم دارد. این بادبان‌ها شتاب زیادی ندارند و نمی‌توانند مانند موشک‌های شیمیایی، در زمانی کوتاه به سرعت چند کیلومتر بر ثانیه برسند؛ زیرا نیرویی که فشار باد خورشیدی روی سطحی کوچک وارد می‌کند، تقریباً معادل وزن یک ورق کاغذ یادداشت است. با این حال، بادبان خورشیدی نیازی به سوخت ندارد و می‌تواند تا هزاران سال شتاب بگیرد. شاید دشوارترین بخش کار آن باشد که برای داشتن چنین وسیله‌ای باید فضاپیما را به اندازه کافی سبک با بادبان به اندازه کافی بزرگ بسازید تا به کارتان بیاید!

خود بادبان، چالش عجیب‌وغریبی نیست. از دهه ۱۹۶۰، فیلم‌های علمی تخیلی نشان داده‌اند که این کار شدنی است؛ بنابراین مشکل واقعی چارچوبی است که برای نگه داشتن بادبان‌ها استفاده می‌شود.

بوم‌ها یا سنگین و فلزی هستند یا از کامپوزیت سبک‌وزن با طراحی حجیم ساخته می‌شوند که متاسفانه هیچ‌کدام برای فضاپیما‌های کوچک امروزی به کار نمی‌آیند. بادبان‌های خورشیدی به بوم‌های بسیار بزرگ، پایدار و سبک وزن نیاز دارند که بتوانند به طور فشرده جمع شوند. بوم‌های این بادبان، لوله‌ای شکل هستند و می‌توان آن‌ها را به صورت صاف جمع کرد و مانند یک متر نواری در بسته‌ای کوچک درآورد که در عین حال تمام مزایای مواد کامپوزیتی را داشته باشند.

مدیر پروژه ماموریت بادبان خورشیدی در ناسا بر این باور است که این فناوری با جرقه زدن تخیل شکل می‌گیرد و سیطره انسان را پس از دریاها، این‌بار در فضا به تصویر می‌کشد. نشان دادن توانایی بادبان‌های خورشیدی و بوم‌های کامپوزیت سبک وزن، گام بعدی در استفاده از این فناوری برای الهام بخشیدن به ماموریت‌های آینده است.

دیگر خبرها

  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • محاسبه سن ستارگان با تلسکوپ فضایی رومن ناسا
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • (ویدئو) بادبان‌ها را بکشید؛ ۱۰۰۰سال دیگر به مقصد می‌رسیم
  • علت دعوت ناسا از رسانه‌ها چه بود؟
  • سپر ناسا مقابل غبارهای خطرناک ماه بالا رفت
  • دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»
  • آلبوم عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷»