Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@10:06:10 GMT

دولت آذربایجان منع رفت و آمد عمومی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۲۴۷۳

ساعت24- ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد، رفت و آمد در سراسر این کشور از ۵ آوریل (برابر ۱۷ فروردین ماه) جاری منع می‌شود.

ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد ، رفت و آمد در سراسر این کشور از ۵ آوریل ( برابر ۱۷ فروردین ماه ) جاری منع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اقدام در قالب تدابیر پیشگیرانه شیوع کرونا ویروس به مدت ۱۵ روز یعنی تا ۲۰ آوریل ( برابر اول اردیبهشت ) به کار گرفته می شود .

بر این اساس هرگونه تردد شهروندان جمهوری آذربایجان در این مدت ذکر شده فقط با دریافت مجوز از طریق سیستم الکترونیکی ویژه راه اندازی شده توسط وزارت کشور، امکان پذیر خواهد بود .

شهروندان جمهوری آذربایجان برای دریافت مجوز رفتن به بیمارستان باید با پیامک شماره شناسنامه خود و نیز عدد ۱ را به سیتسم الکترونیکی ویژه وزارت کشور ارسال کنند و تنها پس از دریافت این مجوز الکترونیکی دو ساعته می توانند از منزل خود خارج شوند .

همچنین برای رفتن به فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه نیز باید شماره شناسنامه و عدد۲ را به سیستم الکترونیک ارسال و مجوز لازم دریافت کنند . نظارت بر اجرای این مقررات هم بر عهده پلیس و نیروی های ژاندارمری خواهد بود .

این محدودیت های جدید شامل پرسنل نهاد ریاست جمهوری، مجلس ملی، وزارت خارجه، وزارت کشاورزی، نهادهای اجرایی محلی، قضایی، نمایندگان رسانه ای و نیز پرسنل نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای خارجی فعال در جمهوری آذربایجان نمی شود .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال ۴۰۰ نفر در این کشور به کرونا ویروس مبتلا شدند که ۲۶ نفر از آنها درمان شده و ۵ نفر نیز جان خود را از دست داده است .

در حال حاضر در قالب اقدامات مقابله با ویروس کرونا، تردد بین شهری در جمهوری آذربایجان ممنوع شده و تمامی مدارس، دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی و تعدادی از ادارات دولتی و نیز متروی باکو پایتخت این کشور نیز تعطیل شده اند .

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آذربايجان ویروس کرونا جمهوری آذربایجان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» در این کشور فیلتر شد

کاربران در پاکستان از اواسط فوریه مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند، اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل‌های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی‌ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است، اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

دیگر خبرها

  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی
  • ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین