Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@21:51:21 GMT

(تصاویر) یهودیان ارتدوکس علیه مقررات ضد کرونا!

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۲۵۹۸

رهبران یهودیان ارتدوکس در یک شهر اسرائیل مردم را به خیابان می‌کشانند و علیه مقررات ضدکرونایی هستند.

به گزارش فرارو، در شهر بنی براک، واقع در استان تل‌آویو اسرائیل یهودیان ارتدوکس به پیروی از رهبران خود محدودیت در خانه ماندن به‌دلیل شیوع کرونا را نادیده گرفتند و اکنون این شهر به کانون شیوع کرونا در اسرائیل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کارشناس به آسوشیتدپرس گفت که حدود ۴۰ درصد از ساکنان بنی براک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یهودیان ارتدوکس اسرائیل تمایل به زندگی در محلات فقیرنشین و شلوغ دارند. کنیسه‌ها محور زندگی اجتماعی آن‌هاست جایی که ویروس کرونا می‌تواند به سرعت گسترش یابد. آن‌ها در فضاهای کوچک دعا می‌کنند و همچنان به معاشرت ادامه می‌دهند.

برخی از اسرائیلی‌های سکولار می‌گویند این افراد تلاش‌های ملی برای مهار کرونا را تضعیف می‌کنند.

درگیری‌هایی نیز میان پلیس و یهودیان ارتدوکس گزارش شده است.

بحث در این‌باره از روز پنج‌شنبه که یعقوب لیتزمان وزیر بهداشت اسرائیل و سیاستمدار فوق ارتدوكس و همسرش به کرونا مبتلا شدند، شدت گرفت.

لیتزمان در هفته‌های گذشته در برابر تماس‌ها برای اعمال محدودیت در تجمعات مذهبی مقاومت کرده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز خود را قرنطینه کرده بود که بعد تست کرونای او منفی اعلام شد.

بر اساس آخرین آمار در اسرائیل ۷ هزار و ۳۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۷ نفر تاکنون بر اثر این ویروس جان باخته اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: یهودیان ارتدوکس ویروس کرونا تل آویو اسرائیل یهودیان ارتدوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگری در روز روشن

  یک داستان تاریخی
برای پرداختن به ماجرای فلسطین باید یک فلش‌بک بزنیم به جنگ جهانی اول و حدود صد سال پیش. منطقه‌ای که امروز به گفته اشغالگران به اسم اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی می‌شناسیم، منطقه‌ای بزرگ، سرسبز و حاصلخیز به نام فلسطین و تحت حکومت عثمانی بود و فرمانداری آنجا را اداره می‌کرد. جنگ جهانی اول که پایان یافت، امپراتوری عثمانی از هم فروپاشید و نحوه مدیریت مناطقی که تحت سلطه عثمانی بود، به دست پیروزهای میدان افتاد. فلسطین هم در این غائله نصیب انگلیس شد. انگلیس هم برای این‌که بتواند آنجا را مدیریت کند، از طرف خود فرمانداری گذاشت و اسم فلسطین، به فلسطین بریتانیا تغییر پیدا کرد. ماجرا گذشت تا این‌که یک جمع ملی‌گرای خارج از دین یهود که خود یهودیان هم آن را قبول نداشتند، به اسم صهیونیسم شکل گرفت و مدعی شد با حمایت انگلیس می‌خواهد یک خانه یهودی در غرب آسیا تاسیس کند.انگلیس وقتی دید چنین شرایطی فراهم است، از سازمان ملل خواست زمینه را برای مهاجرت یهودیان کل اروپا به فلسطین بریتانیا فراهم کند و وقتی از حدود ۷۵درصد مسلمان، ۱۱درصد یهودی و بقیه مسیحی، ترکیب جمعیتی فلسطین را برهم زدند و یهودیان ۳۵درصد شدند، خواستار تشکیل سرزمینی برای یهودیان شد.آن زمان سازمان ملل که با شیطنت انگلیس فعالیت می‌کرد و هدفش این بود خواسته جنبش صهیونیسم را محقق کند، گفت: بیایید منطقه فلسطین را به دو کشور تبدیل بکنید. یکی فلسطین و کشور مسلمانان و اعراب و دیگری کشور صهیونیست‌ها اما مسلمانان از همان اول مخالفت کردند.

به دو علت:
۱. به این علت که جمعیت بیشتری داشتند؛
۲. به خاطر این‌که آنجا کشور و منطقه آبا و اجدادی‌شان بود و اگر کشوری تاسیس می‌شود، باید به نام کشور فلسطین باشد.

این ماجرا تا جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کرد و روی موجی که از افسانه هولوکاست شکل گرفته بود، صهیونیست‌ها توانستند افکار عمومی را طوری هدایت کنند که زمینه برای اشغال کل فلسطین فراهم شود و نهایتا در سال ۱۹۴۸ میلادی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) تاسیس شد.از همان ابتدا رژیم صهیونیستی همیشه می‌خواست از حد و حدود خود خارج شود و اشغالگری خود را افزایش دهد و کل سرزمین فلسطین را به حیطه حکومتی خود اضافه کند و از طرفی دغدغه‌ای که فلسطینی‌ها داشتند، این بود که سرزمین مادری‌شان را پس بگیرند.

یک نتیجه‌گیری تخصصی
راهکارهای متفاوتی درباره این ماجرا طرح شد که مهم‌ترین آن، راه‌حل دودولتی، یعنی بخشی برای فلسطین و بخشی برای اسرائیل است اما همین راهکار دودولتی‌شدن از طرف هیچ‌کدام از طرفین پذیرفته نمی‌شود و هیچ‌کدام زیر بار این مسأله نمی‌روند.ماجرای فلسطین،ماجرای تعیین تکلیف حاکمیت صدساله بر یک سرزمین است.اگر این را درست متوجه شویم و به فرآیند‌های خبری دقیق پی ببریم، حالا می‌شود برای آن راه‌حل ارائه دادوآن هم تصمیم‌گیری مردم ساکن فلسطین و همه‌پرسی از خود مردم است.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • اشغالگری در روز روشن
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط یهودیان + فیلم