Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@04:51:15 GMT

سدهای کردستان در آستانه سرریز شدن است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۲۶۲۰

سدهای کردستان در آستانه سرریز شدن است

تاپایان فروردین 7 سدکردستان سرریزخواهد شد .

عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: به دنبال بارندگی‌های قابل توجه در چند روز اخیر، سد‌های بانه، زریبار مریوان و سورال دهگلان ۱۰۰ درصد پر شده و سرریز کردند.

اوبا بیان اینکه از ۱۶ سدی که در استان آبگیری شده‌اند، هشت سد در حال بهره‌برداری است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین چند سد دیگر استان نیز ۱۰۰ درصد پر شوند و سرریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومن پور به مدیریت آب ورودی و خروجی و نرم بودن سرریز سد‌های ذکر شده در استان اشاره و اضافه کرد: در سد‌های سرریز شده تخلیه‌هایی انجام می‌دهیم و تلاش داریم آب را در تراز بالا نگه داریم، چرا که این قسمت از سد‌ها از کیفیت بهتری برای شرب برخوردار هستند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه هفت سد استان در مجموع بالای ۸۸ درصد پرشدگی دارند، یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد سد قشلاق، ۹۱ درصد سدگاران، ۸۸ درصد گاوشان، ۸۵ درصد تلوار، ۷۲ درصد سد آزاد و ۷۱ درصد سد عباس‌آباد بانه پر شده است.

مومن‌پور مجموع آب موجود در مخازن سد‌های استان را یک هزار و ۹۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۲،۵ درصد مخازن سد‌ها اعلام کرد و گفت: سد سنگ سیاه ۶۶ درصد، چراغ ویس سقز ۳۷ درصد، زیویه ۳۷ درصد، سیازاخ ۱۱ درصد، بوکان ۷۷ درصد و سد قوچم ۱۶ درصد آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه با پر شدن این ۷ سد نیز وضعیت منابع آب استان کردستان به حالت خوبی خواهد رسید، گفت: خوشبختانه با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در سال جاری مشکلی در راستای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در استان کردستان وجود ندارد.

او ضمن درخواست از مردم برای عدم حضور در حاشیه رودخانه‌های استان کردستان، افزود: با توجه به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی از اقشار مختلف مردم درخواست داریم در فروردین ماه به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند.

مومن پور افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان فروردین ماه اکثر قریب به اتفاق سد‌های استان کردستان سرریز شوند و به همین دلیل در راستای مدیریت منابع آب استان احتمال اینکه دریچه بعضی از سد‌ها باز شود وجود دارد و انتظار داریم که کشاورزان پایین دست سد‌ها پیش بینی‌های لازم را در این راستا در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان بهره برداری مومن پور درصد سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • حضور ۴ بازیکن سبزواری در پنجمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان