Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده وزیان‌های متعددی بر تولید کنندگان، فعالین اقتصادی، کارگران روزمزد و بسیاری از کسانی که حقوق ثابت و مشخصی ندارند وارد کرده است.

قدس آنلاین: بسیاری درباره ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن سخن گفته اند اما بهترین تعبیر از آسیب‌های ویروس کرونا را می‌توان به خسارت‌های سیل تشبیه کرد، ویروس کرونا هم اکنون همانند سیلی است که درون خانه‌ها آمده و میزان خرابی و تخریب آن هنوز مشخص و قابل ارزیابی نیست، وسایل زندگی مردم زیر گل و لای سیل مانده و همه به فکر نجات جان خود هستند، لذا در چنین شرایطی به صورت خاص و شفاف نمی‌توان خسارت‌ها را برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ویروس کرونا شوک نیست، بحرانی بزرگ بر اقتصادهای دنیاست، اقتصادهایی که بنا به قدرت یا ضعف خود از این سیل ویرانگر آسیب می بینند، از این جهت ویروس کرونا شوک نامیده نمی‌شود چرا که شوک لحظه‌ای است و تاثیرات آن با سرعت بیشتری نسبت به بحران پایان می گیرد، در حالی که با شیوع و گسترش ویروس کرونا اقتصاد جهان از اول ژانویه تا  کنون درگیر این ویروس است. در خوش بینانه‌ترین حالت اقتصاد بین‌الملل و به تبع آن اقتصاد کشورچندین ماه درگیر تبعات اقتصادی کرونا است. کاهش ارتباطات بین المللی زیان بزرگی بر نظام اقتصادی دنیا وارد کرده است، مسلماً اثراتی که ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا می‌گذارد بسیار فراتر از اثراتی است که تا امروز دیده شده است.

اثراتی چون سقوط سهام و ورشکستگی شرکتهای هواپیمایی شوک هایی است که اثرات آن درحال حاضر چندان مشخص نیست، قطعاً اثرات این بحران‌های اقتصادی بنا به ماندگاری ویروس در چند ماه آینده مشخص می شود، منفی شدن رشد نرخ اقتصادی دنیا به معنای از هم پاشیدن اقتصادهای ضعیف و تضعیف شدید اقتصادهای قوی است، هر چند اقتصادهای قوی با سهولت بهتری نسبت به اقتصادهای ضعیف از این بحران خارج می شوند، در حالی که اقتصادهای ضعیف دنیا به شدت دچار فروپاشی خواهند شد. به نظر می‌رسد ویروس نادیده ناخوانده ای به نام کرونا تمامی مناسبات به هم تنیده جهانی اعم از جغرافیای سیاسی و اقتصادی دنیا را تغییر داده است، تداوم این روند منجر به آسیب های بسیاری می‌شود که لزوم توجه و برنامه ریزی برای عبور سریع تر از این بحران و کاهش خسارت‌های زیان بار آن را از سوی دولت‌ها دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مبتلایان به ویروس کرونا قربانیان ویروس کرونا تبعات اقتصادی کرونا اقتصادی دنیا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد

جیم کاوانا، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مستقل در خصوص پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» گفت: «این اقدامی بود که بازی را به طور کلی تغییر داد. اکنون این یک بازی جدید است؛ زیرا ایران نشان داد که اسرائیل برای دفاع از خود به آمریکا وابسته است». 

به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر در ادامه گفت که ایران در این حمله خود را به اهداف نظامی خاصی محدود کرده بود و با این حال رژیم صهیونیستی همچنان از کمک‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن استفاده کرد. به گفته او «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به صورت موثر و هوشمندی انجام دهد. ایران نشان داد که اسرائیل امن نیست». 

این کارشناس به نقش ایران در تغییر ژئوپلیتیک منطقه اشاره کرد و گفت: «ایران می‌گوید اگر اسرائیل حمله کند، پاسخ خواهد داد. آنها قرار نیست بنشینند و نگاه کنند. اسرائیل مثل یک کودک نازپرورده است. آنها با مصونیت از مجازات به سوریه حمله می‌کنند. دهه‌هاست که بدون مجازات به کشور‌های اطرافشان حمله می‌کنند. این تمام شد و به همین دلیل است که می‌گویم این یک تغییر است. آنها نمی‌توانند بدون مجازات به ایران حمله کنند». 

پیش از این نیز کارشناسان متعددی عنوان کرده بودند که حمله ایران به اسرائیل صفحه جدیدی از معادلات جهانی را باز کرده است. در همین راستا، وب سایت فرانسوی مدیاپارت درخصوص پاسخ تنبیهی ایران نوشت: حمله (پاسخ تنبیهی) ایران به اسرائیل انتقام حساب شده‌ای بود که تهران برای جلوگیری از آتش گرفتن منطقه، آن را انجام داد. اما این رویداد تاریخی به یک نقطه عطف نیز رسید و جنگ در سایه به یک جنگ آشکار تبدیل شد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب نیز پیش‌تر گفته بود که عملیات بی سابقه ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان داد که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند