Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در سراسر جهان منتشر شده و به ندرت کشوری یافت می‌شود که ورود این ویروس را تجربه نکرده باشد؛ در حال حاضر شمار زیادی از کشور‌های جهان درگیر این ویروس هستند و با بسیج تمام نیرو‌ها و امکانات در تلاشند هر چه زودتر به مرحله مهار و کنترل بیماری برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که بار‌ها گفته شده علائم شایع این بیماری شامل سرفه، تب، عطسه و درد در ناحیه قفسه سینه است که در برخی موارد حس بویایی و چشایی را هم تحت تاثیر قرار داده است و باز در برخی کشور‌ها شدت بروز علائم متفاوت است؛ مثلا در کشوری مانند آلمان بر اساس اطلاعات موسسه پژوهشی رابرت کخ که از ۴۴ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تا پایان ماه مارس در این کشور جمع‌آوری شده؛ ۵۳ درصد سرفه، ۴۱ درصد تب، ۲۳ درصد آبریزش بینی و تنها ۲ درصد از بیماران دچار سینه‌پهلو یا التهاب ریه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۵۳۱۸۳ نفر افزایش یافت

طبق این تحقیق شمار زیادی از بیماران همچنان علائمی خفیف داشته یا اصلا بدون علائم بودند در حالی که همچنان قابلیت انتقال بیماری را به دیگران داشته‌اند؛ موسسه رابرت کخ همچنان تاکید کرده که مطمئن‌ترین روش شناسایی بیماری آزمایش است. اینفوگرافی زیر مربوط به این بررسی است؛ 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد