Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت عربستان سعودی بازار نفت را در پی اختلاف خود با روسیه از نفت پر کرده است و باید رفتار خود را تغییر دهد.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سفیر آمریکا در ریاض نوشت: تصمیم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای افزایش تولید نفت، تصمیم شتابزده‌ای بود که تحت تاثیر خشم از موضع مسکو اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال کوین کریمر سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت عربستان سعودی بازار نفت را در پی اختلاف خود با روسیه از نفت پر کرده است و باید رفتار خود را تغییر دهد.
 
با دستکاری ژئوپلتیک عربستان و روسیه مقابله کنید
شماری از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای برای مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور تاکید کردند اقدامات عربستان سعودی و روسیه در بازار جهانی نفت، منافع ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواست با آنچه دستکاری ژئوپلتیک عربستان و روسیه در بازار جهانی نفت خواند، مقابله کند.
در نامه مشترکی که شماری از نمایندگان جمهوریخواه آن را خطاب به مایک پمپئو امضا کردند، آمده است: منافع امنیت ملی آمریکا مستلزم مقابله با اقدامات عربستان و روسیه در بازار جهانی نفت است. رفتار‌های این دو کشور باعث ایجاد رنج‌هایی برای شهروندان در سراسر جهان شده است.
این نمایندگان افزودند: دستکاری در بازار نفت، باعث بیکاری میلیون‌ها نفر از کارگران به علت ایجاد اختلال در اقتصاد جهانی شده است.
این نمایندگان در نامه خود از عربستان و روسیه خواستند درک کنند که زمان همکاری برای مقابله با پیامد‌های شیوع ویروس کرونا فرا رسیده است.
اعضای کنگره آمریکا در این نامه، به کسانی که بخواهند عامل بی ثباتی در بازار‌های جهانی باشند، هشدار دادند.
شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش شدید قیمت‌های جهانی نفت سبب بیکار شدن بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله کارمندان بخش نفت و گاز این کشور شده است.

ترامپ: امیدوارم روسیه و عربستان درباره نفت توافق کنند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت اقداماتی که روسیه و عربستان سعودی انجام می‌دهند بازار نفت را نابود می‌کند و امیدوارم به توافق دست پیدا کنند.
ترامپ افزود: روسیه و عربستان سعودی خواستار توافق درباره نفت هستند و پیش بینی می‌کنم به زودی به این توافق دست پیدا کنند چرا که به نفع هر دو کشور است.

ترامپ: با بن‌سلمان برای کاهش تولید نفت صحبت کردم
روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولیعهد عبرستان سعودی، با وی درباره ضرورت کاهش تولید نفت عربستان برای نجات صنعت نفت و گاز آمریکا صحبت کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه خبر داد که تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صحبت کرده است.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «با دوستم محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی صحبت کردم. وی نیز با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کرده بود و من امیدوارم و انتظار دارم که آنها تولید خود را حدودا 10 میلیون بشکه نفت کاهش دهند و ممکن است که بیشتر کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد برای صنعت نفت و گاز ما عالی خواهد بود.»
ترامپ در پیام توئیتری دیگر نیز گفت ممکن است که کاهش تولید به 15 میلیون بشکه برسد که برای همه بسیار عالی خواهد بود.
پس از این تماس تلفنی، عربستان سعودی بلافاصله خواستار برگزاری نشست اوپک پلاس شد تا موضوع بازگشت توازن به بازار تولید نفت مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

عربستان خواهان برگزاری نشست اضطراری اوپک شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، عربستان سعودی روز پنجشنبه به منظور رسیدن به توافق برای ایجاد توازن در بازار‌های نفتی، خواهان برگزاری نشست اضطراری سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و سایر کشور‌ها از جمله روسیه شد.

حمایت عراق از درخواست سعودی برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، عراق اعلام کرد از درخواست عربستان سعودی برای برگزاری نشست فوق العاده گروه اوپک پلاس (اوپک به اضافه روسیه) برای بازگرداندن توازن به بازار نفت حمایت می‌کند.

مسقط از افزایش تولید نفت حمایت نمی کند
سیاست عمان همکاری با اوپک برای کنترل قیمت‌ها و دستیابی به توافقی جامع است .
به گزارش رویترز, وزیر نفت عمان گفت کشورش از افزایش میزان تولید نفت در "این برهه حساس" حمایت نمی کند.
وزیر نفت عمان همچنین به یک روزنامه این کشور اعلام کرد مسقط اکنون قصدی برای سرمایه گذاری در خصوص طرح‌های جدید نفتی ندارد.مسقط از افزایش تولید نفت حمایت نمی کند
وی همچنین میزان تولید نفت عمان را 970 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت کاهش قیمت‌های نفت بر میزان تولید تاثیری نداشته است.
وزیر نفت عمان گفت مسقط با اوپک و کشور‌های دیگر تولید کننده نفت برای کنترل قیمت‌ها و دستیابی به توافقی مورد قبول برای همه، همکاری می‌کند.
این وزیر عمانی همچنین این وضعیت را بعید دانست که قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای 15 دلار در هر بشکه برسد و اینطور ابراز عقیده کرد که بازار گاز ممکن است بیشتر از بازار نفت آسیب ببیند.
وزیر نفت عمان می‌گوید بازگشت قیمت نفت به سطوح قبلی، نیازمند زمان است.

کرملین گفت‌وگوی پوتین با بن‌سلمان درباره بهای نفت را رد کرد
این گزارش در حالی منتشر می شود سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا، که طی آن مدعی تماس تلفنی همتای روسی‌اش با ولیعهد عربستان سعودی درباره بهای نفت شده است را رد کرد.
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین به اظهارات "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته است "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه طی تماس تلفنی با "محمد بن‌سلمان" ولیعهد عربستان سعودی، درباره بهای نفت گفت‌وگو کرده را رد کرد.
پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگار "اسپوتنیک" درباره چنین تماس تلفنی، گفت: "نه، این اتفاق نیفتاده است."

روسیه: ادامه توافق اوپک پلاس در شرایط بحران کرونا بی‌معناست
در تازه ترین اظهارنظر نیز وزیر انرژی روسیه معتقد است، ادامه توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در شرایط گسترش ویروس کرونا در جهان معنایی ندارد و کاهش تقاضای تحمیل شده بر بازار، 10 برابر بیشتر از کاهش در نظر گرفته در چارچوب این اتحاد است.
 "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه رادیویی «اخا ماسکوی» اعلام کرد که ادامه توافقات در چارچوب اوپک پلاس (اوپک+) برای کاهش تولید نفت در شرایط کنونی جهان و همه گیری بیماری کووید 19 معنایی ندارد و کاهش تقاضا 10 برابر بیشتر از آن چیزی است که این اتحاد می تواند کاهش دهد.
نوواک گفت: «مهمترین عامل مؤثر در کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، بدون تردید گسترش عفونت ویروس کرونا در سرتاسر جهان و اقدامات بی سابقه‌ای است که کشورها برای محدود کردن فعالیت‌های اقتصادی انجام می دهند . این وضعیت تنها در صورت شروع تقاضای نفت تغییر خواهد کرد.»
وزیر انرژی روسیه یادآور شد که انجام اقدامات لازم برای کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس به میزان 20 میلیون بشکه در روز غیرممکن است ، زیرا این "احتمالاً نیمی" از کل تولید کل کشورهای عضو اوپک خواهد بود.
به گفته وی، حتی پیشنهادهایی که عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز مطرح کرده، در شرایط کنونی اوضاع را نجات نمی دهد.
نوواک افزود: «در بازار جهانی کاهش میزان مصرف نفت از 10 الی 15 میلیون بشکه در روز مشاهده شده که 10 برابر بیشتر از آن است که مذاکرات اولیل ماه مارس بین روسیه و کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس در وین مورد بررسی قرار گرفت.
وی معتقد است که افزایش واقعی تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک از اول آوریل (13 فروردین) باید به وسیله اعداد و ارقام تأیید شود، ضمن اینکه انتقال این حجم نفت دشوارتر خواهد بود.
وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که این کشور امکان از سرگیری مذاکرات در چارچوب اوپک پلاس را در صورت تمایل از سوی عربستان سعودی را ممکن می‌داند. وی افزود: «اگر کشورهای شرکت کننده در اوپک پلاس و سایر کشورهای صادر کننده نفت چنین تمایلی را از خود نشان دهند ، از آنجا که آنها در شرایط سختی قرار دارند ، ما این گزینه را بعید نمی‌دانیم.»
نوواک یادآور شد که روسیه در حال حاضر مذاکراتی با همتایان عربستان سعودی انجام نداده، ولی در صورت تمایل ریاض، حاضر به گفت‌وگو است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا عربستان نفت روسیه برای کاهش تولید نفت وزیر انرژی روسیه عربستان و روسیه روسیه و عربستان بازار جهانی عربستان سعودی محمد بن سلمان وزیر نفت عمان برگزاری نشست میلیون بشکه ویروس کرونا بشکه در روز تماس تلفنی رئیس جمهور بازار نفت جهانی نفت اوپک پلاس قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد