Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@22:39:00 GMT

رهبر انقلاب دوست خوب خود را از دست دادند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۳۷۸

رهبر انقلاب دوست خوب خود را از دست دادند

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی استاد خارج فقه حوزه علمیه، با تسلیت رحلت مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی از یاران امام خمینی(ره) و رئیس شورای استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب، در مورد شخصیت این عالم فقید، اظهار داشت:  مرحوم آیت الله کریمی(رض) از بزرگانی بودند که هم حوزه علمیه قم و هم حوزه علمیه نجف را درک کرده و اوج فعالیت ایشان نیز در کنار امام خمینی(ره) در نجف بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، همواره یکی از یاران مورد اعتماد امام و انقلاب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله کریمی(رض) در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، بعنوان مجتهدی دانا و مجاهدی انقلابی مطرح بوده و در سال های پس از رحلت امام خمینی(س) نیز، در حمایت از رهبر معظم انقلاب قدم برداشته و بعنوان رئیس شورای استقتائات دفتر مقام معظم رهبری فعالیت داشتند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: همچنین این عالم فقید سال ها در بعثه حج امام خمینی(ره) و بعد هم در بعثه رهبر معظم انقلاب به انجام وظیفه و تکلیف پرداختند و با تمام قوا و دانشی که داشتند، پاسخ سؤالات مختلف شرعی، اعتقادی و ... را با هماهنگی مقام معظم رهبری یا مراجع تقلید مورد نظر پیدا کرده و ارائه می دادند؛ ایشان در جلسات روحانیون فعال حج، حضور پررنگی داشته و سال ها زحمات طاقت فرسا داشتند که بر اهل علم پوشیده نیست.

آیت الله واعظ موسوی یادآور شد: همچنین حضور مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی(رض) در دو دوره مجلس خبرگان رهبری، از او یک فقیه مورد اعتماد مردم را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که ایشان علاوه بر توانایی علمی، فقهی و همچنین مورد اعتماد بودن در نزد امام راحل، رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان، در اذهان مردم هم مورد اعتماد بودند و نفوذ کلام داشتند.

وی افزود: ایشان در نهایت با کارهای سنگین علمی و اجرایی که در طول زندگی خود داشتند، در سن حدود ۹۰ سالگی رحلت کردند که این واقعه را به حوزه های علمیه و مخصوصا به مقام معظم رهبری که دوست و همکار خوب خودشان را از دست دادند، تسلیت عرض می کنم؛ همچنین به خانواده ایشان مخصوصا فرزند ارشد ایشان حاج سیدعلی آقا کریمی، عرض تسلیت دارم.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت سیاسی مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی(رض)، گفت: شخصیتی که این عالم فقید داشتند، یک شخصیت برجسته علمی و سیاسی بود و همانند امام راحل و مقام معظم رهبری، از یک جامعیت شخصیتی برخوردار بودند؛ حریت و آزادگی ایشان در موضع گیری در مسائل مختلف اقتضا می کرد که در موضوعات گوناگون، نگاه پدرانه به مردم جامعه داشته باشند و نگران جامعه اسلامی بودند.

آیت الله واعظ موسوی اضافه کرد: کسانی که همچون آیت الله سیدجعفر کریمی(رض) از یک شخصیت جامع برخوردار هستند و همچنین حریت و آزادگی را در شخصیت خود پرورانده‌اند، قطعا با اراده خدا، محبت آنان در دل مردم راه پیدا خواهد کرد و این عالم فقید هم، حقیقتا محبوب دل هر کسی بود که او را می شناخت.

وی گفت: این عالم فقید همواره در موضع گیری های سیاسی و اجتماعی هم که داشتند، مصالح کلی نظام و مردم را در نظر می گرفتند و به فکر ارتقاء همه جانبه ایران اسلامی بودند و به همین دلیل بود که در اولین روزهای رحلت ایشان، شخصیت های مختلف سیاسی و علمی، با همه سلیقه های فکری، از درگذشت این عالم جلیل القدر اظهار تأسف کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آیت الله سیدجعفر کریمی رهبر انقلاب عضو سابق مجلس خبرگان رهبری آیت الله سیدجعفر کریمی رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری مرحوم آیت الله عالم فقید مورد اعتماد حوزه علمیه امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

این خبر در حال تکمیل است… .

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند