Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:00:15 GMT

محصولات ضدعفونی تقلبی قوزی بالای قوز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۴۶۳

محصولات ضدعفونی تقلبی قوزی بالای قوز کرونا

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه با معرفی محصولات ضدعفونی تقلبی و غیر مجاز  تاکید کرد داروخانه ها؛ تنها محل معتبر عرضه محصولات ضدعفونی است و شهروندان از سایر مکان ها مواد ضد عفونی تهیه نکنند.

محمدرضا حیدری سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به بازدیدهای نظارتی و نمونه گیری های کارشناسان این معاونت از داروخانه ها و مراکز عرضه محلول های ضدعفونی، ضمن بیان دسته بندی مختلف این محصولات، انواع تقلبی شناسایی شده را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر  حیدری  گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه به امر پیشگیری، به عنوان مهمترین اصل مقابله با شیوع این بیماری، محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح در کشور تولید و توزیع شده است.

او با بیان اینکه محصولات ضدعفونی کننده دست برای تاثیرگذاری بر تخریب ویروس کرونا، می بایست طبق فرمول پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی (WHO) بین ۷۰ تا ۸۰ درصد الکل اتانول داشته باشد، افزود: در همین راستا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به گسترش توزیع این گونه محصولات در سطح عرضه، اقدام به نمونه برداری از حدود ۲۰۰ نمونه محصول ضدعفونی کرده است که بر این اساس، محصولا در سه دسته، تفکیک شده اند.

وی  در مورد دسته اول که محصولات حاوی ماده سمی متانول هستند، توضیح داد: محلول های حاوی متانول هم از طریق استنشاقی و هم از طریق پوستی جذب می شود و در صورت سوء استفاده خوراکی، می تواند موجب کوری و مرگ شود، همچنین اثرات جبران ناپذیری بر روی سلامتی افراد از جمله آسیب به کلیه ها و کبد به همراه دارد، بنابراین هر گونه مصرف این دسته محصولات برای سلامتی مضر بوده و باید از سطح عرضع جمع آوری و امحاء شود.

به گفته سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه، دسته دوم محصولات حاوی درصد پایین ماده موثره اتانول است که اگرچه این دسته دارای ماده سمی نیست، اما با توجه به موارد پیشگفت چنانچه درصد الکلی پایین تر از ۷۰ باشد این دسته از فرآورده ها اثرات ویروس کشی بسیار پایینی داشته و ضمن اطمینان بخشی کاذب به مصرف کننده، اثرات موردنظر را نداشته و می تواند در صورت مواجهه فرد با ویروس کورنا باعث انتقال ویروس کرونا شود.

 دکتر حیدری در خصوص دسته سوم نیز اظهار کرد: این گونه فرآورده های ضدعفونی قاچاق یا فاقد پروانه بهداشتی معتبر بوده و با توجه به آن که به ساخت آن ها نظارتی نبوده، می تواند درصد الکل مورد تایید را نداشته باشد و یا حاوی مواد سمی متانول و سایر ناخالصی ها باشد، بنابراین مصرف آن ها مورد تایید نبوده و عرضه آن غیرمجاز است.

او یادآور شد: طبق قوانین وزارت بهداشت، تنها محل مجاز عرضه محلول های ضدعفونی داروخانه ها بوده و هر گونه عرضه خارج از چرخه دارویی کشور غیرمجاز است.

شهروندان می بایست برای مشاهده محصولات ضد عفونی تقلبی و غیر مجاز به آدرس corona.sums.ac.ir مراجعه نمایید.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا شیراز بهداشت و سلامت معاونت غذا و داروی دانشگاه محصولات ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعیدی افزود: این جوان به دلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شد و در یک اقدام خداپسندانه دو کلیه و کبد ایشان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط تیم پیوند عضو برداشته شد و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان بوعلی شیراز انتقال داده شد.
وی اضافه کرد: همچنین امروز یک مورد دیگر پیوند اهدای عضو به نام منیژه تابان فر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام شد.
سعیدی افزود: این بیمار دچار سکته مغزی شده بود و با رضایت خانواده ایشان و با توجه به شرایط بیمار، کبد این بیمار توسط تیم پیوند عضو برداشته شد و برای اهدا به شیراز منتقل شد.
سعیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه این بیمار مرگ مغزی ۶۰ ساله بودند و با توجه به شرایط سنی ایشان فقط کبد بیمار قابل اهدا بود.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • ۴۵۰ کیلوگرم انواع شکلات غیرقابل مصرف در بویراحمد کشف و معدوم شد
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • موجودی سوخت جایگاه‌های گلستان تکمیل است؛ مردم به شایعات توجه نکنند
  • بیش از ٣۴هزار متر مکعب از مخازن آب شرب کرمان ضدعفونی شد
  • انجام ۳۲ هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری استان تهران