Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:43:28 GMT

افزایش ۲۵ درصدی ​مصرف آب در گرگان با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۵۴۶

افزایش ۲۵ درصدی ​مصرف آب در گرگان با شیوع کرونا

غلامی از افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: مردم ضمن رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قربان غلامی» امروز(جمعه ۱۵ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تأکیدات فراوان متخصصین بهداشت و درمان مبنی بر شستشوی مکرر دست ها، مصرف آب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان ادامه داد: با شیوع بیماری بیماری کووید19 مصرف آب در روستاها و شهرهای گرگان حدود 25 درصد افزایش یافته است و میزان مصرف آب در شرایط فعلی با مصرف آب در فصل تابستان برابر شده و به اوج رسیده است.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که تمهیدات لازم اندیشیده شده بود در شهرستان گرگان مشکلی در تأمین آب به وجود نیامد اما  متوسط سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شهر گرگان بین 200 تا 210 لیتر است که با شیوع کرونا این میزان به 280 تا 300 لیتر به ازای هر نفر در شهر و روستاهای گرگان افزایش یافته است.

 

غلامی یادآور شد: استان گلستان و شهر گرگان در منطقه کم آب قرار دارد و متأسفانه از کم آبی رنج می بریم و ممکن است افزایش مصرف آب برخی از مشترکین را با مشکل مواجه کند.

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان بیان کرد: برای آنکه تمامی مردم گرگان بتوانند از آب شرب مناسب و بهداشتی بهره مند باشند به مردم توصیه می کنم ضمن رعایت موراد بهداشتی مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل گرما ناخودآگاه مصرف آب افزایش می یابد و به طور قطع شیوع کرونا نیز مصرف آب را دوچندان می کند لذا به مردم پیشنهاد می کنم در زمان شستشوی دست ها با آب و صابون شیر آب را ببندند.

 

غلامی متذکر شد: اگر هر شهروند گرگانی هنگام شستشوی دست ها شیر آب را ببندد هر بار بین 6 تا 10 لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود، در واقع با این اقدام در جمعیت 500 هزار نفری شهر و روستاهای گرگان حدود 40 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

 

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا تردد مأموران شرکت آب و فاضلاب در درب منازل متوقف شد و مردم می توانند شناسه قبض به همراه سه رقم مشکی شماره کنتور را به سامانه 1000100003030 پیامک کنند تا قبض آنها به صورت غیرحضوری صادر شود.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش مصرف آب شیوع کرونا آب و فاضلاب شیوع کرونا مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم گرگان در حمایت از غزه و عملیات وعده صادق

دریافت 33 MB کد خبر 6082748

دیگر خبرها

  • غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • راهپیمایی مردم گرگان در حمایت از غزه و عملیات وعده صادق
  • (عکس) دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • عکس| دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای