Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری اظهارکرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی کشور، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص کرونا و با هدف تشویق بیشتر مردم برای ماندن در خانه و کاهش سفر، این اداره‌کل امکان تور مجازی بازدید از جاذبه‌های شاخص طبیعی و تاریخی‌فرهنگی استان در قالب ۴۱ اثر شاخص با بهره‌گیری از تصویربرداری ۳۶۰ درجه به همراه توضیحات را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجری اضافه کرد: از مهم‌ترین جاذبه‌های استان در قالب تور مجازی می‌توان به میراث جهانی گنبدقابوس، بناهای شاخص بافت تاریخی گرگان، مسجد جامع گرگان، کارگاه‌های صنایع‌دستی استان، روستاهای گردشگری استان، آبشار تمام‌خزه‌ای کبودوال و غیره اشاره کرد.

وی همچنین یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی در نظر دارد در سال‌جاری تصویربرداری ۳۶۰ درجه را در سه فصل مختلف سال برای بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی و تاریخی‌فرهنگی استان آغاز کند.

تجری با تاکید براین‌که با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در گلستان در چند سال اخیر، تبلیغات یکی از نیازهای اصلی امروز گردشگری استان است، گفت: بهره‌مندی از بستر فضای مجازی یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به این امر به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سال‌جاری توجه ویژه خواهدداشت.

وی بیان کرد: از آغاز نوروز ۹۹ که به دلیل شیوع کرونا ویروس امکان سفر هم‌وطنان به گلستان فراهم نبود، تلاش شد در بستر فضای مجازی، معرفی و اطلاعات مورد نیاز هموطنان از مناطق و جاذبه‌های گردشگری تمام استان به صورت روزانه در قالب گالری تصاویر، کلیپ، تیزر، برشور، متن و غیره بارگذاری شده و قابل‌دسترسی برای بازدیدکنندگان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: اکنون‌که مردم بیشتر اوقات خود را در خانه هستند، می‌توانند با گردش مجازی در فضاهای ایجاد شده مانند تور مجازی، پرتال گردشگری، اپلیکیشن جامع گردشگری استان، اینستاگرام، کانال اداره‌کل در پیام رسان‌ها و پرتال خبری و همچنین کسب اطلاعات مفیدی که در اختیار آنان قرار داده‌شده است، زمینه سفر در آینده را با اطلاعات بیشتری فراهم کنند.

کد خبر 4891385

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد تجری گرگان اداره کل میراث فرهنگی گلستان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری فاصله گذاری اجتماعی سیلاب شهرکرد گرگان سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

مجید رحمانی خلیلی گفت: موافقت‌نامه اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوز‌های لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است