Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:54:06 GMT

تولید محلول ضدعفونی کننده نانویی در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۷۵۹

تولید محلول ضدعفونی کننده نانویی در تبریز

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز روز جمغه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: گروهی از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند،  تلاش می‌کنند تا محصولاتی بر پایه نانو تولید کنند.

علی  رستمی با اشاره به  نانو ذرات نقره و اکسید روی به‌کار رفته در این محلول ضدعفونی کننده ادامه داد: از محلول ضدعفونی نانوپایه جدید می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌هایی با منشا باکتری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار خاطرنشان کرد: این محصول به‌دلیل داشتن نانو مواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

رستمی با اشاره به دریافت گواهی‌نامه نانو مقیاس برای تولید این محلول گفت: محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه‌بر گواهی‌ نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

برچسب‌ها تبریز فناوری نانو بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز فناوری نانو بهداشت و سلامت تبریز فناوری نانو بهداشت و سلامت محلول ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اعلام این خبر افزود: با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی و ایجاد وحدت رویه در اجرای شیوه نامه جدید، جلسه توجیهی برای، دبیران هیات های اجرایی و مسؤولین سامانه جذب هیات علمی علوم پزشکی برگزار می شود.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت افزود: جلسه توجیهی دبیران هیات های اجرایی و نمایندگان سامانه جذب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت ماه، برگزار می شود.

وی گفت: از آنجا که بیستمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به پایان رسیده و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به برگزاری مصاحبه های علمی - حرفه ای و صلاحیت های عمومی داوطلبان هستند، از این رو، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، به منظور هماهنگی بیشتر میان دبیرخانه های جذب دانشگاه ها اقدام به برگزاری این جلسه کرده است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به بازنگری شیوه نامه جذب اعضای هیات علمی گفت: برای نخستین بار با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی، با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیوه نامه صلاحیت های علمی مورد بازنگری قرار گرفت به نحوی که از صلاحیت علمی به صلاحیت علمی- حرفه ای تغییر رویه یافت.

وی اخذ دانشنامه بورد تخصصی را به منزله صلاحیت علمی افراد دانست و تاکید کرد: لازم است صلاحیت های حرفه ای و عمومی افراد نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت بازخوانی شیوه نامه و هماهنگی در نحوه اجرای آن به لحاظ تئوری و عملی را از مهم ترین موضوعات این نشست عنوان کرد.

کد خبر 6085310

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد