Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی گفت: تا کنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۲۰ نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نمونه آزمایش در استان انجام شده که از این تعداد ۶۱ نمونه منفی و ۱۵ نمونه مثبت کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تاکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۲۰ نفر رسیده است.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: امروز با فوت یک بیمار ۸۳ ساله مبتلا به کرونا شمار فوتی های استان به ۳۳ نفر افزایش یافت.   دهقانی عنوان کرد: تا کنون یک هزار و ۸۰ آزمایش در سطح استان انجام شده که ۷۶۰ نمونه منفی و ۳۲۰ نمونه مثبت شده است.   وی اظهار کرد: از این ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا ۲۶۴ بیمار بهبود یافته و مرخص شدند، ۲۳ بیمار بستری و ۳۳ بیمار فوت کردند.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از ۲۳ بیمار بستری شرایط ۶ نفر حاد است.   دهقانی در مورد طرح ملی غربالگری، گفت: تا ساعت ۱۹ امشب ۲۱۳ هزار و ۴۴۵ خانوار استان مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل ۸۸.۹ درصد جمعیت خانوار استان است.   وی بیان کرد: در طرح غربالگری فردی نیز ۶۷۴ هزار و ۶۹۳ نفر معادل ۸۰.۵۲ درصد جمعیت استان مورد غربالگری فردی قرار گرفتند.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به سامانه خوداظهاری، افزود: تا کنون ۷۵ هزار و ۶۲۸ نفر با مراجعه به سامانه پرسشنامه وزارت بهداشت را تکمیل کردند.   دهقانی خاطرنشان کرد: از ۷ فروردین ماه روند کاهشی ثابتی در تعداد نمونه های مثبت از مجموع نمونه ها در استان شاهد بودیم که نتیجه عملکردهای مثبت در کشور است.   وی از افزایش ظرفیت نمونه گیری در آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) خبر داد و گفت: ظرفیت آزمایشگاه از ۵۰ نمونه به ۱۰۰ نمونه در روز افزایش داشته است.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: حیطه بیمار یابی در استان فعال تر شده و از افرادی که بالای ۴۰ سال سن و دارای بیماری زمینه ای هستند که با فرد مثبت ارتباط داشتند نیز نمونه گیری انجام میشود که اگر چنانچه نتیجه آنها مثبت شود تحت درمان قرار گیرند.   دهقانی افزود: احتمال اینکه با این کار افراد مثبت بیشتری در استان کشف شوند دور از انتظار نیست.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد