Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:04:33 GMT

۳۷۱۰ گیلانی مشاوره کرونایی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۰۰۵

۳۷۱۰ گیلانی مشاوره کرونایی دریافت کردند

ایسنا/گیلان معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ جهت پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم خبر داد و گفت: در هفته اول سال جدید ۳۷۱۰ مورد مشاوره روان شناسی به مردم ارائه شده است.

فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و سرعت و نحوه انتشار موجب ایجاد اضطراب و نگرانی در جامعه شده است، گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، ضرورت پاسخگویی به نیاز عموم مردم در زمینه اطلاع رسانی درخصوص این بیماری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در استان ها از ۲۸ اسفندماه ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: یکی از خدمات این سامانه فراهم کردن زمینه دسترسی افراد به خدمات سلامت روان در ایام کرونایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نحوه دسترسی افراد به سامانه ۴۰۳۰، تصریح کرد: مردم پس از برقراری تماس با سامانه مذکور و زدن کلید هشت، می توانند خدمات روان شناختی دریافت کنند.

مهرابیان با بیان اینکه همکاران روان شناس استان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره روان شناختی به مردم هستند، تصریح کرد: ۴۰ نفر از کارشناسان سلامت روان در استان گیلان به سوالات روان شناختی هم استانی ها پاسخ می دهند. همچنین هشت روان شناس در سراسر کشور به صورت شیفتی با سامانه ۴۰۳۰ گیلان همکاری دارند.

وی از حضور دو روان شناس در نقاهتگاه های کرونایی استان خبر داد و یادآور شد: در هفته اول سال جدید ۳۷۱۰ مورد مشاوره روان شناسی به مردم ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس سامانه تلفنی 4030 سامانه ۴۰۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه