Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@17:32:31 GMT

طرز تهیه دلمه هویج

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۰۶۶

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه دلمه هویج را آموزش دهیم. ناطقان: دلمه، انواع متفاوتی دارد که هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارد. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه دلمه هویج را آموزش دهیم. امیدواریم که لذت ببرید.

مواد لازم برای دلمه هویج:
هویج درشت ۷ الی ۸ عدد
آب به مقدار لازم
روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز خرد شده یک عدد
دانه کاج ۲ قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز پودر شده به مقدار لازم
برگ جعفری ریز خرد شده ۶۰ گرم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه پودر شده به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه هویج:

هویج‌ها را پوست کنده و به ابعاد ۸۰ الی ۱۰ سانتی برش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آن‌ها را در مقداری آب بپزید. سپس درون آن‌ها را خالی کنید و در مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید. بقیه روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و گوشت چرخ کرده را در آن تفت دهید.

پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی رنگ شود. دانه کاج را اضافه کرده و تفت دهید. پس از گذشت یک الی دو دقیقه رب گوجه فرنگی، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

برگ جعفری ریز خرد شده را در آخر اضافه کنید. داخل هویج‌ها را با مخلوط گوشت پر کنید.

آن‌ها را به صورت عمودی در قابلمه قرار دهید. دو پیمانه آب داغ به آن‌ها اضافه کنید. اجازه دهید روی حرارت بپزند و نرم شوند. سپس سرو کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، دلمه هویج ، دلمه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه دلمه هویج دلمه تفت دهید خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد

دانشمندان کمی در داخل اورانوس حفاری انجام داده‌اند و معتقدند که این سیاره متان بسیار بیشتری از حد انتظار دارد. این موضوع شاید برای خیلی‌ها تعجب آور نباشد، اما موضوع عجیب این است که متان موجود در اورانوس به شکل گاز زنده نیست، بلکه تمام آن یا جامد است یا مرطوب.

در واقع، حدود ۱۰ درصد از سیاره اورانوس ممکن است از این متان مرطوب تشکیل شده باشد، و آن گونه که قبلاً تصور می‌شد مملو از یخ آب نیست، از این رو به آن "غول یخی" گفته شده است. نظریه جدید به این موضوع باز می گردد که چگونه اورانوس زمانی که منظومه شمسی شکل گرفت، تا این اندازه رشد کرده است.

همه گیاهان زندگی خود را در یک ابر غبار عظیم در اطراف خورشید آغاز کرده اند. کم کم این گرد و غبار شروع به جمع شدن کرد و همان طور که رشد کردند، گرد و غبار بیشتری جمع کردند، بزرگتر و بزرگتر شدند، و این به این معنی بود که کشش گرانشی آن ها نیز افزایش یافته است، و به آن ها اجازه می‌دهد تا ماده بیشتری را به داخل بکشند، از جمله اجسامی به نام سیاره‌های کوچک، که اندازه آن ها می‌تواند از چند مایل تا چند صد مایل متغیر باشد.

تصور می‌شود که این اجرام عظیم که در داخل اورانوس مستقر شده‌اند، شبیه دنباله‌دار‌هایی هستند که از کمربند کویپر آمده‌اند و راه خود را در خارج از سیارات پیدا کرده‌اند. این دنباله دار‌ها از مواد مفید برای ساخت آب ساخته نشده اند، پس اگر اورانوس پر از آب است، چرا باید پر از یخ نیز باشد؟

این سوالی است که Uri Malamud و همکارانش در یک مطالعه جدید که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، به آن پاسخ دادند، و از آن جایی که ما از اورانوس بسیار دور هستیم و تنها یک فضاپیما، وویجر ۲ ، از کنار آن عبور کرده است، چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانیم، اما با استفاده از داده‌های این تلسکوپ‌ها و تلسکوپ‌های زمینی، اخترشناسان توانستند پیش‌بینی کنند که این سیاره دارای لایه بیرونی نازکی از هیدروژن و هلیوم و یک هسته سنگی است. اعتقاد بر این است که در وسط آن آب یخ زده وجود دارد که شاید معادل ۵۰ هزار برابر آب موجود در زمین باشد.

با این حال، به استفاده از الگوریتمی برای بازآفرینی اورانوس با استفاده از انواع مواد شیمیایی، تیم دانشمندان مدل‌هایی را طراحی کرده اند که بیشتر شبیه به سیاره‌ای است که ما می‌شناسیم و تصور می‌شود که متان موجود در اورانوس یا در قطعات جامد محصور شده یا با حالتی نرم بین لایه‌های بیرونی سیاره و لایه یخی قرار دارد.

 تمام متان موجود در اورانوس می‌تواند ریشه آب‌های منجمد آن جا را توضیح دهد که وقتی هیدروژن در سیاره جوان با کربن و مواد غنی از آلی در سیاره‌های کوچک برهم‌کنش داشت، تشکیل شده است.

این بدان معناست که اگر این همه متان وجود نداشت، اورانوس به آن شکلی که اکنون موجود است نبود.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • تحقق ۱۲۰ درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟
  • توزیع بیش از هشت هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی