Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-30@05:40:14 GMT

هشدار در مورد ۱۱هزار کانون سیار کرونا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۱۲۷

صراط:

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران  درباره حضور معتادان متجاهر در برخی از مناطق پایتخت از جمله میدان شوش به دلیل تعطیلی مراکز ماده 16، اظهار داشت: حدود 10 تا 11 هزار نفر در مراکز ماده 16 که تحت‌نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است نگهداری می‌شدند که پس از بروز کرونا این افراد در مراکز تحت قرنطینه کامل بودند ولی متأسفانه به دلیل اینکه گمان می‌شد مراکز تجمع در این مراکز سبب شیوع کرونا می‌شود تعطیلی مراکز ماده 16 اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی افزود: گرمخانه‌های پایتخت ظرفیت آن در حدی نیست که بتوان همه این افراد را در آن نگهداری کرد در حال حاضر بیش از 2500 نفر از افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در 21 گرمخانه پایتخت و 2 سامان‌سرا نگهداری می‌شوند و اقدامات پیشگیری از کرونا در این گرمخانه‌ها صورت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: باید جلوی شیوع کرونا را گرفت، حدود 11 هزار معتادی که از مراکز ماده 16 آزاد شده‌اند همچون منابع سیار انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند و ما نسبت به این مسأله انتقادات بسیاری داشته‌ایم.

نژادبهرام ادامه داد: شهرداری نامه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مقابله با کرونا، رئیس شورای تأمین و فرمانداری تهران ارسال کرده و درخواست داشته است که نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر رها شده اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق پایتخت شاهد تجمع این معتادان هستیم و ترددهای بسیاری علی‌رغم هشدار برای بیرون نیامدن از منازل انجام می‌گیرد، گفت: بسیاری از این معتادان از خانواده‌هایشان ترد شده و یا اصلاً خانواده‌ای ندارند بنابراین در خیابان اسکان دارند و محل تردد دائمی آنها خیابان است و این مسأله در شهر خطرآفرین است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: رها شدن معتادان متجاهر از مراکز ماده 16 عکس اقدامات مقابله با کرونا است چرا که این افراد عوامل سیار کرونا در اجتماع محسوب می‌شوند.

نژادبهرام با اشاره به اینکه بسیج وزارت بهداشت تاکنون چکاپ عمومی 35 میلیون نفر را انجام داده است،‌گفت: جای تعجب است که چگونه عوامل سیار و ناقل بیماری کرونا در پایتخت رها شده است، از مسؤولین انتظار داریم نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنند و علاوه بر قرنطینه آنها در مراکز ماده 16 چکاپ مداوم آنها انجام گیرد.

وی گفت: تردد معتادان متجاهر در پایتخت و تجمع آنها چهره شهر را هم مخدوش کرده و سبب انتقال بیماری کرونا در پایتخت می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام گرمخانه های پایتخت معتاد متجاهر در پایتخت صراط مراکز ماده 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به ۳۰۰ عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرهاد فلاح در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی است که در عرصه آموزش غیررسمی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قدمت حدود 58 ساله کانون پرورش فکری و 98 ساله کانون زبان، یک سرمایه جدی از کانون پرورش فکری ساخته است، ادامه داد: یک هزار و 40 مرکز در سراسر کشور وجود دارد که در قالب مراکز سیار و ثابت، خدماتی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند

وی با اشاره به اینکه غیر از فعالیت مستقیمی که کانون با کودکان و نوجوانان دارد، خانواده‌ها نیز به فعالیت‌ها اضافه شدند، گفت: با پژوهش‌های انجام شده، یکی از تهدیدهای نظام تعلیم و تربیت، عدم همراهی خانواده‌ها در این حوزه است که به جهت همین موضوع، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه کرده‌اند.

فلاح با اشاره به طرح کانون‌ مدرسه، مطرح کرد: اتصال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدارس یکی از اقدامات خوبی است که با مطالباتی که وزیر آموزش و پرورش داشته شکل گرفته است، اکنون هر  مرکز، مدارس اطراف آن متصل به این مرکز می‌شوند و مرکز برای آن مدارس برنامه تعریف می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان یک هزار و 200 مدرسه در سراسر کشور در داخل خود مدرسه فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پیش می‌برند و مربیان پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهند، این اقدام زمینه‌ساز تربیت کنشگر اجتماعی است که کودکان و نوجوانان به جای اینکه فراگیرنده صرف باشند، کنشگر هم باشند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مهمترین کار کانون، ترویج کتاب و کتابخوانی است، همه فعالیت‌های کانون با کتاب شروع می‌شود و با کتاب به پایان می‌رسد. سال گذشته 3 میلیون جلد چاپ و در اختیار مراکز گذاشته شد.

فلاح خاطرنشان کرد: تولیدات در حوزه انیمیشن و سینمایی به 300 عنوان رسیده است که به عنوان مثال انیمیشن بچه زرنگ در سال گذشته به خوبی اکران شد و استقبال خوبی از آن در سطح کشور شد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مسافران گم شده جنگل‌ تیلار مازندران پیدا شدند (+فیلم)
  • مسافران گم شده جنگل‌ تیلار مازندران پیدا شدند
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی/ این ۲ نکته حیاتی را فراموش نکنید
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • هشدار به تهرانی ها؛ وزش باد شدید در پایتخت
  • هشدار به پایتخت‌نشینان؛ وزش باد شدید در تهران