Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@01:58:11 GMT

پاسخ کرونایی دولت روحانی به تخریب‌های ۶.۵ ساله

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۱۶۸

خرداد: هیچ کس، حتی دولت، منکر برخی مشکلات نیست و هیچ وجدان منصفی این کمبودها را به ناکارآمدی ربط نمی دهد اما کرونا نشان داد چقدر دولت در شش و نیم سال گذشته زیرساخت‌ها را مستحکم کرده که در بحران جهانی کرونا، ایران با مشکلات کمتری مواجه است.
به گزارش خرداد، در یادداشتی در برنا به قلم محمد مبین آمده است: «هنوز چند ماه از استقرار دولت روحانی نگذشته بود که تخریب‌های مخالفان دولت شروع شد، این حجم از تخریب و تحقیر دولت مستقر در تاریخ بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اقدام دولت تلاش می شد تا کلا زیر سوال برده یا حقیر شمرده شود. از برجام تا طرح تحول سلامت، از گسترش اینترنت تا ارائه برخی آزادی های هنری. حالا پس از شش و نیم سال از شروع به کار دولت تدبیر و امید، کرونا نشان داد چقدر در مورد روحانی و دولتش بی انصافی صورت گرفته است.
کرونا چند ویژگی مهم داشت. اولا همه گیر بود، یعنی تقریبا همه کشورهای دنیا به آن گرفتار شدند، ثانیا عملکردها را قابل مقایسه می کرد، یعنی افکار عمومی می توانند با مقایسه ساده متوجه شوند کدام دولت ها کارآمدی داشتند و موفق عمل کردند. ثالثا موج تخریب های ضد دولتی را به دلیل تعطیلی برخی تریبون ها گرفت؛ در نتیجه مردم به صورت شفاف عملکردها را دیدند و تجزیه و تحلیل کردند.
هیچ کس، حتی دولت، منکر برخی مشکلات نیست و هیچ وجدان منصفی این کمبودها را به ناکارآمدی ربط نمی دهد اما کرونا نشان داد چقدر دولت در شش و نیم سال گذشته زیرساخت‌ها را مستحکم کرده که در بحران جهانی کرونا، ایران با مشکلات کمتری مواجه است.
سال ها طرح تحول سلامت با مخالفان جدی مواجه بود، کم نبودند افرادی که از هر فرصتی برای حمله به دولت روحانی و وزارت بهداشت استفاده می کردند و طرح تحول سلامت را می کوبیدند، دولت مقابل این حملات کوتاه نیامد، محکم ایستاد و امروز این ایستادگی دولت در طرح تحول سلامت جواب داده و بسیاری از مشکلات درمانی کشور را حل کرده است.
طرح بیمه همگانی که مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفت؛ نه تنها سال ها مورد تحقیر قرار داشت بلکه سنگ اندازی های زیادی هم برای به نتیجه نرسیدن آن رخ داد، امروز در حالی که برنی سندرز، سناتور آمریکایی، می گوید: «بیش از ۸۷ میلیون آمریکایی به دلیل هزینه های سنگین نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند.» در ایران همه این امکان را دارند که در بیمارستان با کمترین هزینه و در بسیاری موارد بدون هزینه تحت مداوا قرار گیرند.
شش و نیم سال تمام دولت روحانی را یک دولت ضد تولید که نگاهش به غرب است و از توانمندی های داخلی غافل شده معرفی کردند، حالا در شرایطی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دچار کمبود کالا هستند، بازار ایران را تولید داخل اداره می کند و هیچ کمبودی هم در کالاهای اساسی احساس نشده است. نه فقط در کالاهای اساسی که در دارو و مواد ضد عفونی هم دست بالا را تولید داخل دارد؛ آن هم در شرایطی که این دولت تنها یک و نیم سال از شش و نیم سال را بدون تحریم سپری کرده و در دو سال اخیر هم با سنگین ترین و شدیدترین تحریم ها مواجه شده است.
یادتان است که در بحث فضای مجازی چه هجمه ای به دولت آوردند، دولت را برای گسترش ایترنت به چه توهین ها و تخریب هایی نوازش دادند، چقدر تلاش کردند جلوی اقدمات دولت در ارتباطات را بگیرند، حالا در شرایط کرونایی مشخص شده تلاش دولت برای گسترش اینترنت و فضای مجازی چه میزان مهم و کارساز بوده و تا چه اندازه کسب و کارهای مجازی از روی دوش اقتصاد کشور در شرایط کرونا بار برداشته است.
گسترش سمن ها (NGO) و تلاش دولت برای حمایت و حفاظت از آنها چنان مورد هجمه تلاش گرفت که حتی صداوسیما علیه آنها گزارش پخش کرد و سمن ها را نفوذی های بیگانه خواند، حالا این سمن ها با اقدامات غیر دولتی و بدون استفاده از منابع عمومی به کمک مردم آمده و مشکلات اجتماعی و نیازهای معیشتی خانواده های بی بضاعت را مرتفع می کند.
تاکید دولت بر تغییر فضای فرهنگ و هنر به‌ویژه موسیقی، مخالفان جدی داشت، در این حوزه نه تنها کلامی که عملی هم مخالفت ها و سنگ اندازی های جدی صورت گرفت ولی دولت پای تصمیمش ایستاد، حالا این هنرمندان موسیقی هستند که با اجرای کنسرت های آنلاین تلاش می کنند روحیه مردم را شاداب و با نشاط نگهدارند.
استارت‌آپ‌ها در همه این سال ها تنها یک حامی داشتند و آن هم دولت بود، مخالفان دولت خیلی تلاش کردند جلوی آنها را بگیرند ولی امروز با اقداماتی که استارت آپ ها در اقتصاد انجام می دهند مشخص شده است چقدر دولت در حمایت از آنها درست عمل کرده اند.
اینها البته تنها بخشی از اقدامات دولت است که کرونا باعث شد عمکرد آنها مشخص شود و پاسخ قاطعی باشد به ادعای ناکارآمدی دولت؛ تا جایی که وقتی دلیلی برای نقد و تخریب پیدا نشد، مخالفان دولت با دستاویز قرنطیه تلاش کردند دولت را تخریب کنند که آن هم جواب نداد.» برچسب ها: دولت روحانی ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: دولت روحانی کرونا طرح تحول سلامت شش و نیم سال دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها

 
به گزارش تابناک، صبح هفدهم آذر سال ۹۸، رهگذری که سوار بر خودرو از جاده کلات عبور می کرد ناگهان در حاشیه کال کشف،جسد مردی را دید که بخشی از آن توسط حیوانات خورده شده بود. طولی نکشید که این ماجرای وحشتناک در بی سیم های پلیس پیچید و بدین ترتیب گروهی از نیروهای کلانتری خلق آباد عازم محل کشف جسد شدند و با تایید درستی خبر ،مراتب را به قاضی علی اکبر احمدی نژاد(قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه)اطلاع دادند. دقایقی بعد با حضور مقام قضایی در صحنه کشف جسد ،تحقیقات آغاز و مشخص شد جسد خون آلود مربوط به جوان معتادی به نام «هادی» است که حدود ۸ ساعت از مرگ وی می گذرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بررسی های میدانی مقام قضایی ادامه یافت و گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمد آگاهی)به واکاوی این ماجرای تکان دهنده پرداختند.

 
درحالی که پزشکان قانونی وارد آمدن صدمات متعدد و شکستگی های دنده ای بر اثراصابت جسم سخت را یکی از دلایل مهم مرگ جوان۴۰ ساله تشخیص داده بودند،خورده شدن بخشی از گردن و صورت وی توسط حیوانات،چالشی در تعیین علت دقیق مرگ به وجود آورد اما ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان به نتیجه رسید و با پیگیری گوشی تلفن دو جوان به نام های مرتضی و محمد شناسایی شدند که در یک شرکت مراقبتی و حفاظتی خصوصی مشغول فعالیت بودند.

 

وقتی دو متهم به پلیس آگاهی هدایت شدند بررسی های تخصصی نشان داد که آن ها ماجرایی رمزآلود را پنهان می کنند به همین دلیل تحقیقات ادامه یافت که در نهایت گوشه‌ای از پازل مرگ مشکوک«هادی» نمایان شد. یکی از متهمان که با رصد گوشی تلفن در چنگ قانون گرفتار شده بود، به افسر تحقیق گفت:ما در یک شرکت حفاظتی و مراقبتی خصوصی و در یک محدوده خاص به گشت زنی می پرداختیم تا از اموال مراقبت کنیم و به این منظور معتادان را می گرفتیم و به مرکز ترک اعتیاد تحویل می دادیم! چند روز قبل هم فردی را در خیابان شهید طرحچی گرفتیم و او را به زور سوار خودرو کردیم که ناگهان خودش را از درون خودرو به بیرون پرت کرد و متواری شد اما بعد متوجه شدیم که گوشی تلفن او داخل خودرو جا مانده است!

در همین حال متهم دیگر پرونده گفت:گوشی را «محمد» به من داد تا آن را به کلانتری تحویل بدهم ! چرا که در خیابان شهید طرحچی یک معتاد را سوار کردیم اما وقتی از درون خودرو گریخت گوشی تلفن او جا ماند ما برخی افراد را با باتوم می زدیم که دیگر به آن جا نیایند!

با تغییر و تحولات قضایی در شعبه ویژه قتل عمد،قاضی دکتر صادق صفری ادامه تحقیق در این پرونده «جنایی»را در سمت قاضی ویژه قتل عمد به عهده گرفت و بدین ترتیب بررسی های موشکافانه برای تکمیل پازل این پرونده ادامه یافت. از سوی دیگر با جمع آوری مستندات دقیق و سوالات تخصصی از متهمان، روند بررسی های جنایی با اظهارات مدیر موسسه حفاظتی و مراقبتی به جایی رسید که مشخص شد متهمان از باتوم،شوکر و افشانه نیز استفاده می کنند و بنا به تحقیقات قاضی صفری آن ها برای کتک زدن جوان۴۰ ساله نیز از ضربات مهلک باتوم بهره برده اند.

این گونه بود که با تکمیل تحقیقات قرار جلب به دادرسی از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب صادر شد و این پرونده با تایید قرار مذکور در دادستانی ،درشعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرارگرفت.

با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرای جنایی، جلسات محاکمه متهمان به ریاست قاضی حجت الاسلام محمد شجاع پورفدکی آغاز شد و دو متهم زیر رگبار سوالات فنی و انحرافی قرارگرفتند ودر پاسخ به سوالات به تناقض گویی افتادند.

درآخرین جلسه رسیدگی که دو روز قبل در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی برگزار شد، هردو متهم درکنار وکلای مدافع پای میز محاکمه ایستادند و به سوالات قضات باتجربه دادگاه پاسخ دادند اما درنهایت چالش های پرونده جنایی به چاشنی انکار متهمان نیز گره خورد!

در این جلسه محاکمه که مستشاری آن را نیز قاضی حسین بهمن آبادی به عهده داشت ابتدا اولیای دم تقاضای صدور قصاص نفس کردند و سپس با دفاعیات وکلای مدافع،متهمان نیز در برابر میز عدالت ایستادند. درادامه جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی،قاضی شجاع پورفدکی از یکی از متهمان پرسید:شما چرا معتادان رابه مرکز ترک اعتیاد انتقال می دادید؟ این موضوع به شما چه ربطی داشت؟ متهم پاسخ داد:به ما گفته بودند این قانون کار شماست ،ابتدا تذکر می دادیم برای بار دوم تهدید می کردیم و اگر حضور معتادی در محدوده ما ادامه داشت او رابه زور سوار خودرو می کردیم وبه «خانه سبز» انتقال می دادیم!

سپس رئیس دادگاه سوال کرد باتوم هم داشتید؟ متهم پاسخ داد:بله! اما آن روز جوان معتاد(متوفی)را درحالی که به زور سوار خودرو می کردیم من فقط یک لگد به او زدم! ولی او را نکشتیم و از مرگ او هم اطلاعی نداریم! فقط وقتی خودش را از داخل خودرو بیرون انداخت و فرارکرد متوجه شدیم که گوشی تلفن او جا مانده است! در این هنگام مقام قضایی پرسید این قانون(تذکر،تهدید وانتقال) را شما از کجا مطرح می کنید؟ که متهم پاسخ داد:به ما می گفتند این شیوه کار ما بود!

در حالی که متهمان درتنگنای سوالات تخصصی قضات باتجربه دادگاه به تناقض گویی ادامه می دادند،سعیدی پور (وکیل اولیای دم) نیز به دفاع پرداخت و اظهارات متهمان را منطبق با واقعیت ندانست و با دلایل و استنادات حقوقی ادعاهای متهمان را رد کرد. درحالی که متهمان آخرین دفاعیات خود را بیان کردند،رئیس دادگاه نیز پایان رسیدگی را اعلام کرد تا رای قانونی پس از مشورت های قضایی صادر شود.

دیگر خبرها

  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش