Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، در پنجمین هفته تعطیلی نماز جمعه سراسر کشور، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه تصویری امروز جمعه ۱۵ فروردین‌ماه اظهار کرد: عزیزان، امروز جامعه ما در این بلیه گرفتاری‌های زیادی پیدا کرده، نسل جوان ما باید احساسش در رفع این گرفتاری‌ها و بلیاتی که به وجود آمده چه از نظر ابتلا به بیماری، مشکلات اقتصادی و وضعیت خاص فرهنگی باید خودش را مسؤول بداند و درصدد رفع مشکلات بربیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عزیزان جوانی که هم در فعالیت‌های جهادی و بسیج و هم جوانان برومندی که در کادرهای درمانی و خدمات پزشکی فعالیت می‌کنند، تشکل می‌کنم، دعا می‌کنم ان‌شاءالله خداوند نتیجه زحمات عزیزان ما را یک عافیت و سفید بختی در دنیای خودشان و عزیزانشان قرار دهد علاوه بر اجر عظیمی که خداوند برای آخرت آنان در نظر گرفته است.

یک خواسته از جامعه پزشکی کشور

از عزیزانمان در عرصه پزشکی خواسته‌ای داریم، عزیزان عرصه پزشکی سعی کنند ضریب مرگ‌ومیر در این ویروس از ضریب جهانی پایین‌تر باشد، در دنیا ۵ درصد است، سعی کنند ضریب مرگ‌ومیر در کشور ما پایین‌تر بیاید؛ در تمام کشورهای جهان، کادرهای پزشکی فعالیت می‌کنند اما عزیزان ما بر تمام دنیا امتیاز دارند، امتیازشان اعتقاد آنان به خدا و ایمانشان به اجر و پاداش الهی است، این اعتقاد و باور عزیزان ما را دیگران در خدماتی که انجام می‌دهند، ندارند مخصوصاً عزیزانی که در خدمات پزشکی و درمانی این استان و مشهد مقدس حضور دارند که خدمتگزاران همسایگان امام هشتم در سرزمین و تربت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) هستند.

در کنار همه مفاخری که در عرصه‌های درمانی، پزشکی و خدماتی امروز در برابر دنیا داریم، این افتخار نیز در دنیا برای ما ثبت شود که ضریب مرگ‌ومیر در این کشور اسلامی و کشور امام زمان (علیه‌السلام)، به‌مراتب کمتر از ضریب جهانی باشد، در برابر دنیا در این عرصه ابتلای مشترکی که با همه دنیا داریم، دنیا گرفتار این ویروس و بیماری هست، سلسله افتخاراتی داریم که مورد توجه دنیا قرار گرفته است.

کشورهای پیشرفته گرفتار کمبودها

ما مشکلی جز مشکل بیماری نداریم، اما کشورهای پیشرفته دنیا علاوه بر ویروس کرونا، به ویروس بدتری هم دچارند، کمبودها، نداشتن‌ها، کم‌خدمتی‌ها از سوی تولیت اجتماعی و کشوری خودشان است که خوشبختانه این افتخار را داریم که در عرصه وفور نعمت و کالاهای اساسی که در اختیار مردم ما قرار دارد و همچنین از نظر امکانات و وسایل بهداشتی نسبت به آن کشورها وضع بهتری داریم، با اینکه در تحریم به سر می‌بریم، جنایت‌های استکبار جهانی نسبت به تحریم اقتصادی ما باید مشکلات ما را بیشتر می‌کرد، اما خوشبختانه وضعیت ما به‌مراتب بهتر از دیگر کشورها است.

امروز در رسانه‌های خود غربی بنا به اظهار خودشان، ویدئوها و تصاویری از قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها در مراکز خرید در آمریکا، آلمان و انگلیس در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود تا جایی که برخی کاربران این شبکه‌های اجتماعی، هجوم شهروندان به فروشگاه‌ها و کمبود مواد بهداشتی و درمانی در این کشور را دستمایه طنز قرار داده‌اند، این وضعیت دنیای پیشرفته در وضعیت گرفتاری به این ویروس و بیماری است.

تشکر از مسؤولان برای تأمین نیاز مردم

هم خدا را شکر کنیم و هم از مسؤولان بااحساس و مسؤول خودمان تشکر کنیم که با همه این مشکلاتی که از نظر تحریم اقتصادی و سایر مشکلات داریم، در موقعیت ابتلا و گرفتاری در این بیماری، دچار کمبود و مشکلی از نظر وفور نعمت نیستیم. میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های ما مالامال از اجناس و کالاهای اساسی است و مشکلی به‌عنوان کمبود اجناس وجود ندارد.

با «نذر سلامت» به اقشار آسیب‌پذیر کمک کنید

البته بخشی از اقشار ما گرفتار مشکلات معیشتی هستند، عزیزانی که برحسب ابتلای به این بیماری و حفظ مصالح این بیماری در پیشگیری از توسعه این بیماری، دستگاه‌ها و مراکز کسب‌وکارشان از بین رفته و سطح درآمدشان پایین آمده و سلسله افرادی که به‌صورت روزمزد و کارمزد در رستوران‌ها و هتل‌ها کار می‌کردند، فاقد درآمد هستند و از نظر معیشت در مضیقه هستند که امیدواریم به شکرانه عملی ما که این وفور نعمت را در جامعه ما فراهم کرده و به شکرانه سلامتی عزیزانمان که دچار این بیماری نشدند، مسئله نذر سلامت را در خانواده‌ها جدی بگیرند و سعی کنند با همه امکانی که دارند، به این افراد ضعیف و اقشاری که درامدشان قطع‌شده و زندگی‌شان در مضیقه قرار گرفته، برسند.

اقداماتی از طرف دولت صورت گرفته که نسبتاً مؤثر بوده، اما این اقدامات تنها تأمین‌کننده وضعیت خاص معیشتی خاص آنان نیست، برای دستگاه‌های نظام ما نیز بیش از این کمک امکان‌پذیر نیست چه در حوزه تسهیلات و چه خدمات معیشتی، بقیه عزیزان ما و مردم سعی کنند زندگی بزرگواران بدون کوچک‌ترین رنج و احساس حقارتی تأمین شود.

نمایان شدن جنایات دشمن

ما در چنین موقعیتی، متوجه شیطنت و نابکاری دشمن جنایتکارمان آمریکا می‌شویم؛ مردم آمریکا بیش از همه نقاط جهان دارند دست‌وپا می‌زنند و متأسفانه دچار کمبودهای طاقت‌فرسا در مراکز ابتلای به این بیماری مثل نیویورک و برخی ایالت‌ها هستند، این دولت شیطانی ناپاک به‌جای این‌که به ملت و مردم خود برسد و کمبودهای وسایل ضدعفونی، ماسک  و مسائل دیگر را در آنجا جبران کند، به‌جای این پول به تروریست‌های سوریه می‌دهد که با مسلمانان بجنگد، این‌قدر ناپاک که به‌جای کمک به ملت رنج‌دیده خودش که در این کمبودها دست‌وپا می‌زنند، به‌جای علاج این کمبودها، پول به تروریست‌های سوریه می‌دهد که آدم کشی در بلاد اسلامی راه بیندازند؛ چقدر این دولت آمریکا جنایتکار و ناپاک است، این‌قدر جنایت و ناپاکی و بی‌بندوباری در مدیریت جامعه خودش در تاریخ بی‌نظیر است، این عمق جنایت و ناپاکی دشمن ما در این قضیه به ثبت می‌رسد.

امیدواریم خداوند متعال در کنار عزتی که برای نظام و مردم ما در دنیا قرار داده است، عافیت کامل و صددرصدی نیز برای مردم ما قرار دهد.

آمیختگی سپاه و ارتش در حمایت از انقلاب

در گذشته دشمنان ما درصدد این بودند بگویند در فعالیت‌های انقلابی مخصوصاً فعالیت‌های انقلابی برون‌مرزی، فقط سپاه فعالیت دارد و ارتش را در عرصه فداکاری‌های انقلابی از سپاه جدا کنند، اما اخیراً مجبور شدند این حقیقت ثابت‌ شده را که ارتش و سپاه هر دو پاسدار انقلاب هستند و آمیخته با هم از انقلاب حمایت می‌کنند اقرار کنند.

دلیلش این است که در مقام اعلام شهادت امیر پوردستان از فرماندهان انقلابی و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، این‌ها امیر بزرگوار را شهید شده در بمب باران اسرائیل در سوریه معرفی کردند.

دشمنان نیز به این اصل رسیدند که حمایت از انقلاب و انقلابی بودن در عرصه‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی سپاه و ارتش آمیخته با یکدیگرند.

امیدواریم خداوند متعال همه ما را هم از چنگ دشمنی داخلی و نابکاری این ویروس منحوس در داخل کشور و هم از توطئه و نابکاری دشمن استکباری و عواملش در خارج کشور نجات دهد و سایه پر برکت مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدارد.

کد خبر 497426 برچسب‌ها سید احمد علم الهدی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید احمد علم الهدی عزیزان ما علم الهدی سعی کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان