Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@06:25:02 GMT

عملکرد نامطلوب دولت در بخش مسکن

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۳۶۷

به گزارش اکوفارس، صدیف بدری با نامطلوب ارزیابی کردن عملکرد دولت در بخش مسکن،‌اظهارکرد: متأسفانه هیچ کدام از برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن به نتیجه و سرانجام درست نرسید و این مسئله موجب بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا در بازار شده است.

وی افزود:‌ برای تأمین مسکن زوج های جوان و نیازهای بازار، سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز است، اما متأسفانه در شرایط کنونی سالانه حدود 400 هزار واحد مسکونی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد:‌ دولت در سال های اخیر طرح های بسیاری همچون طرح بازآفرینی شهری،  مسکن اجتماعی و مسکن امید را طراحی کرد اما هیچ کدام از این طرح ها جنبه عملیاتی به خود نگرفت، در شرایط کنونی نیز طرح ملی مسکن اجرایی شده که هنوز بعد از گذشت چندین ماه در مرحله ثبت نام قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ به نظر می رسد دولت نتوانسته به درستی در راستای تولید مسکن انبوه اقدام کند، از این رو بهترین راه کار در این شرایط جذب بخش خصوصی و وارد کردن آن ها به میدان ساخت و ساز است، در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان توان یا قدرت ریسک کافی برای حضور در عرصه انبوه سازی را ندارند.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم

به گزارش خبرنگار مهر، ۳۱ فروردین ماه برای اولین بار به نام روز ملی گندم و نان نامگذاری شد، بر این اساس امروز یکشنبه با هدف توجه به اهمیت این روز مهم در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اساتید دانشگاه در حوزه کشاورزی و بهره برداران و تولید کنندگان؛ بخشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برای افزایش مصرف بذرهای اصلاح شده‌ی گندم در معرض دید مسئولان قرار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در حاشیه‌ی این مراسم ضمن گرامیداشت نامگذاری این روز ارزشمند به نام گندم، این محصول را مهمترین نهاده در سبد غذایی دانست که باید اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شد.

علیرضا مقری خشت اول کشاورزی مطلوب و سودمند را بذر دانست؛ چراکه استفاده از بذرهای اصلاح شده که سازگاری خود را با شرایط اقلیمی هر منطقه نشان دهند به طور قطع می‌تواند اثر بهتری در افزایش عملکرد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرق ایران و استان خراسان جنوبی در شرایط تنش‌های آبی و محیطی قرار داریم، گفت: از نظر خشکی هوا، دما و نیز شوری و کیفیت نسبتاً پایین منابع آبی به ویژه برای گندم عملکرد زمین‌های کشاورزی استان نسبت به دیگر استان‌ها که از شرایط آبی بهتری برخوردار هستند پایین‌تر است.

مقری اضافه کرد: هرچند شرایط اقلیمی سختی داریم اما علم این امکان را به ما داده است تا با استفاده از بذرهای اصلاح شده در این شرایط بهره‌وری و تولید بیشتری داشته باشیم

کشاورزان ضمن رعایت اصول زراعی، مدیریت مزرعه و استفاده از این بذرها به طور قابل توجهی بهره‌وری را بالا می‌برند.

وی در مقایسه شرایط استان از سال ۱۳۷۹ تا کنون اعلام کرد: بذرهای اصلاح شده‌ای که در آن سال‌ها تولید می‌شد امروز کارایی خود را از دست داده بنابراین هر سال باید بذرهای جدید را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال بذری که یک کشاورز سال ۱۳۷۹ استفاده می‌کرد را نمی‌تواند امسال استفاده کند.

وی بررسی‌های بسیار دقیق روی بذرهای اصلاح شده توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی را در این زمینه بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: محققان استان بذرهای اصلاح شده جدید را به مرحله تولید رسانده‌اند که نسبت به تغییر اقلیم از جمله تغییر زمان بارندگی‌ها، کاهش و افزایش دما مقاومند.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: اطمینان از سلامت بذر، افزایش قدرت جوانه زنی، افزایش عملکرد محصول تا ۴۰ درصد، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها، مقاومت در برابر تنش‌های محیطی مانند دما و خشکی، یکنواختی و یک دست بودن مزرعه، موفقیت در تولید و افزایش سودآوری کشاورز را از جمله مزایای بذرهای اصلاح شده است، بنابراین به کشاورزان توصیه می‌کنیم با توجه به تولید بذرهای اصلاح شده مناسب و جدید برای گندم و جو در مزرعه از این بذرها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با میزان تحقیقاتی که انجام می‌شود ضریب نفوذ استفاده از بذرهای اصلاح شده رسمی در مزارع استان ۲۳ درصد است، گفت البته ۵۳ درصد کشاورزان از بذور اصلاح شده غیر رسمی نیز استفاده می‌کنند و امیدواریم ۲۴ درصد زارعانی که از بذور محلی استفاده می‌کنند نیز برای افزایش عملکرد و نتیجه بهتر محصول از بذور اصلاح شده استفاده کنند.

مقری در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بذرهای اصلاح شده می‌تواند عاملی برای کاهش آمار استفاده از این بذرها باشد اعلام کرد: بخشی از دغدغه ما نیز همین است، چون تولید بذرهای اصلاح شده هزینه‌های زیادی را در برداشته بنابراین قیمت آن نسبت به بذرهای معمولی بیشتر بوده که برخی از کشاورزان همین قیمت بالا را دلیل عدم استفاده خود از این بذرها عنوان می‌کنند.

وی تاکید کرد: اما توجه به این نکته مهم است که کشاورزان اگر افزایش عملکرد مزرعه را با استفاده از این بذرهای با بذرهای معمولی مقایسه کنند به طور حتم می‌توانند، شرایط مطلوب بهره‌وری را مشاهده و به این باور برسند که استفاده از بذرهای اصلاح شده یک سرمایه گذاری بزرگ است.

مقری اضافه کرد: سال ۷۲ در استان متوسط عملکرد غلات هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار بود، و هم اکنون به ۳ و نیم تن در هکتار رسیده است. بخش زیادی از این افزایش عملکرد حاصل دستاوردهای محققان ما در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و البته همراهی کشاورزان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر کاری کنیم که کشاورزان به این باور برسند که با استفاده از علم و تحقیقات روز کشاورزی را ادامه دهند به طور حتم به شرایط بهتری دست خواهیم یافت.

در پایان این مراسم از مزرعه آزمایش‌های به نژادی گندم و آزمایشگاه بخش ثبت و گواهی بذور نهال این مجموعه بازدید به عمل آمد.

کد خبر 6084126

دیگر خبرها

  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • عملکرد بانکهای استان در حوزه مسکن روستایی خوب است و در حوزه مسکن شهری قابل قبول نیست
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • خروجی تکلیف دولت در قانون جهش تولید مسکن، پایان انحصار مشاورین املاک و رایگان شدن عقد قرارداد اجاره
  • امسال در تولید گندم مورد نیاز نان خودکفا می‌شویم
  • دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان سمنان/ تولید و مسکن جهش یافت
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است