Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:52:37 GMT

تحریم‌های سوریه، لیبی و یمن کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۳۷۷

تحریم‌های سوریه، لیبی و یمن کاهش می‌یابد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اتحادیه اروپا حمایت خود را از فراخوان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه برخی کشور‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست روز جمعه در بروکسل با وزیران خارجه کشور‌های عضو گفت: «در این نشست درباره ضرورت این موضوع بحث شد که تحریم‌ها نباید عملیات ارسال تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را با مشکل مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «در حال کار بر بیانیه‌ای مشترک و در حمایت از درخواست دبیر کل سازمان ملل هستیم تا ببینیم آیا با موافقت کشور‌های عضو اتحادیه اروپا همراه خواهد بود یا خیر.»

بورل ابراز امیدواری کرد که این بیانیه با حمایت کافی همراه باشد و گفت که اروپا معتقد است تحریم‌ها در تشدید خطر شیوع ویروس کرونا در کشور‌های به خصوصی نظیر سوریه، لیبی و یمن که در آنجا درگیری وجود دارد، نقش دارد.

هفته پیش «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: «با هدف مقابله با کرونا، تحریم‌ها علیه کشور‌ها باید برداشته شود و شورای امنیت سازمان ملل باید در این راستا اقدام کند.»

دبیرکل سازمان ملل نیز جمعه ۸ فروردین ماه در پاسخ به نامه ۲۵ مارس (۶ فروردین ماه) سفرای هشت کشور جهان برای لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواستار ارزیابی مجدد تحریم‌ها علیه کشور‌هایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشور‌ها جلوگیری شود.
در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورهایی، چون روسیه و چین و ... خواستار لغو تحریم‌های ایران شده‌اند، اما واشنگتن تأکید کرده که قصد کاهش تحریم‌های ایران را ندارد و در یکی از تازه‌ترین این موارد، وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که حاضر به آزادسازی دارایی‌های نقدی ایران به منظور کمک به جمهوری اسلامی در مقابله با کووید-۱۹ نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه اتحادیه اروپا شیوع ویروس کرونا آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل تحریم ها کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه ویروس کرونا سازمان ملل تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از افزایش تعداد دوربین‌ها در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد تاجیک در مورد احداث آرامستان جدید در تهران، اظهار کرد: برای سال بعد پیش‌بینی کردیم حداقل یک نقطه و سعی می‌کنیم تا دو نقطه از نقاطی که حائز شرایط انحصار هستند را مورد تملک قرار داده و آماده‌سازی آن‌ را به منظور ایجاد آرامستان جدید پایتخت انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با پرداختن به بودجه در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران برای این سازمان هم گفت: این بودجه برای آماده‌سازی اولیه مثل دیوارکشی و ایجاد زیرساخت‌های اولیه یک آرامستان می‌تواند جوابگو باشد.

تاجیک با اشاره به افزایش تعداد دوربین‌ها در سازمان بهشت زهرا (س)، تصریح کرد: دوربین‌ها در سازمان بهشت زهرا(س) در حال افزایش است‌؛ دوربین‌هایی که تعداد ماشین‌ها و پلاک‌ها را ثبت می‌کند و همچنین دوربین‌هایی که در قطعات عمومی و گلزار شهدا فعال هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، پیش‌تر تاجیک در مورد احداث آرامستان‌های جدید گفته بود که به دلیل گسترش شهر و مسائل دیگری همچون در نظر گرفتن پدافند غیر عامل و ملاحظات شرایط بحران باید آرامستان‌های ما در جغرافیای شهر توزیع شود. این در حالیست که ما ظرفیت عبور از بحران را از حالت عادی جدا کرده‌ایم و ۵۰ هزار قبر برای زمان بحران پیش بینی شده، ولی این قبور نیز به صورت متمرکز در بهشت زهرا قرار گرفته است. این در حالیست که در مدیریت بحران، تهران را به پنج پهنه تقسیم کرده‌اند که نیاز است متناسب با آن توزیع آرامستان در شهر صورت بگیرد.

وی درخصوص امکان توسعه بهشت زهرا(س) در محل فعلی آن نیز تاکید کرد: امکان توسعه بهشت زهرا وجود ندارد. چرا که پیرامون آن ساختمان‌های مسکونی قرار گرفته و اگر حداقل فضاهایی هم وجود داشته باشد با توجه به شرایط ترافیکی تصمیمی برای توسعه آن در این محدوده نداریم؛ لذا بهتر است به فکر آرامستان جدید باشیم، تدبیری که اگر ۲۰ سال پیش انجام می‌شد امروز با چنین بحرانی مواجه نمی‌شدیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد