Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،هادی‌نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از تداوم مشارکت خودجوش کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی در مقابله با کرونا خبر داد وگفت: این ستاد مطابق توافق‌های بعمل آمده و هماهنگی میان نهاد‌ها و دستگاه‌های مسؤول اقدامات اجرایی، تبلیغی و آموزشی طی هفته‌های گذشته انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: اکثر کانون‌های شهری و روستایی استان با انسجام و هماهنگی بیشتری در فعالیت‌های خودجوش در عرصه مقابله با ویروس کرونا اقدام می‌کنند و تعدادی از کانون‌ها به صورت خودجوش و جهادی اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک و توزیع رایگان در مناطق محروم، دورافتاده و حاشیه‌نشین کرده‌اند.

او با بیان این‌که، تعدادی از کانون‌ها نیز با راه‌اندازی پویش‌های مردمی در فضای مجازی نسبت به آگاهی‌بخشی و ترویج توصیه‌های وزارت بهداشت اقدام می‌کنند، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز رأسا اقدام به فعالیت‌های ترویجی در شبکه‌های مختلف اجتماعی و مجازی کرده است، تهیه و اشتراک‌گذاری بروشور و پوستر‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی میان کانون‌های مساجد استان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

هادی نیا راه اندازی و مشارکت در پویش‌های مختلف در فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های ستاد فهما استان آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان؛ ایجاد فضای معنوی مبتنی بر آیات قرآنی و روایات معتبر وارده، تحکیم فضای همدلی، وحدت، محبت، ایثار و امیدآفرینی و همچنین مشارکت حداکثری در فعالیت‌های جهادی است که در این راستا اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

او اجرای طرح محله مهربانی، اعطای هزینه برگزاری مراسم‌های عید نوروز با هدف تهیه جهیزیه دختران روستایی نیازمند و اعطای هزینه احسان سرخاک (پنجشنبه آخر سال) صرف تهیه بسته‌های بهداشتی برای خانواده‌های بی بضاعت را از جمله فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه روستای حسین آباد شهرستان ملکان اعلام کرد.

هادی نیا اهدای ۲۴ جهیزیه کامل در طرحی با عنوان میثاق با شهدای مقاومت به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد از سوی خیرین کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه و مرکز نیکوکاری مسجد چهارده معصوم تبریز، تولید روزانه هزاران دست لباس بیمارستانی، ماسک، از سوی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

او با بیان این‌که کانون‌های حضرت زینب کبری (س) شبستر، جناب حرّ مسجد حاج یوسف تبریز، حضرت معصومه (س) شهرستان جلفا، حسینیه مسجد امام حسین (ع) تبریز و حضرت زینب کبری (س) مسجد ختایی تبریز از جمله کانون‌های شاخص در تولید ماسک بوده‌اند، افزود: اهدای ۳۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی به خانواده‌های نیازمند از سوی اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله دوزدوزانی تبریز نیز از جمله فعالیت‌های خیریه بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی از دیگر اقدامات فعالان مسجدی در روز‌های اخیر بوده است، گفت: طراحی پوستر‌های آموزشی به همت اعضای گرافیست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در زمینه فعالیت‌های هنری قابل ذکر است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مساجد مقابله با ویروس کرونا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند