Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@08:15:02 GMT

نوشابه‌های شیرین قندی برای قلب مضر هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۹۹۴

نوشابه‌های شیرین قندی برای قلب مضر هستند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفته محققان دانشگاه تافتس بوستون آمریکا، نوشیدن بیش از یک قوطی نوشابه قندی یا آبمیوه در روز برای سلامت قلب و عروق خوب نیست.

«نیکولا مک‌کئون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «شواهد زیادی نشان می‌دهد که بین مصرف نوشابه‌های قندی و تأثیرات مضر بر سلامت ارتباط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته محققان، نوشیدنی‌های نظیر نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های ورزشی و نوشیدنی‌های با طعم میوه بزرگ‌ترین منبع مواد قندی افزودنی هستند.

تیم تحقیق دریافت نوشیدن بیش از یک قوطی نوشابه قندی در روز با ۵۳ درصد احتمال بیشتر تری‌گلیسیرید بالا و ۹۸ درصد احتمال بیشتر پایین بودن کلسترول خوب HDL مرتبط است.

یافته‌های این مطالعه مربوط به حدود ۶۰۰۰ شرکت کننده است که به طورمیانگین بیش از ۱۲ سال بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ تحت نظر بودند.

مک‌کئون در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما بیانگر این مطلب است که محدودکردن و حتی حذف نوشابه‌های قندی ممکن است ایده خوبی برای افرادی باشد که خواهان حفظ میزان نرمال کلسترول و تری‌گلیسیریدشان هستند.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوشابه های شیرین نوشابه های قندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تردستی با دست های کوچک
  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • پرهیجان‌ترین‌ روز یزد بعد از قندی (عکس)
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • چه زمانی باید کلسترول خون کودک را اندازه‌گیری کرد؟ (فیلم)