Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از احساس شرمندگی نوبخت به‌خاطر عدم‌تعیین دستمزد کارگران، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار از سنگ‌بنای اولیه افزایش ۱۵درصدی دستمزد در بودجه ۹۹ با وجود اطلاع از مشکلات متعدد کارگران از نوبخت گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار بعد از واکنش نوبخت مبنی بر اینکه برای دیرشدن تعیین دستمزد کارگران احساس شرمندگی کرد در صفحه شخصی خود این مطلب را منتشر کرد:

"به‌نظر می‌رسد ذکر توضیحاتی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای نوبخت عضو هیئت دولت و عضو هیئت امنای صندوق تأمین اجتماعی است.

در ماده 96 قانون تأمین اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان به هیئت وزیران سپرده شده است و لذا تعیین میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران با دولت است. هرچند دولت نیز طبق عرف مرسوم مطابق مصوبه شورای‌عالی کار اقدام می‌کند.

اما آقای نوبخت نمی‌خواهد خودش را درگیر این موضوع کند چرا که خوب می‌داند در ماده 111 قانون به‌صراحت آمده که "مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان" در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد!

آقای نوبخت! لطفاً بخشی از بدهی بیش از 250هزارمیلیاردتومانی دولت به تأمین اجتماعی را بدهید. اتفاقاً این موضوع نیز داخل در اختیار شماست!

در تکمیل موارد فوق نباید از نظر دور داشت که ایشان به‌عنوان مؤثرترین عضو تیم اقتصادی دولت از اصلی‌ترین موانع افزایش دستمزد کارگران می‌باشند و در لایحه پیشنهادی بودجه 99 سنگ‌بنای اولیه افزایش 15درصدی را ایشان گذاشتند."

محمدباقر نوبخت در توییتی درباره افزایش حقوق کارگران و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نوشت: «‏کارگر عزیزی مرا مخاطب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشگری و کشوری هستم و در برابر ‎کارگران و ‎مستمری‌بگیران ‎تأمین اجتماعی احساس مسؤئولیت نمی‌کنم؟ خدا می‌داند احساس شرمندگی کردم، اما قانون در خصوص این عزیزان سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه نوبخت دستمزد کارگران کارگران بدهی تأمین اجتماعی کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه تأمین اجتماعی آقای نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت: افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاستهای کلان اقتصادی باعث می شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می خواهند اتفاق نیفتد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • خبر جدید در مورد حق مسکن کارگران