Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@07:14:34 GMT

دردسر عشق عجولانه پسر جوان به زن مطلقه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۰۷۴

دردسر عشق عجولانه پسر جوان به زن مطلقه

رویداد۲۴ مادرم متوجه تغییرحالت هایم شد وچون رویم با او بازتر بود موصوع را برایش تعریف کردم. همان شب جلسه‌ای در خانه ما برگزار شد. وقتی به پدرم گفتم زن مورد علاقه ام قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته است سرش را تکان داد و در جوابم گفت: ممکن است این اتفاق برای هرکسی بیفتد. مهم آن است شما نسبت به هم شناخت درستی پیدا کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با شنیدن این حرف دلم قرص شد و گفتم که این خانم حدود ۱۰ سال از من بزرگتر است. پدرم اخم هایش را در هم کشید و با لحنی تند گفت: پسرجان، چه عجله‌ای داری که تن به چنین ازدواج عجولانه‌ای بدهی؟. حرف هایش برایم تلخ بود، به بهانه اعتراض بلند شدم و بی توجه به گفته‌های پدرم از اتاق بیرون رفتم. فقط یک لحظه سرم را برگرداندم. اشک در چشمانش حلقه زده بود.
بیشتر بخوانید: مچ شوهرم را با دو زن در خانه همسایه گرفتم / زن همسایه مطلقه بود!خیلی عصبی شده بود و انتظار چنین رفتار بی ادبانه‌ای از من نداشت. شاید یک ماه بیشتر یا کمتر سر این مساله با خانواده ام بگو مگو و مشاجره داشتم. تصمیم احمقانه‌ای گرفتم و یکه و تنها به خواستگاری رفتم. خانواده زن جوان هم با این خواسته ام مخالفت کردند. پدرش می‌گفت، چون دخترم از تو بزرگتر است این ازدواج نمی‌تواند خیر و صلاحی داشته باشد. دست از پا درازتر به خانه پدرم برگشتم. می‌خواستم ادای آدم‌های عاشق را در بیاورم و تحت تاثیر یکی از دوستانم چند بار مواد مخدر مصرف کردم. حتی تصمیم داشتم موهایم را بلند و ریخت و قیافه به هم پاشیده‌ای برای خودم درست کنم.

با این حرکات و رفتارها، پدر و مادرم را بیشتر عذاب دادم. این ماجرا ادامه داشت تا این که زن مورد علاقه ام ناگهان با من قطع رابطه کرد. هر چه زنگ می‌زدم و پیام می‌دادم جواب نمی‌داد. پیله اش کردم و بالاخره جوابی داد که سرم سوت کشید. می‌گفت دست از سرش بردارم، چون از من خسته شده و برایش تکراری شده ام و در واقع می‌خواست مرا از سرخودش باز کند.

سرم بدجور به سنگ زمانه خورده بود. خجل و شرمسار با پدرم صحبت کردم. شرمنده بودم و با عذرخواهی می‌خواستم اشتباهات گذشته ام را به قول معروف ماست مالی کنم.

با این که واقعا می‌خواستم درست بشوم و بچه خوبی برای خانواده ام باشم، اما دیگر نتوانستم اعتماد پدرو مادرم را جلب کنم. هرروز دعوا و مرافه داشتیم، مرا زیر ذره بین گذاشته بودند و به هر کارم گیر می‌دادند.

با این وضعیت، اوضاع روحی و روانی ام به هم ریخت. درباره این داستان با صالح محمدپور، روانشناس و طرحواره درمانگر گفتگو کردیم:
تفاوت سنی در ازدواج

یک انتخاب عجولانه، یک انتخاب اشتباه آن هم با کسی که اصلا تناسبی با ملاک‌ها و معیار‌ها و رضایت خانواده را ندارد قطعا آینده خوشی هم ندارد، تناسب سنی برای بزرگترین تغییر در زندگی هرانسان باید به اندازه‌ای باشد که فاصله‌ی درک، فهم، شعور و بطور کلی بلوغ را زیاد نکند، البته که این فاصله سنی در هر سن متفاوت است مثلا وقتی آقایی ۳۰ سال سن دارد با خانمی که ۲۰ سال سن دارد احتمالش کم است که فاصله‌ی درک و فهم شان برای ازدواج مناسب باشد، بالعکس هم همینطور است، یعنی آقا از خانم کوچکتر باشد.

این عضوسازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران درادامه چنین گفت:

ازدواج با این تفاوت سنی را باید با احتیاط انجام داد چرا که ما روانشناس‌ها آن را ازدواج پرریسک می‌نامیم، پس یک مشاوره پیش از ازدواج خیلی لازم است لذا تصمیم عجولانه و بی اجازه خانواده می‌تواند منجر به پشیمانی شود که از همه مهمتر یک بلیط اعتباری خانواده را خرج می‌کند و به مراتب وقتی بلیط اعتباری خانواده را خرج می‌کند برگرداندن آن اعتبار کار سختی است.

بازسازی اعتماد

مهم‌ترین سوالی که جوانان می‌پرسند این است که حالا که اشتباه شده و اعتماد ما نزدخانواده کم شده، چطور این اعتماد را برگردانیم؟:

۱- قبل از هرچیز باید بپذیرید که بازسازی اعتماد خانواده سخت است پس صبور باشید و در برابر آن‌ها خودکنترلی داشته باشید.

۲- ممکن است خانواده شمارا در تصمیم گیری‌ها شریک ندانند لذا باید شما ابتدا مسئولیت‌ها و تصمیم گیری‌های کوچک را طلب کنید و خود را موفق نشان دهید.

۳- هرروز که می‌گذرد از موفقیت‌های ولو کوچک خود برای آن‌ها تعریف کنید.

۴- اطلاعات و آگاهی که درباره ازدواج بدست می‌آورید را بلند بلند در خانه برای آن‌ها بخوانید.

۵- از ازدواج‌های اطرافیانتان که موفق بوده اند برای خانواده تعریف کنید و اطمینان دهید شما دیگر اشتباه نخواهید کرد.

روانتان سالم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار حوادث زن مطلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،شنوایی مدیر امور شعب استان سمنان در این مراسم، گفت: این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و… به ارزش هر سری حدود ۵۰ میلیون تومان است که به همت این بنیاد و مشارکت خیران استان تأمین شده است.

وی افزود: این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانان، ترویج ازدواج آسان و حمایت از نوعروسان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

شنوایی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج ازدواج آسان، بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به همت خیرین و نیکوکاران ۱۱۰سری جهیزیه به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای ۱۱۰ نوعروس بی بضاعت تحت پوشش این بنیاد در استان سمنان اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور، نیز در این مراسم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، این بنیاد پر از خیر و برکت در کنار دولت برای گره گشایی از کار مردم همت می کند و در هر سفر استانی خادم مردم در کنار دولت برای گره گشایی از مردم حضور دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهوری گفت: این نقش آفرینی و تبلور خدمت صادقانه را از طرف شما عزیزان و از طرف دولت از مجموعه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها قدرشناسی می کنیم. امیدواریم که همه مجموعه های مشابه در سراسر کشور بتوانند الگو گیری و نقشه راه انتخاب شده در این مجموعه را برای خدمت رسانی بی منت به مردم عزیز کشورمان را نقش آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی که مردم چشم به راه گشودن مسیرهایی برای حل مشکلاتشان هستند البته با کمک دولت و به همت خیرین و نیروهای مردمی و نهادهای بومی و خدمت گزار و حلقه های واسط و گروه های جهادی بتوان انشاالله حل مشکلات مردم عزیزی که مستحق بهترین ها هستند در طول سالها و ماههای آتی شاهد باشیم.

فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها هم در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در سال ۱۳۸۰ در شهر مقدس مشهد تاسیس شد و مهم‌ترین هدف آن فقر زدایی از خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور است .

وی با بیان اینکه بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها دارای بیش از ۹۰۰ نماینده در سراسر کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما در تهیه جهیزیه استفاده از تولیدات داخلی است که با این کار از کالا های تولید داخلی ایرانی حمایت کنیم.

چوپانی، کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تأمین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزند آوری را از دیگر اهداف این بنیاد عنوان کرد و گفت: آبشار عاطفه‌ها در استان سمنان در خط مقدم به صورت جهادگرانه تلاش می‌کنند تا بتوانند به بهترین نحو به خانواده‌های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان این استان کمک کنند.

وی اذعان داشت: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهدا جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در رأس امور قرارداده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897699

دیگر خبرها

  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج