Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:07:46 GMT

نفس راحتی که طبیعت در 13 فروردین کشید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۱۰۶

نفس راحتی که طبیعت در 13 فروردین کشید

خانه نشینی مردم در روز طبیعت با اعمال قوانین سختگیرانه به دلیل احتمال شیوع کرونا فرصتی را به طبیعت داد تا از گزند خساراتی که مردم در این روز به منابع طبیعی و جنگل ها می زنند حفظ شود.

 سال ۹۸ سال پرمخاطره ای برای منابع طبیعی و جنگل های استان بود و ما در ۲ مقطع آبان ماه و بهمن ماه شاهد آتش‌سوزی‌های وسیعی در سطح گیلان بودیم که کنترل آن بسیار هزینه داشت و ما از چندین ماه  قبل نگران روز طبیعت و خسارت هایی بودیم که همه ساله منابع طبیعی در این روز متحمل می شود ولی امسال با  اقداماتی که انجام شد هیچ گونه آسیبی به منابع طبیعی وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متأسفانه کرونا در بحث سلامت مردم و مخاطرات جسمی که برای ما دارد تهدید بزرگی است که امیدوارم زودتر بتوانیم با همت همگانی آن را کنترل کنیم ولی واقعیت این است که امسال کرونا موجب حفظ منابع طبیعی استان در ایام نوروز شد و سال گذشته سیل این کار را انجام داد. پس می بینیم که اگر مردم به هر شکل خواه داوطلبانه یا اجباری مانند امسال به طبیعت آسیبی نزنند در سال‌های آتی می‌توانیم امیدوار به توقف تخریب جنگل ها و بازسازی طبیعت باشیم.
بررسی عوامل سیل سال گذشته نشان داد تخریب منابع طبیعی و دستکاری که ما در طبیعت کرده بودیم قهر طبیعت را به دنبال داشت و سیل به نوعی واکنش طبیعی محیط زیست بود پس شاید وقت آن رسیده که ما رفتارهای اجتماعی چه در بخش بهداشت فردی و چه رفتار با طبیعت را همانگونه که تغییر داده ایم تثبیت کنیم و آن را به عنوان فرهنگ حفظ کنیم .
بادهای گرم موسمی که معمولاً در پاییز و برخی سال ها در تابستان زمینه بروز آتش سوزی در جنگل های شمال را فراهم می کند درست شبیه کروناست که هر دو تهدید و بحرانی هستند که اگر آنها را کنترل کنیم می‌توانیم از گزندشان در امان باشیم در زمانی که بادهای گرم در استان های شمالی می‌وزند متاسفانه برخی مسافران اقدام به روشن کردن آتش و رها کردن آن در طبیعت می کنند که همین مسأله به بادهای گرم فرصت تبدیل شدن به تهدید برای جنگل را می دهد در صورتی که اگر مسافران رعایت کنند خسارت بادهای گرم خیلی کاهش می یابد و قابل کنترل می شود کرونا هم همینطور است اگر الان تک تک مردم هر کدام به فراخور توانایی و نقشی که در جامعه دارند مسائل بهداشتی  را رعایت کنند می توانیم آن را کنترل کنیم .
منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و شاید حالا که مردم به خاطر تهدید کرونا نمی توانند به بهار طبیعت بیایند قدر آن را بهتر می دانند پس بیاییم همه با هم از این به بعد و انشالله در روزهای پسا کرونایی با طبیعت مهربان تر باشیم ،زباله ها را بی رحمانه در دامان طبیعت رها نکنیم اگر آتشی در طبیعت روشن می کنیم آن را خاموش کنیم و از  همه مهمتر روز طبیعت سال ۹۹ را هرگز از یاد نبریم و ضمن استفاده از زیبایی و نعمات طبیعت به آن آسیب نزنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی بادهای گرم جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • باران، هنرش را در طبیعت دره شهر به رُخ کشید
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری