Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علی صالحی از تخریب مستحدثات غیرقانونی در ساحل جزیره هرمز و رفع تصرف از ۲۸۰۰متر از اراضی این جزیره خبر داد. تاریخ انتشار: 04:05 - 16 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۶۱۹

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با تصرفات غیرقانونی در جزیره هرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براساس گزارش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، برخی سودجویان مبادرت به تصرفات غیرمجاز اراضی در جزیره هرمز کرده بودند، دستگاه قضایی با ورود به موضوع، ضمن قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز نسبت به رفع تصرف بیش از ۲۸۰۰مترمربع از اراضی این جزیره اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های مسئول در حوزه صیانت از اراضی تأکید کرد و افزود: در خصوص ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیر مجاز در جزیره هرمز، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: رفع تصرف یک‌هزار و ۴۴۴ هکتار از اراضی ملی در استان مرکزی

صالحی تصریح کرد: دستگاه قضایی نسبت به پدیده زمین خواری حساسیت خود را دو چندان کرده و عرصه را برای کسانی که اقدام به تصرفات غیرمجاز می‌کنند تنگ خواهد کرد و از این پس با متصرفان به گونه‌ای برخورد خواهد شد که دیگر دست اندازی به اراضی ملی برای آنان سودی در بر نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرفات، تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان رفع تصرف استان هرمزگان دستگاه قضایی جزیره هرمز اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • ببینید | جزیره هرمز به رنگ خون درآمد
  • بارش شدید باران در ساحل سرخ هرمز + فیلم
  • ببینید/ زیبایی باران در جزیره هرمز
  • صحنه‌هایی متفاوت از بارندگی در جزیره هرمز