Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:55:24 GMT

نگاهی به عملکرد لیگ‌برتری‌های فوتسال خوزستان در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۱۸۲

نگاهی به عملکرد لیگ‌برتری‌های فوتسال خوزستان در سال ۹۸

ایسنا/خوزستان تیم‌های لیگ برتری فوتسال آقایان و بانوان خوزستان در سال ۹۸ دو چهره کاملا متفاوت داشتند.

در فصل گذشته (۹۷) لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان کشور، خوزستان دارای چهار نماینده بود که تیم فوتسال ملی حفاری در هر دو بخش آقایان و بانوان، روی سکوی سوم قرار گرفت. اهورای بهبهان و پالایش نفت آبادان نیز به ترتیب در لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان نتوانستند به مقام دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، باشگاه ملی حفاری سال های بسیاری است که در لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان تیم‌داری می کند و تیم های آن نیز همیشه مدعی بوده اند. اما تیم آقایان و بانوان این باشگاه در سال ۹۸، دو چهره کاملا متفاوت در لیگ برتر داشتند.

تیم فوتسال آقایان این باشگاه در سال ۹۸ به امید کسب رتبه ای بهتر از سومی فصل قبل، به یعقوب مراقی سپرده شد اما پس از ۱۹ هفته، تیم جوان شده ملی حفاری که در رده هشتم جدول رده بندی قرار داشت، با نظر مسئولان باشگاه به دلیل نتایج نامناسب به سرمربی دیگری یعنی کیاوش علاسوند، سرمربی سابق این تیم سپرده شد تا ضمن شوک به تیم، ملی حفاری بتواند با رتبه ای بهتر به کار خود در مرحله گروهی پایان دهد و راهی پلی آف شود.

این تیم در بدو ورود علاسوند به یک پیروزی شیرین برابر گیتی پسند از مدعیان قهرمانی لیگ برتر رسید ولی روزهای خوش ملی حفاری تنها برای دو سه هفته پایدار بود و حفاری که از ابتدای فصل به هم ریخته ظاهر شده بود، در ادامه مسابقات نیز نتوانست به وضعیت خود سر و سامان دهد و اگرچه به سختی و با عنوان هشتمی به پلی آف راه پیدا کرد اما همانطور که پیش بینی می شد، خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت تا فصل کابوس وار ملی حفاری با ناکامی به پایان برسد؛ عدم پرداخت به موقع مطالبات بازیکنان و از همه مهمتر از دست رفتن روحیه تیمی و نداشتن اعتماد به نفس، از جمله دلایل ناکامی تیم فوتسال ملی حفاری در سال ۹۸ بود و باعث شد که تغییر در راس کادرفنی نیز به کار این تیم بیمار نیاید.

اما تیم فوتسال بانوان ملی حفاری، چهره متفاوتی نسبت به تیم آقایان این باشگاه از خود نشان داد؛ این تیم که فصل چهاردهم لیگ برتر را با عنوان سومی و با هدایت زیور بابایی به پایان رسانده بود، همچون تیم آقایان باشگاه در راس کادرفنی خود تغییراتی داشت و مینا بارانی، سرمربی سابق این تیم، مجددا هدایت دختران حفاری را برعهده گرفت. همچنین منیژه زیبا که از سرپرستان باتجربه لیگ برتر محسوب می شود و یک فصل از ملی حفاری دور بود، مجددا به عنوان سرپرست به کادر این تیم اضافه شد و تمام این ها حاکی از عزم جدی ملی حفاری برای کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر بود.

ملی حفاری در دیدارهای نخست خود به دلیل عدم هماهنگی، چندان مقتدر ظاهر نشد اما رفته رفته با القای تفکرات بارانی به تیم، دختران حفاری کاری کردند، کارستان. آن ها آنقدر خوش درخشیدند و برابر تمام تیم های مدعی، مقتدر و با جسارت ظاهر شدند تا در نهایت توانستند با کسب عنوان اولی مرحله گروهی، راهی پلی آف شوند.

دختران ملی حفاری در اولین بازی خود در مرحله نیمه نهایی پلی آف نیز تیم قدرتمند و با تجربه سایپا را در خانه اش شکست دادند و در حالی که آماده انجام دومین دیدار بودند، کروناویروس باعث لغو تمام دیدارهای ورزشی شد و آن ها نتوانستند در اهواز برابر سایپا به میدان بروند. باتوجه به این که شرایط در کشور برای برگزاری مسابقات ورزشی به دلیل شیوع کرونا به وضعیت نرمال نرسیده است، هنوز زمان برگزاری دومین دیدار تیم های ملی حفاری و سایپا مشخص نیست. به هر حال کرونا نگذاشت، دختران ملی حفاری در سال ۹۸ به هدف شان که قهرمانی و بازگرداندن جام پس از ۲ سال به خانه بود، دست پیدا کنند ولی آن ها امیدوارند با بهبود شرایط و از سرگیری رقابت های لیگ در سال ۹۹، ماموریت خود را با گرفتن جشن قهرمانی به پایان برسانند.

همچنین اهورای بهبهان، دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر فوتسال آقایان بود. این تیم در سال ۹۸، دومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه کرد. بهبهانی ها نسبت به اولین سال حضور خود، بهتر و منسجم تر ظاهر شدند و برابر حریفان بالای جدولی نیز دست و پا بسته نبودند اما اهورا باتوجه به مشکلاتی که داشت، نتوانست در نیم فصل بازیکن جدید جذب کند، ضمن این که سه بازیکن اصلی خود را هم از دست داد و به این ترتیب کارش در لیگ برتر رفته رفته سخت تر شد تا جایی که سقوط به لیگ یک نیز اهورا را تهدید می کرد ولی در نهایت این تیم با برد در آخرین دیدار خود به عنوان دوازدهمی رسید و مُهر بقا در لیگ برتر، پای کارنامه این تیم ثبت شد.

و اما پالایش نفت آبادان نیز دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور بود. این تیم برای حضور در فصل پانزدهم لیگ برتر جوانگرایی را در دستور کار قرار داده بود و به همین دلیل، کار خود را چندان خوب آغاز نکرد اما رفته رفته، دختران آبادانی عزم خود را برای موفقیت جزم کردند و پالایش نفت به شکل تیمی خوبی رسید.

نفتی ها در مرحله گروهی تا رده هفتم جدول نیز بالا آمدند و در حالی که تیم خوب نتیجه می گرفت و از شانس صعود به پلی آف نیز برخوردار بود، مدیریت باشگاه تصمیم به تغییر در راس کادرفنی گرفت. بر این اساس، خدیجه پوربهبهانی از هدایت نفتی ها کنار گذاشته شد و در ادامه نیز آبادانی ها نتوانستند امتیازات لازم برای صعود به پلی آف را جمع آوری کنند و سال ۹۸ با ناکامی برای این تیم به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان ليگ برتر فوتسال ليگ برتر فوتسال بانوان لیگ برتر فوتسال آقایان فوتسال آقایان و بانوان لیگ برتر فوتسال ملی حفاری تیم فوتسال سال ۹۸ پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری

کمیته انضباطی آرای خود را درباره تخلف برخی از تیم‌های لیگ برتری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیررسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار شد و از سوی میلاد فاندر مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد).

مهرداد طهماسبی مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

* مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری‌زاده مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت شش ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار شد و از سوی شجاع خلیل‌زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیت بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

کد خبر 747218

دیگر خبرها

  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • عملکرد تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • سفال‌منش: عملکرد قرقیزستان و افغانستان شگفتی است نه حذف ژاپن
  • حریف فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم