Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@08:10:10 GMT

ورق برگشت، نارضایتی از ترامپ در آمریکا بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۲۲۰

ورق برگشت، نارضایتی از ترامپ در آمریکا بالا گرفت

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری کشورشان در مقابله با کرونا راضی نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس که جمعه به وقت محلی منتشر شد، حاکی است که ۴۷ درصد پاسخ‌دهندگان از عملکرد ترامپ راضی و ۵۲ درصد از آنها از عملکرد وی ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج بیانگر افزایش نارضایتی از پاسخ ترامپ به شیوع کروناست. دو هفته پیش نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که اکثر آمریکایی‌ها (۵۵ درصد) از عملکرد وی در مقابله با کرونا راضی و ۴۳ درصد ناراضی بودند.  

شمار مبتلایان در دو هفته گذشته در آمریکا بشدت افزایش یافته است؛ به طوری که تعداد مبتلایان به کرونا در برخی شهرها هر چهار یا پنج روز با افزایش دو برابری مواجه می‌شود.

شهرهای نیویورک، دیترویت، بوستون، نیو اورلئانز و چند شهر دیگر از کانون‌هایی هستند شدیدترین آمار شیوع کرونا در آمریکا را ثبت کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که ۸۹ درصد آمریکایی ها «بسیار نگران» یا «به نوعی نگران» هستند که شاید به کرونا مبتلا شوند.  

مراکز درمانی در آمریکا با کمبود تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی برای درمان بیماران روبرو هستند.  

بسیاری از فرماندران، دولت ترامپ را به ضعف در کمک‌رسانی به ایالت‌ها متهم کرده‌اند.

آمار لحظه‌ای دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می‌دهد که ۲۶۶ هزار و ۶۷۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۹۲۱ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی بیشتر صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم در گزارشی تاکید کرد که بر اساس نظرسنجی‌ها، ۵۷ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند عملکرد نتانیاهو از هفتم اکتبر گذشته مناسب نبوده است.

از سوی دیگر، عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود تاکید کرد که صحبت‌های توخالی نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه‌ای بیش نیست.

«ماتان کهانا»، اظهار داشت که نتانیاهو و اطرافیانش طوری در مورد رفح صحبت می‌کنند انگار نابودی حماس در این شهر پیروزی را برای این رژیم به ارمغان می‌آورد.

پیش از آن نیز، «اسامه حمدان»، از رهبران جنبش حماس تاکید کرده بود که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است.

حمدان اشاره کرد که تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

وی گفت رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده شده است.

این رهبر حماس گفت دولت اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

از سوی دیگر وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، رژیم صهیونیستی با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

کد خبر 6063275

دیگر خبرها

  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ در غزه هستند
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • نارضایتی بیشتر صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو