Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:19:48 GMT

هشدار نسبت به بارش باران وتگرگ در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۳۹۹

هشدار نسبت به بارش باران وتگرگ در خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ،مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت : از اوایل روز سه شنبه ۱۹ فروردین با ورود سامانه بارشی به استان تا روزجمعه ۲۲ فرودین شاهد رگبارباران و رعد و برق همراه با وزش باد متوسط و تند باد لحظه ای واحتمال بارش تگرگ بصورت نقطه ای در برخی مناطق خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سبزه زاری افزود : این بارش ها در حوزه های آبریز رودخانه های کارون، مارون و دز و ارتفاعات استان در مناطق شمال ، شمالشرق و شرق استان پیش بینی و با توجه به ماهیت بارشهای بهاری انتظار افزایش بارشها بصورت نقطه ای در یک منطقه وجود خواهد داشت .

وی ادامه داد : این بارش ها سبب بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیلها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و صاعقه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد : توصیه می شود ضمن تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعد و برق ، وزش باد و صاعقه ، رانندگان با توجه به لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی احتیاط لازم را به کار گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه خوزستان هواشناسی هشدار بارندگی بارش تگرگ طغیان رودخانه کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی با شدت گرفتن ناپایداری بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور دو هشدار نارنجی و زرد از ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق و شدت گرفتن ناپایداری همراه با شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز بعدازظهر با گذر موج ناپایدار شاهد ناپایداری‌هایی محلی خواهیم بود که اوج آن در ساعاتی و اوایل شب خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از امروز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا اوایل روز پنجشنبه ششم اردیبهشت، جوی ناپایدار خواهیم داشت، از این‌رو امروز وضعیت جو صاف از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از روز دوشنبه تا اوایل وقت پنجشنبه با شدت گرفتن ناپایداری انتظار شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق و در نواحی غربی، شمالی و شمال شرقی احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر فردا تا پایان وقت چهارشنبه در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در تمام مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، دهاقان، فلاورجان، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، نائین، نطنز، ورزنه و اصفهان، گفت: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر فردا تا پایان وقت چهارشنبه در استان، افزود: تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، زواره، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فولاد مبارکه، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نطنز، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

کد خبر 746930

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن ناپایداری بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد