Web Analytics Made Easy - Statcounter

دندانپزشک مشهدی گفت: زمانی که شهر در بحران کرونا قرار گرفت، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردم که تنها نیستید و بنده هم در حد توانم مانند کادر پزشکی که مجاهدانه در تلاش هستند، در درمان دندان‌های بیماران کمک می‌کنم، زیرا تحمل درد دندان مشکل است.

به گزارش قدس آنلاین، جامعه پزشکان و پرستاران در این روزها به عنوان مدافعان سلامت، مانند مجاهدان جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه برای حفظ جان و امنیت مردم بی‌وقفه در حال مبارزه‌ هستند، مدافعان سلامت این روزهای ما برای اینکه مردمشان را از چنگال کرونا ویروس نجات دهند، قید تمام تعلقات دنیایی را زده و با ایثاری وصف‌نشدنی برای مهار این ویروس منحوس به کف میدان آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار به سراغ دندانپزشکی رفتیم که در این هیاهو کمر همت بسته و به فکر سلامت دهان بیماران کرونایی است، و با رعایت کامل و داشتن امکانات ضدعفونی و بهداشتی در مطب شخصی‌اش با عشق دندان‌های بیماران را درمان می‌کند.

علی بیگی اظهار کرد: زمانی که شهر در بحران کرونا قرار گرفت، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردم که تنها نیستید و بنده هم در حد توانم مانند کادر پزشکی که مجاهدانه در تلاش هستند، در درمان دندان‌های بیماران کمک می‌کنم، زیرا تحمل درد دندان مشکل است.

وی با اشاره به اینکه بیماران برای درمان غربال می‌شوند، خاطرنشان کرد: پرسنل درمانی، بیمارانی که علائم تنفسی دارند، در ارتباط با بیماران کرونایی بودند و یا به تازگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، جزو بیماران ریسکی هستند و با لباس مخصوص و حفاظت شده ویزیت می‌شوند.

این دندانپزشک افزود: اما بیماران عادی با حفظ کنترل عفونت استاندارد و طبق چهارچوب پروتکل کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویزیت و در نهایت خدمات را دریافت می‌کنند.

بیگی در خصوص اتاقک دست ساز ایزوله‌ مطبش، گفت: مسئله اصلی اینجا است که پزشک نباید در معرض ترشحات و بخار تنفسی بیمار کرونایی باشد که دارد دوره نقاهتش را می‌گذراند، به همین علت چهارپایه‌ای ساختیم که کاملاً با پلاستیک پوشیده شده است.

وی با بیان اینکه بنده هم با دستکش، ماسک و لباس مخصوص کاملاً پوشیده هستم، تصریح کرد: مریض در این اتاقک قرار گرفته و دندان‌پزشک بدون ترسی، نگرانی و تماس فیزیکی با بیمار می‌تواند در یک محیط کاملاً استریل دندان‌های بیمارش را درمان کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دندانپزشکی مشکوک به کرونا علی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان