Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:26:05 GMT

رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۴۰۵

رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با کرونا ضروری است

مجتبی بیرانوند روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرط پایداری و کنترل کرونا در دورود همکاری مستمر مردم است همانگونه که در۱۳ فروردین این مورد را همگان رعایت کردند .
وی تصریح کرد: افرادی که پس از ۱۲ فروردین به کرونا مبتلا شده اند در خود اظهاری گفته اند که ما در جریان دید و بازدید ایام عید به این بیماری مبتلا شده ایم و این مساله اهمیت فاصله گذاری اجتماعی را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ادارات دولتی از امروز شنبه با یک سوم پرسنل شروع بکار خواهند کرد اما بازار همچنان تعطیل است .
وی گفت: برخی صنوف از جمله فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی، قصابی باید ساعت کاری را افزایش دهند، اما صنوفی نظیر آرایشگران، رستوران ها و دیگرواحدهایی که فعالیت آنان ضروری نیست باید کاملا تعطیل شوند. 
وی گفت: ادارات باید به طور مرتب ضد عفونی  و با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی مانع تجمعات شوند.
فرماندار دورود با بیان اینکه در این شهرستان ۵۰ سازمان مردم نهاد با همکاری گروه های جهادی، دانشجویان و ورزشکاران خدمات مفیدی را به شهر و روستاها ارائه کرده اند افزود: تا کنون ۱۰ هزار عدد ماسک و ۵۰۰ سبد غذایی رایگان بین نیازمندان توزیع شده است.
بیرانوند با بیان اینکه طرح غربالگری از طریق سامانه ۴۰۳۰ بیش از ۹۸ درصد جمعیت دورود را پوشش داده است گفت: غربالگری حضوری  نیز با جدیدت در دورود در حال اجرا است .
وی گفت: دو مرکز غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در دورود راه اندازی شده و روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در این مراکز توسط پزشکان خیر غربالگری می شوند.
وی اظهار داشت: تمامی ایستگاه های راه آهن دورود بجز موارد ضرورت تعطیل است این در حالیست که روزانه هزارو ۲۰۰ مسافر از اندیمشک به دورود تردد داشت که اکنون این رقم به صفر رسیده است .
وی با اشاره به جمعیت بالای عشایر این شهرستان گفت: مصوب شده عشایر کوچرو تا ۱۵ اردیبهشت وارد شهرستان نشوند.
بیرانوند با تقدیر از مردم در همکاری با ستاد مبارزه با کرونا گفت: برای رسیدن به شرایط عادی نیامند حمایت و همکاری همه جانبه مردم هستیم، شهروندان در صورت رسیدن به شرایط عادی باید باز هم رعایت کنند تا  کرونا از کشور ریشه کن شود .
 

برچسب‌ها ویروس کرونا دورود لرستان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دورود لرستان ویروس کرونا دورود لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق طی هفته‌های اخیر در شهر رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران کلانتری ۱۸ حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت کابل برق مشاهده و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت به سابقه‌دار بودن این فرد اشاره کرد و اذعان‌داشت: سارق ۳۷ ساله ضمن اعتراف به ۶ فقره سرقت کابل برق به ۲ فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر توجه و رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت توسط مردم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.      

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی