Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:43:31 GMT

برداشت کلزا از مزارع بمپور سیستان و بلوچستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۴۴۴

برداشت کلزا از مزارع بمپور سیستان و بلوچستان آغاز شد

غلامعلی گنجعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلزا از جمله گیاهان دانه‌ روغنی مهم در مناطق معتدل است که از طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی برخوردار و برداشت آن از سطح مزارع جنوب استان آغاز شده است.

وی گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده پیش‌بینی می شود برداشت دانه روغنی کلزا و گلرنگ نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل غله سیستان و بلوچستان افزود: کشت گیاه گلرنگ چند سالی است به عنوان یکی از کشت های جایگزین در شرایط کم آبی و خشکسالی به کشاورزان پیشنهاد شده و نقش بسزایی در اصلاح خاک و کنترل علف های هرز نیز دارد.

وی بیان کرد: استفاده از سامانه های آبیاری تحت فشار و کشت به موقع باعث افزایش میزان تولید کلزا و گلرنگ در سطح مزارع استان و شکرگزاری کشاورزان سیستان و بلوچستان شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی کلزا بمپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی کلزا بمپور سیستان و بلوچستان اراضی کشاورزی کلزا بمپور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام