Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع سیل ابتلا به کرونا در کشور، دانشجویان سراسر کشور با راه‌اندازی قرارگاه های جهادی به حل مشکلات ناشی از شیوع این ویروس کمک کردند و در تعطیلات نوروزی هم دست از کار نکشیدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ حنانه جانمحمدی * نوروز 99 به پایان رسید و در این صحنه گروه های جهادی بودند که لحظه ای دست از تلاش برنداشتند و پا به پای کادر درمان بیمارستان ها و در حد و اندازه خود فعالیت های گوناگونی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی دو هفته تعطیلات نوروزی تشکل های دانشجویی اقدامات گسترده ای را در استانهای مختلف کشور انجام دادند، از امدادرسانی به مردم گرفته تا کمک به پرستاران بیمارستان ها و تولید ماسک و تجهیزات پزشکی؛ و تصاویر زیبایی از جنس همدلی و ایستادگی ساختند.

 

جهادگران دانشجو در گوشه و کنار کشور، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با برپایی کارگاه های تولید ماسک، گان و همچنین محلول ضدعفونی کننده و توزیع آن در مراکز درمانی و بین اقشار مختلف مردم بار بزرگی را از دوش سپیدپوشان خط مقدم مبارزه با کرونا برداشته و خالق نوروزی متفاوت و ماندگار در تاریخ تشکل های دانشجویی شدند. دامنه این اقدامات از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان ایجاد شد  که هنوز پابرجاست. در این گزارش به فعالیت های دانشجویان جهادگر برای مهار کرونا در سراسر کشور در ایام عید نورزو می پردازیم. 

بیشتر بخوانید:

جهاد علیه کرونا / دانشجویان کشور در مقابله با کووید ۱۹ چه کردند؟ / یک «راهیان نورِ» تکرار نشدنی

دانشجویان کرمانی در اوایل اسفند ماه قرارگاه مبارزه با کرونا را تشکیل دادند و با راه اندازی کارگاه ها و تیم های گندزدایی در نقاط مختلف کشور صحنه های زیبایی را برای شهروندان این استان رقم زدند. به طوریکه جاری شدن سیل در منطقه رودبار جنوب باعث عقب نشینی آنها نشد و با اعزام نیروهای جهادی این قرارگاه به روستای سیل زده زهکلوت فعالیتشان در قالب وسیع و گسترده ادامه پیدا کرد. همچنین قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان در راستای مبارزه با ویروس کرونا، اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و اماکن عمومی حاشیه این شهرستان کردند. 

بیشتر بخوانید:

شستشو و ضدعفونی لوازم منازل سیل‌زدگان کرمانی به همت دانشجویان جهادگر گندزدایی اماکن عمومی و حاشیه شهر سیرجان به همت دانشجویان سیرجانی

 

با شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد هم بسیج دانشجویی استان با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا و کارگروه‌های تولید محتوا، عملیات میدانی متشکل از تیم‌های تولید ماسک استاندارد چندبار مصرف و ضدعفونی اماکن و معابر، مطالبه گری، رسانه و خیریه و تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی اقدام به سازماندهی دانشجویان و علاقه‌مند برای مقابله با کرونا کرد. این قرارگاه به مناسبت عید نوروز ۲ هزار ماسک به صورت رایگان بین نیرو‌های شهرداری، انتظامی، آتش نشانی‌ها و مشاغل درگیر کرونا توسط گروه‌های جهادی در سطح شهر یاسوج توزیع کرد. در این راستا، یک هزار ماسک استریل، دستکش لاتکس، به مؤسسات تحت پوشش بهزیستی مانند خانه سالمندان، آسایشگاه‌ها و خانه‌های معلولان، قشر آسیب پذیر و کمتر برخوردار حاشیه شهر یاسوج اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

سه هزار ماسک از سوی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بین اقشار مختلف توزیع شد جهادگران کهگیلویه و بویراحمد زندان مرکزی یاسوج را ضد عفونی کردند

موسوی، سخنگوی قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا در استان قم نیز از توزیع روزانه 6000 عدد ماسک در سطح استان قم خبر داد که در 12 کارگاه منسوب به این ستاد دوخت و تهیه می شود. او از نبود مواد اولیه برای تولید تجهیزات پزشکی گلایه کرد. همچنین خادم یاران رضوی که جمعی از نیرو‌های قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت استان قم بودند، با حضور ناگهانی در بیمارستان‌های فرقانی و کامکار از بیماران کرونایی عیادت کردند. 

بیشتر بخوانید: 

عیادت خادم یاران رضوی از بیماران کرونایی در بیمارستان های قم  تولید روزانه ۶۰۰۰ عدد ماسک به همت دانشجویان جهادگر قمی

گندزدایی های شبانه مناطق مختلف استان اردبیل نیز با دستان توانگر جهادگران دانشجویی تداوم داشت. همچنین تولید ماسک و گان برنامه اصلی آنها برای تعطیلات نوروزی بود. دانشگاه فردوسی مشهد نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا، کارگروه‌های تشخیص بیماری، تولید و بهینه‌سازی مواد ضدعفونی کننده، تحلیل علمی آمار و اطلاعات مرتبط با بیماری و آینده پژوهی را ایجاد کرده است. 

 

جمعیت امام حسن (ع) بسیج دانشجویی زنجان با هدف مبارزه با کرونا کارگاه تولید ماسک راه اندازی و آن را در بین نیازمندان، دوره گردها و بیماران دیالیزی توزیع کردند. آنها روزانه 5000 عدد ماسک را تولید می کردند. دانشجویان بجنوردی نیز پویشی راه انداخته و به واسطه آن دانشجویانی که امکان کار در منزل را داشتند به دوخت ماسک می پرداختند. این در حالی است که 60 منزل در سطح استان خراسان شمالی قادر است روزانه 2000 عدد ماسک را تولید کرده و دیگر دانشجویان وظیفه توزیع آن را برعهده داشتند. 

بیشتر بخوانید: 

دانشجویان جهادگر اردبیلی به ضدعفونی محلات شهری ادامه می‌دهند اقدامات دانشگاه فردوسی مشهد در مقابله با کرونا / از ایجاد ۴ گروه تخصصی تا مشاوره تلفنی تولید لباس ویژه کادر درمانی به همت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی اردبیل آغاز شد ۵۰۰۰ ماسک بهداشتی به همت جهادگران زنجانی تولید شد + فیلم بانوان بجنوردی روزانه ۲ هزار ماسک در منزل خود تولید می‌کنند

گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه ایذه روزانه بین۵۰۰ تا ۹۰۰ ماسک را تولید کرده و به کادر درمانی این شهرستان تحویل می داده است. همچنین دانشجویان قرارگاه مبارزه با کرونا استان خوزستان از روز ششم فروردین شروع به تولید ماسک، دستکش یکبار مصرف و محلول ضدعفونی کردند. دانشجویان اندیمشکی هم به راه اندازی قرارگاه جهادی شفا پرداخته و اقدام به تولید ماسک کرده است.

 

بسیج دانشجویى لرستان در راستاى مقابله با کرونا ویروس اقدام به راه اندازى کارگاه تولید ماسک کرده و در آن حدود ۳۰ دانشجوى جهادگر خواهر فعالیت دارند. گفتنی است که بسیج دانشجویی دانشگاه بروجرد هم در روزهای عید نوروز روزانه چند هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید و به دست مردم رساندند. 

 

دانشجویان جهادگر سیستانی هر شب به گندزدایی شهر‌های مختلفی مثل چابهار، زابل، ایرانشهر و ... مشغول بودند و روزانه ۲۰۰۰ عدد ماسک و گان در کارگاه‌های دانشجویی تولید کردند. همدانی ها  هم از قافله عقب نماندند و فعالیت های گسترده ای برای سرکوب ویروس کرونا انجام دادند. آنها 250 بسته بهداشتی را در حاشیه شهر همدان توزیع کردند. انجمن تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به ارائه مجازی دروس و راهکارهای اموزشی پرداختند.

 

همچنین اعضای قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا به مناسبت میلاد امام حسین به خانواده های بیماران خاص شهرستان همدان و اسدآباد بسته های بهداشتی اهدا کرده و بنا دارند برای فرا رسیدن نیمه شعبان این بسته ها را در میان کادر درمان استان پخش کنند. 

بیشتر بخوانید: 

کارگاه تولید ماسک در راستاى مبارزه با كرونا ويروس با همكارى بسيج دانشجويى در ايذه راه اندازى شد کارگاه تولید ماسک از سوى بسیج دانشجویى در لرستان راه اندازى شد جهادگران خوزستانى اقدام به تولید دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده کردند جهادگران بروجردى محلول ضدعفونى کننده تولید مى‌کنند گندزدایی شبانه شهر‌های سیستان و بلوچستان به همت دانشجویان اهدای بسته‌های بهداشتی در میان کادر درمان بیمارستان‌های همدان به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ارائه مجازی دروس به همت دانشجویان انجمن تحکیم وحدت علوم پزشکی همدان ۲۵۰ بسته بهداشتی در حاشیه شهر همدان توزیع شد

گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان قزوین در روزهای تعطیل شروع سال نو روزانه حدود ۳۰۰ عدد ماسک بهداشتی را تولید می کرد. (اینجا بخوانید) به همت جهادگران دانشگاه فنی حرفه ای کوثر گنبدکاووس بیش از ۲۰۰ گان بهداشتی در ایام نوروز در کارگاه‌های دانشکده تولید و به دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تحویل داده شد. 

 

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل با تجمیع 5 گروه جهادی در سطح استان روزانه 1000 عدد ماسک می کرد. تعدادی از دانشجویان این قرارگاه در کنار کادر درمان مشغول به امدادرسانی بوده و عده ای به گندزدایی می پرداختند. همچنین آنها با راه اندازی سامانه ای به سوالات کرونایی مردم پاسخ می دادند. گفتنی است که اقدامات متفاوتی از گندزدایی معابر شهری تا تولید و توزیع محلول ضدعفونی کننده به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی حرفه‌ای مازندران برای سرکوب کرونا در عید نوروز صورت گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

تولید روزانه ۱۰۰۰ عدد ماسک به همت دانشجویان بابل تلاش دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای مازندران برای شکست کرونا

 

ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا در استان کرمانشاه نیز از 12 اسفند فعالیت جهادی خود را آغاز کرده و در حال حاضر 11 کارگروه فعال دارد. آنها در تعطیلات نوروزی به گندزدایی بیمارستان های سطح استان و مناطق پرخطر و تولید تجهیزات پزشکی پرداخته اند. دانشجویان بسیجی دانشگاه رازی نیز روزانه اقدام به تولید ماسک در سه شیفت متفاوت کردند. 

بیشتر بخوانید:

جزئیات فعالیت‌هاى ستاد دانشجویى مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکى کرمانشاه / از گندزدایى تا تولید ماسک و محلول ضدعفونى کننده مجموعه فعاليت هاى بسيج دانشجويى دانشگاه رازى براى مقابله با كرونا / از توليد تا توزيع مواد بهداشتى!

 

بدیهی است که با استقبال دانشجویان استانی به ادامه فعالیت ها، این دست اقدامات تا ریشه کنی ویروس کرونا امتداد داشته و هیچ مانعی  نمی تواند خللی به اراده جهادگران وارد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا جهادگران دانشجو ماسک محلول ضدعفونی کننده کارگاه تولید ماسک دانشجویان جهادگر همت دانشجویان مبارزه با کرونا مقابله با کرونا تعطیلات نوروزی بیشتر بخوانید بسیج دانشجویی تعطیلات نوروز بیمارستان ها ویروس کرونا کادر درمان راه اندازی کارگاه ها سطح استان هزار ماسک حاشیه شهر فعالیت ها عدد ماسک بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی که با حضور رییس دانشگاه یزد و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره رویه‌های پوشش و عفاف در محیط دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه محیط علم و علم‌آموزی است و باید با بستر پوشش و عفاف به استقبال علم برویم گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همچنان که در نشست اخیر خود با دانشجویان در این باره سخن گفتند.

کلانتری افزود: اگر هر فردی در هر جایگاهی که هست وظیفه خود را در این امر خطیر به درستی انجام دهد، گناه ظاهری که عدم التزام به پوشش و عفاف است در جامعه اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید ملتزم به رعایت قانون پوشش و عفاف باشند و در مورد معدود کارشکنان نیز لازم است برخورد قانونی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین ضمن قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب، بر انجام همزمان اقدامات سلبی و ایجابی، طبق روال گذشته سفارش شد و مقرر شد در زمینه فعالیت‌های ایجابی، اردو‌های فرهنگی آموزشی تبیینی، کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان، یاوران علمی و استادان با متولی‌گری نهاد رهبری دانشگاه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است