Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@15:57:56 GMT

جزییات جدید از وضعیت کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۷۹۸

جزییات جدید از وضعیت کرونا در کردستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرزین رضاعی آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان کردستان تا ظهر روز جمعه ۱۵ فروردین ماه را اعلام کرد.

وی افزود: شهرستان سقز با ۱۷۲ مورد همچنان بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج ۱۴۴ نفر، بانه ۹۶ نفر، قروه ۴۲ نفر، بیجار ۳۲ نفر، دیواندره ۲۵ نفر، کامیاران ۱۶ نفر، مریوان ۱۸ نفر، دهگلان ۲۵ نفر و سروآباد نیز ۱۰ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، تعداد ۷ نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، عنوان کرد: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایش‌های انجام شده هزار و ۱۴۵ نمونه است که از این تعداد ۵۸۷ مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

رضاعی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را در استان ۷۱ مورد برشمرد و گفت: سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۱۰ نفر، سنندج ۸ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۴ نفر، دیواندره ۴ نفر و بیجار ۴ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسان بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه انجام شده است.

وی به مردم شریف استان کردستان توصیه کرد که برای قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

کد خبر 497469 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ،دکتر محمود شمسی پور با اعلام ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان گفت: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی ماموریت های اورژانس را شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: پارسال ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت اورژانس انجام شد که بیش از نیمی از آن معادل ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بود.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، ۲ هزار و ۷۵۲ مورد مربوط به بیماری های قلبی و یک هزار و ۸۶۹ مورد مربوط به بیماری های تنفسی انجام شد.

دکتر شمسی پور یادآور شد: پارسال ۱۰هزار و ۴۱۱ ماموریت حوادث تصادفی صورت گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۸ درصدی همراه بود.

وی ماموریت حوادث غیرتصادفی را ۹ هزار و ۲۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم.

دکتر شمسی پور با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی گزارش شد گفت: امداد هوایی اورژانس در سال گذشته ۵۶ مورد بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱۸ درصدی همراه شد.

وی در پایان تعداد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان را ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد اعلام کرد و گفت: مزاحمت ها باعث کاهش کیفیت خدمات به مددجویان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896203

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی