Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:04:21 GMT

انتقاد از عدم برخورد با اصناف متخلف در جیرفت!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۹۲۲

ایسنا/کرمان رییس اتاق اصناف جیرفت از عدم تمکین برخی اصناف از مصوبه ستاد مقابله با کرونا انتقاد کرد.

"علی میرکهنوج" در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تبعیت اکثریت بازاریان شهرستان جیرفت از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا ویروس و فاصله گذاری اجتماعی افزود: همه بازاریان و اصناف برای قطع زنجیره انتقال‌ و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به تعطیلی بازار همکاری داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم همکاری مسوولان ذیربط در برخورد با قانون‌شکنان در بازار جیرفت اظهار کرد: عده‌ای منفعت خودشان را بر سلامت جامعه ترجیح داده اند که مورد انتقاد و اعتراض اتاق اصناف نیز واقع شده است.

میرکهنوج همکاری شورای تامین شهرستان‌ جیرفت را در برخورد قانونی و قاطعانه با صنوف قانون شکن مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار است شورای تامین در این زمینه با اتاق اصناف همکاری کند زیرا اتاق هیچ اهرم اجرایی در دست  ندارد و وظیفه اش تذکر و ارسال گزارشات است. 

رییس اتاق اصناف جیرفت از شناسایی اصناف متخلف و ارسال لیست به مراجع ذیصلاح خبر داد و افزود: علی رغم اینکه لیست تعداد ۱۰۰ صنف متخلف را به شورای تامین و اماکن ارسال کردیم اما تاکنون هیچ همکاری جهت تعطیلی آن‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان این مطلب که قانون باید به همه نگاه یکسانی داشته باشد خاطر نشان کرد: اتاق اصناف باید جواب اعتراضات مردم و بازاریان را نسبت به قانون شکنی ها بدهد و بازرسان اتاق سه مرتبه تذکر داده اند ولی اصناف مورد نظر همانند روال عادی کار می کنند.

میرکهنوج انتقادات به عدم برخورد با اصناف غیرضروری را بجا دانست و گفت: همه اصناف و بازاریان بدهی دارند و باید اجاره بهاء بپردازند اما اینکه تعدادی به شکل دیگری عمل می کنند بی احترامی به قانون و تهدید سلامت عمومی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصناف طرح فاصله گذاری اجتماعی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان

ایسنا/زنجان معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان، برای ۳۶۰ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل صمت، اسماعیل مسلمی اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح نظارتی که از ۷ اسفندماه در استان آغاز شده تاکنون از ۲۹۴۶ واحد صنفی و خدماتی در سطح استان بازرسی به‌عمل آمده است.

وی افزود: در این طرح که با همکاری بازرسان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در حال اجراست، ۳۶۰ پرونده به ارزش بالغ بر ۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

این مسئول تصریح کرد: گران‌فروشی با ۸۰ مورد، کم فروشی و تقلب ۲۸ مورد، عدم درج قیمت ۱۲۲ مورد، عدم صدور فاکتور ۵۸ مورد، حراج غیرقانونی ۱۷ مورد و نداشتن پروانه کسب ۵۳ مورد بیشترین عناوین تخلف شناسائی شده در این مدت است.

معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: این طرح نظارتی تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • پلمب یک واحد پذیرایی متخلف در جاده کرج – چالوس
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در استان زنجان
  • برخورد با رانندگان متخلف در طرح نوروزی پلیس