Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی کمک های فوری خود را برای مبارزه با کرونا به ۲۸ کشور در حال توسعه برای مبارزه با کرونا آغاز کردند که البته نامی از ایران در بین آن ها نیست. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی کمک های فوری خود را به کشورهای در حال توسعه و کم درآمد در سراسر جهان آغاز کرده اند تا این کشورها بتوانند تلاش خود را برای نبرد با ویروس به سرعت در حال گسترش کرونا افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود ادعاهای این نهادهای بین المللی برای برخورد غیرسیاسی با اپیدمی کرونا در جهان، نامی از ایران در لیست کشورهای دریافت کننده این کمکهای فوری به میان نیامده است. ایران که در میان کشورهای خاورمیانه بیشترین آلودگی به ویروس کرونا را دارد درخواست دریافت وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول داده است .

در ادامه نام این کشورها، میزان کمک های مالی، و سازمان ارائه دهنده این کمک آمده است:

قاره آفریقا:
 اتیوپی - 82.6 میلیون دلار (بانک جهانی)، جمهوری کبو ورد - 5 میلیون دلار (بانک جهانی)، جمهوری دموکراتیک کنگو - 47.2 میلیون دلار (بانک جهانی)، جیبوتی - 5 میلیون دلار (بانک جهانی)، گامبیا - 10 میلیون دلار (بانک جهانی)، غنا - 35 میلیون دلار (بانک جهانی)، کنیا - 50 میلیون دلار (بانک جهانی)، ماداگاسکار - 166 میلیون دلار (صندوق بین المللی پول)، موریتانی - 5.2 میلیون دلار (بانک جهانی)، رواندا - 109.4 میلیون دلار (صندوق بین المللی پول)، سائوتومه و پرینسیپ - 2.5 میلیون دلار (بانک جهانی)، سنگال - 221 میلیون دلار (صندوق بین المللی پول) و 20 میلیون دلار (بانک جهانی)، سیرالئون - 7.5 میلیون دلار (بانک جهانی)

آسیا:
 افغانستان - 100.4 میلیون دلار (بانک جهانی)، کامبوج - 20 میلیون دلار (بانک جهانی)، هند - 1 میلیارد دلار (بانک جهانی)، قرقیزستان - 120.9 میلیون دلار (صندوق بین المللی پول)، مالدیو - 7.3 میلیون دلار (بانک جهانی)، مغولستان - 26.9 میلیون دلار (بانک جهانی)، پاکستان - 200 میلیون دلار (بانک جهانی)، سریلانکا - 128.6 میلیون دلار (بانک جهانی)، تاجیکستان - 11.3 میلیون دلار (بانک جهانی)، یمن - 26.9 میلیون دلار (بانک جهانی)

آمریکا لاتین و کارائیب:
آرژانتین - 35 میلیون دلار (بانک جهانی)، اکوادور - 20 میلیون دلار (بانک جهانی)، هائیتی - 20 میلیون دلار (بانک جهانی)، هندوراس - 143 میلیون دلار (صندوق بین المللی پول)، پاراگوئه - 20 میلیون دلار (بانک جهانی).

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,79,85/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول میلیون دلار بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ گنبد آهنین برای مقابله با پهپادها و موشک های ایران چقدر بود؟

شب گذشته سپاه پاسداران در اقدامی تلافی جویانه چندین نقطه از خاک اسرائیل را با پهپاد و انواع موشک‌ها هدف قرار داد فارغ از بحث سیاسی و حاشیه‌های آن شرایط اقتصادی اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران بسیار شکننده شده است.

توریسم

گردشگری و توریسم سهم زیادی از درآمد‌های اقتصادی اسرائیل دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی این کشور سال گذشته نزدیک به ۷ میلیارد دلاراز این محل درآمد داشته است. پس از حمله به غزه ورود توریست ۸۰ درصد کاهش داشته است و از زمان حمله به کنسولگری ایران این عدد به صفر رسیده است.

حمل و نقل دریایی

بندر ایلات مهمترین مرکز واردات و صادرات اسرائیل است که تحت تاثیر حملات حوثی‌های یمن به حالت نیمه تعطیل درآمده است با توجه به خودداری شرکت‌های بیمه از دادن خدمات به کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب تردد میکنند و هزینه چند برابری دور زدن این تنگه دولت اسرائیل تصمیم گرفته که این افزایش هزینه را فقط برای کشتی‌هایی که حامل مایحتاج اساسی هستند متقبل شود از طرفی صادرات اقلام کشاورزی و گل تقریبا متوقف شده است و این محصولات در حال خراب شدن هستند، نکته حائز اهمیت این است که پس از حمله به کنسولگری هیچ کشتی کانتینری یخچال دار وارد بندر ایلات نشده است و عملا در این مدت صادرات دریایی اقلام کشاورزی اسرائیل به صفر رسیده است.

هزینه‌های نظامی شب گذشته

شب گذشته سپاه پاسداران در چند موج پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد؛ این درحالیست که شبکه الجزیره اعلام کرد علاوه بر سامانه‌های رهگیری اسرائیل دو ناو آمریکا و ناو هواپیما بر شار دوگل فرانسه و نیروی هوایی انگلیس و اردن نیز برای مقابله با پهباد‌ها و موشک‌های ایران یاری رساندند.

مهمترین سامانه رهگیری اسرائیل فلاخن داود است که هر موشک آن ۱ میلیون دلار ارزش دارد. هر یک از موشک‌های سامانه گنبد آهنین ۷۵ هزار دلار هزینه دارد؛ ضمن آنکه هزینه فعالیت هر روز این سامانه ۵ میلیون دلار است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل ساعاتی پیش ادعا کرد که شب گذشته ایران ۱۷۰ پهپاد، بیش از ۳۰ موشک کروز و بیش از ۱۲۰ موشک بالستیک را به سمت اسرائیل پرتاب کرده است که ۹۹ درصد آنها نابود شده اند. بر فرض صحت ادعای این نظامی اسرائیل هزینه رهگیری ۱۵۰ موشک با فلاخن داود ۱۵۰ میلیون دلار و هزینه رهیگیر ۱۷۰ پهباد ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار شده است.

این درحالیست که هزینه هر پهپاد ایرانی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار است و گران‌ترین موشک ایران یعنی هایپر سونیک فتاح ۲۰۰ هزار دلار است.

از سوی دیگر خبرنگار نظامی نویس سایت ماکور ریشون اعلام کرد هزینه رهگیری و مقابله با حمله ایران یک میلیارد دلار شده است. این سایت اشاره‌ای به هزینه‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس نکرده است.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از ژنرال رام امیناخ، مشاور مالی سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، گزارش کرد هزینه دفاع شب گذشته، بین چهار تا پنج میلیارد شِکِل (۱.۰۸ تا ۱.۳۵ میلیارد دلار) برآورد شده است.

وی گفت: من فقط درباره رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌هایی که ایرانی‌ها پرتاب کردند، صحبت می‌کنم و نه صدمات دیگری که این بار، اندک بودند.

امیناخ اظهار کرد: یک موشک «آرو» که برای رهگیری موشک بالستیک ایرانی استفاده می‌شود، ۳.۵ میلیون دلار قیمت دارد، در حالی که هزینه یک موشک «عصای جادویی» بعلاوه انواع هواپیما‌هایی که در رهگیری پهپاد‌های ایرانی استفاده شدند، یک میلیون دلار است.

در نهایت رژیم صیونیستی در این ۱۳ روز یعنی از زمان حمله به کنسولگری ایران در دمشق تا شب گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار هزینه عملیاتی داشته است این در حالیست که هزینه‌های اصطلاحا مجهول مانند پایین آمدن رتبه در جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش هزینه‌های بیمه و تعطیلی اجباری مراکز تجاری و اقتصادی بسیار بیشتر از این عدد است این درحالیست که دولت اسرائیل به شدت با کسری بودجه روبرو است.

منبع: برنا

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور
  • هزینه‌ گنبد آهنین برای مقابله با پهپادها و موشک های ایران چقدر بود؟
  • عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل
  • عقبگرد دلار بعد از پاسخ ایران به اسرائیل/ نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی، پایدار نیست
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • بازی دلار با جیب مردم علی‌رغم ادعای فرزین/ چرا بازار ارز با هر خبری به هم می‌ریزد؟
  • داور کردستانی عازم کشور قطر می‌شود