Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:40:06 GMT

حمل زباله روی خودرو پدیده‌ای زشت که باید جلوی آن را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۹۷۹

حمل زباله روی خودرو پدیده‌ای زشت که باید جلوی آن را گرفت

چندسالی هست که خودروهایی در شهر مشاهده می شوند با کیسه زبالهای سوار بر صندوق عقب آنها که به زعم صاحبانشان قرار است دور ریخته شوند، حالا کی و کجا معلوم نیست، اینکه کیسه های زباله سرنوشت و سرانجامشان چه می شود نکته بسیار مهمی است که متاسفانه بسیاری از این دست رانندگان نسبت به آن بی توجه هستند.

بسیار مشاهده شده کیسه زباله های قرار داده شده روی صندوق عقب خودروها به خاطر فراموشی راننده عموما پس از طی مسافتی نقش بر زمین شده و خودروهای عبوری دیگر نیز آن را روی زمین متلاشی و پخش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سادگی بی مبالاتی برخی از شهروندان که قرار دادن کیسه زباله درون خودرو را دون شان خود می دانند چهره زشتی به فضای شهری بخشیده بدون آنکه تذکر و توبیخی متوجه آنها باشد.

متاسفانه برخی از افراد که کیسه زباله را روی صندوق عقب قرار می دهند جدای از هواس پرتی برای دور ریختن به موقع آن، هدفشان الزاما انداختن زباله در سطل های بزرگ تعبیه شده در سطح شهر نیست.

آنها معتقدند بالاخره این کیسه زباله جایی مثل سر پیچ و یا در حالت سرعت از روی خودرو به پایین پرتاب می شود، این افراد برایشان مهم نیست این زباله کجا می افتد و چه تاثیرات مخربی بر زیبایی شهری دارد که خودشان در آن زندگی می کنند.

این پدیده زشت اجتماعی علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت و نازیبا می کند حتی خطر تصادف را نیز می تواند در خیابان های شلوغ شهرها از جمله کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر تا حد زیادی افزایش دهد.

این ها همه درحالیست که می توان کیسه زباله را درون صندوق عقب خودرو قرار داد و هنگام رسیدن به سطل های بزرگ زباله که سر هرکوچه و خیابانی دیده می شود آن را تخلیه کرد تا نه به زیبایی چهره شهر آسیبی وارد شود و نه خطر تصادف افزایش یابد.

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا شهرداری، پلیس راهور و دیگر افراد مسوول و مرتبط، با ورود به مسئله به صورت جدی برخورد با این پدیده و ناهنجاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

 در این خصوص بهتر است ابتدا به وسیله فرهنگ سازی سعی در کاهش و سپس رفع این ناهنجاری داشته باشیم و در گام بعدی با تصویب قانونی، خودروهای بی توجه با جریمه روبرو شوند.

مسعود اسماعیلی خرنگار ایرنا کرمانشاه

برچسب‌ها ایرنا زندگی دفع زباله کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا زندگی دفع زباله کرمانشاه ایرنا زندگی دفع زباله کرمانشاه کیسه زباله صندوق عقب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود

ایسنا/گیلان شهردار آستارا، گفت: میزان تولید روزانه زباله آستارا در روزهای عادی کمتر از ۱۰۰ تن است که در تعطیلات نوروزی بر اساس آمارها به دلیل ورود جمعیت زیاد گردشگران و مسافران به ۱۵۰ تن افزایش یافته است.

میثم الوان پور روز پنجشنبه ۹ فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی و حضور پرشمار مسافران در نقاط مختلف گردشگری آستارا، اظهار کرد: با توجه به اینکه آستارا شهری گردشگرپذیر است و روزانه پذیرای مسافران زیادی است، زباله تولیدی در ایام تعطیلات نوروز به ۱۵۰ تن افزایش یافته است و پاکبانان زحمتکش و پرتلاش شهرداری بندر آستارا با وجود کمبود نیرو به صورت دو شیفته در حال جمع‌آوری پسماند شهری هستند.

وی با بیان اینکه این میزان تولید و دفع زباله در آستارا به علت گردشگرپذیر بودن شهر در اوج مسافرت‌ها به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، تصریح کرد: شهرداری آستارا برای بهبود نظافت شهری با کمبود نیروی پاکبان مواجه است و در همین رابطه نسبت به جذب نیروی پاکبان اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: زباله‌های تولیدی روزانه در آستارا در حاشیه روستای داداش آباد آستارا و در یک محدوده ۱۷ هکتاری محصور شده دفع و دفن می‌شود.

شهردار آستارا، خاطرنشان کرد: بندر زیبا و مرزی آستارا که در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد از مناطق گردشگرپذیر جمهوری اسلامی ایران است، اما میزان بالای تولید زباله در آن، بخصوص در روزها و فصول پرمسافر سال به حد هشدار می‌رسد.

الوان پور خواستار همکاری بیشتر شهرداری لوندویل، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین مجموعه دهیاران شهرستان آستارا شد و تأکید کرد: تمامی خدمات مربوط به دفن زباله در شهرستان آستارا بر دوش شهرداری بندر آستارا است و در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه های اجرایی مرتبط، دهیاری‌ها، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین شهرداری لوندویل هستیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • (ویدئو) جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • اجرای طرح مسیر سبز در جاده‌های گرمسار
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟
  • مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد