Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@21:25:26 GMT

ارائه نتایج پلاسما درمانی بیماران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۰۶۵

ارائه نتایج پلاسما درمانی بیماران کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  علیرضا زالی، با اشاره به اینکه کماکان ممکن است در تهران شاهد امواج جدیدی از بازگشت و گسترش شیوع کرونا باشیم، اظهار امیدواری کرد که آمادگی درمانی بیمارستان‌ها بیش از گذشته در کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه نیروهای حوزه درمان و بهداشت خدمات ارزنده‌ای را تا کنون ارائه داده اند، خاطرنشان کرد: هر چه از زمان شیوع این بیماری می‌گذرد، ممارست و تجارب کادر درمان بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیوستن به مجموعه غربالگری ملی توسط تیم بهداشت و درمان و برطرف شدن مشکلات آماری که سال‌های متمادی شهر تهران با آن روبرو بود یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه از شکل گیری همکاری مستمر شهرداری تهران با معاونین امور بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف غربالگری بیماران و با همت مراقبین سلامت خبر داد.

زالی اظهار امیدواری کرد با انجام این غربالگری در شهر تهران به ویژه در افرادی که علائم بالینی خفیف دارند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند، بتوانیم موارد بیشتری از بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه اهدا پلاسمای خون بهبود یافتگان به کرونا در بیمارستان بقیه الله و مسیح دانشوری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این پروژه عملیاتی در حال اجرا است و صرفاً مستلزم اهدا پلاسما توسط بهبود یافتگان به کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری روش کمک درمانی اهدا پلاسمای خون نیازمند مستندات بیشتر بالینی است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه این روش کمک درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید است، در روزهای آینده آمار اولیه پلاسما درمانی به عنوان یک مداخله اثر بخش اجرایی شود، تا بتوانیم خبرهای خوبی از نتایج امید بخش آن به مردم ارائه دهیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زالی کرونا کرونا ویروس پلاسما درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌