Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر مدارس روستایی و عشایری مقطع ابتدایی هستند که در این زمینه بسته‌های تهیه شده که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد فردا از آن رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: بسته‌های تهیه شده از طریق رابطان آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان این مناطق قرار می‌گیرد همچنین برای آموزش متوسطه نیز برای تامین زیرساخت‌ها اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعد داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: اینکه بگوییم به ۱۰۰ درصد دانش آموزان استان خدمات ارائه خواهد شد این امکان وجود ندارد چون برخی خانواده‌ها گوشی هوشمند ندارند.

وی افزود: چون این نیاز فوری ایجاد شد از قبل زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است اما کم‌کم به این سمت و سو حرکت می‌کنیم لذا بخشی نیاز به همکاری خانواده‎‌ها و بخشی همکاری دولت است.

واقعی تاکید کرد: دانش‌آموزان عشایر و روستایی می‌توانند از طریق مدارس و مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند از این شبکه استفاده کنند.

وی بیان کرد: آموزش دروس دانش‌آموزان از فردا ۱۶ فروردین از طریق شبکه «شاد» در پنج پیام‌رسان داخلی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در پنج پیام‌رسان داخلی سروش، روبیکا، بله، گپ و آی گپ آموزش مجازی برای دانش‌آموزان میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق این شبکه بین دانش‌آموز، معلم و حتی والدین ارتباط برقرار می‌شود اظهار داشت: تمامی مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان بایستی در اجرای این برنامه آموزشی همکاری داشته باشند.

واقعی در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه آموزشی شاد تصریح کرد: دبیران و والدین با ورود به سایت shad.medu.ir بایستی کد ملی خود را وارد و اطلاعات مربوط به سری و سریال شناسنامه و تاریخ تولد را وارد فیلد مربوطه پر کنند و سپس به گروه کلاس من وارد شوند.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: گروه‌های کلاسی از قبل در پیام‌رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه شکل گرفته و همه دانش‌آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.

وی یادآور شد: کلاس‌های درس مجازی مشابه کلاس حقیقی است با این تفاوت که دانش‌آموزان در خانه هستند و با ابزارهایی مانند موبایل، تبلت و لب تاپ به فضای مجازی وصل می‌شوند.

واقعی اضافه کرد: در شبکه شاد معلم تدریس را به صورت آنلاین انجام می‌دهد، همچنین حضور و غیاب دانش آموزان، سوال و جواب و آزمون نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از دبیران و معلمان نیز گوشی هوشمند یا تبلت در اختیار ندارند که بودجه‌ای برای تهیه این اقلام در اختیار نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در فعالیت مجازی شبکه شاد تاکید ما بر همکاری تمامی پرسنل است اگر همکاری گوشی هوشمند یا تجهیزات نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به مدرسه و آموزشگاه نسبت به آموزش مجازی اقدام کند.

وی گفت: فعالیت برخی همکاران به صورت مجازی با هزینه خود نسبت به زمانی که مدارس دایر بود ۲ برابر افزایش یافته است.

واقعی یادآور شد: قرار بر این شد بسته‌های محدود اینترنتی در اختیار همکاران قرار بگیرد تا زمان ارائه آموزش مجازی از آن استفاده کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ارتباطات و فناوری اطلاعات تولد خراسان جنوبی دانش آموزان مدرسه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی خراسان جنوبی ۹۳۸ نفر، در مناطق مرزی ۶۴۵ نفر و در مناطق عشایری ۴۵۹ نفر موفق به فراگیری یک دوره مهارتی شدند.


حسن کامرانی فرد افزود: این افراد که در دوره‌های متنوع مهارت آموزی به صورت رایگان شرکت کردند در مجموع بیش از ۴۲۹ هزار و ۷۸ نفر ساعت در دوره‌های مهارتی مختلف آموزش دیدند که رشته های خیاطی، گیاهان دارویی، جاجیم بافی، صنایع غذایی، گوهر تراشی و قالیبافی جزو پر تکرار‌ترین دوره‌های اجرا شده در این مناطق بود.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • مدارس کانکسی عشایر خراسان شمالی فرسوده هستند
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند
  • مدرسه تخصصی اتیسم تبریز و بلاتکلیفی ۱۰ساله
  • همه آنچه که در مدرسه تخصصی اتیسم تبریز می‌گذرد
  • «زنگ عطار» در نیشابور نواخته شد