Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که تحریم‌ها مانع بزرگ کشور‌ها در مقابله با ویروس کرونا است، تاکید کرد: از رویه‌ای که آمریکا در قبال ایران و ونزوئولا در شرایط بحران کرونا در پیش گرفته است، به روشنی می‌توان گفت که کرونا ابزار نسل کشی ترامپ شده است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل ابوترابی درباره اعمال تحریم‌های جدید از جانب آمریکا در شرایط بحرانی مقابله با کرونا گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا بحث تحریم‌ها بار دیگر در کانون توجه جهان قرار گرفته است و کشور‌ها و گروه‌های زیادی خواستار رفع تحریم‌ها علیه کشور‌هایی شدند که سخت با ویروس کرونا درگیر هستند چرا که تحریم‌ها به مانع بزرگی برای این کشور‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادعا‌های مقامات آمریکایی برای ارسال کمک به ایران را با توجه به سبقه تحریمی این کشور علیه ایران تصنعی خواند و افزود: اگر سرسوزنی این مساله واقعیت داشت، آمریکا از رفتار غیرقانونی خود مبنی بر تحریم ایران دست بر کمی داشت در حالی که نه تنها این مهم محقق نشده بلکه تحریم‌های جدیدی نیز بر لیست تحریم‌های ایران در هیمن شرایط بحرانی افزوده شد.

وی تاکید کرد: آمریکا در حال ورود به یک بحران تمام عیار است، بطوری که ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا بوده و روزانه حدود ۲۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می‌شوند، اما به جای تمرکز بر حل بحران خود مکررا در حال تسویه حساب با کشور‌هایی است که مشکگلات ایدئولوژیک با آن‌ها دارد و آن‌ها حاضر به رفتن زیر سلطه آمریکا نیستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ملایی مجلس با بیان این که تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا در شرایط بیماری همه‌گیر کرونا هم به "ابزاری برای نسل‌کشی" تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: برخی دشواری‌ها که در ایران در مسیر مبارزه با کرونا وجود دارد، ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی است بنابراین به نوعی رفتار واشنگتن در این برهه زمانی جنایت علیه بشریت تلقی می‌شود.

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در صفحه توییتر خود نوشت: «آنانی که در جهان بحران زده کرونایی و به هنگامه مرگ هزاران انسان و در میانه فضای ترس و اضطراب مردم جهان هنوز سخن از تحریم و فشارحداکثری و افزایش تحریم‌ها می‌گویند، باید مسئولیت مرگ هزاران انسان بی‌گناه را پذیرا باشند.». همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری‌های رسمی روسیه، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز تاکید کرده است که مسکو مدت‌هاست بر لغو تحریم‌ها علیه ایران تأکید داشته است و قاطعانه از آمریکا می‌خواهد فوراً محدودیت‌های ضدانسانی خود را که مانع جدی برای مقابله با ویروس کروناست لغو کند. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیماری کرونا ویروس کرونا تحریم های ظالمانه تحریم ایران ویروس کرونا تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای «آکسیوس» با استناد به نسخه‌ای از پیش‌نویس اظهارات «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، از مقدمه‌چینی وی برای اعمال تحریم در واکنش به پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

ادعا می‌شود که قرار است امروز سه‌شنبه یلن اعلام کند که «در همکاری با متحدان، خزانه‌داری در راستای توسل به تحریم برای مقابله با اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده ایران تردیدی به خود راه نمی‌دهد».

در بخش دیگری از این پیش‌نویس که به فضای رسانه درز پیدا کرده است، می‌خوانیم: حمله انجام‌شده از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش اهمیت کار خزانه‌داری در توسل به ابزار‌های اقتصادی برای مقابله با فعالیت‌های ایران را برجسته می‌کند.

یلن پیش‌تر هم با اشاره به تبعات اقتصادی پاسخ نظامی ایران، از اعمال تحریم علیه این کشور سخن گفته بود حال‌آنکه خبرگزاری «رویترز» با استناد به نظر برخی تحلیلگران احتمال اعمال تحریم‌های نفتی جدید و یا حتی اجرای تحریم‌های نفتی قدیمی را بعید ارزیابی کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با پرهیز از هرگونه تهدید نظامی، از هماهنگی با متحدان برای ارائه پاسخ دیپلماتیک واحد به اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن گفته بود و در جریان نشست مجازی سران گروه ۷ نیز، تمرکز روی اعمال تحریم‌ها بود.

امروز نیز در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به دلیل حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به بحث گذاشته خواهد شد.

این درحالی است که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند