Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:51:56 GMT

اجرای طرح غربالگری بیماری کووید ۱۹ در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۶۱۳

اجرای طرح غربالگری بیماری کووید ۱۹ در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، جوادی یگانه، افزود: همزمان با اجرای طرح ملی غربالگری بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور، بر اساس تصمیم ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خانه های سلامت محلات ۳۵۲ گانه شهر تهران با محوریت و راهبری شهرداران مناطق نسبت به افزایش شهروندان تهرانی تحت پوشش این طرح اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور جلسه هماهنگی این فعالیت با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران و معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکیل شود.

به گفته وی، پس از برگزاری این نشست بلافاصله مصوبات جلسه طی یک بخشنامه به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ و مقرر شد تا ظرف ۲۴ ساعت جلسه ویژه‌ای فیمابین شهرداری مناطق و مدیران مراکز بهداشتی درمانی برگزار و ساز و کار اجرایی پیش بینی شود.

جوادی یگانه اظهار داشت:پیرو این بخشنامه در بسیاری از مناطق با حضور شهرداران محترم مناطق جلسه مذکور برگزار و راهکارهای همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام نمود به منظور افزایش پوشش شهروندان در این طرح تبادل اطلاعات خوبی بین خانه های سلامت و مراکز بهداشتی در دست انجام است به همین منظورمراکز تماس تلفنی توسط شهرداری تهران در بسیاری از مناطق تجهیز و راه اندازی شود.

وی همچنین به تفاهم به عمل آمده با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص ارائه خدمات سلامت روان به خانواده های درگیر با این بیماری اشاره نمود و اعلام داشت مقرر شد تا مشاوران همکار با خانه‌های سلامت در صورت تمایل خانواده‌های مبتلا و یا خانواده هایی که عزیزان خود را به علت این بیماری از دست داده اند خدمات مشاوره و روانشناسی را به صورت رایگان ارائه کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن اعلام آمادگی کامل شهرداری تهران در  همکاری با وزارت بهداشت در مدیریت و کنترل بیماری کنید ۱۹  اظهار امیدواری نمود تا ۲۰ فروردین سطح پوشش غربالگری شهروندان در سطح شهر تهران را به نقطه مطلوب برسانیم.

کد خبر 4891505

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح غربالگری کووید 19 شهرداری تهران ویروس کرونا شهرداری تهران شیوع کرونا نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل دستگیری سارق پلیس راهور سازمان هواشناسی روز طبیعت شهر تهران سیدابراهیم رئیسی ماسک طبی فاصله گذاری اجتماعی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ تهران گفت: این برنامه ها شامل اجرای ویدئو مپینگ بر روی برج آزادی، زنگ مدرسه سالم، اجرای تئاتر و گروه سرود، توزیع بسته تغذیه سالم، برگزاری مسابقات ورزشی است.

علیرضا فروزنده افزود: اجرای مسابقه دو چرخه سواری ویژه اعضای کانون های سلامت محور، پیاده روی صبحگاهی، ارائه خدمات سلامت محور شامل مشاوره های تغذیه، روانشناسی، غربالگری فشار خون و تست قند خون با همکاری مرکز بهداشت غرب در میادین تره بار آزادی، کوکب و دکتر هوشیار ،مسابقات نقاشی و تفریحی، میز خدمت سلامت و اجرای موسیقی سنتی در پلازای هاشمی، استفاده رایگان از خدمات شهر بازی المهدی، تخفیف از خدمات آزمایشگاه پارس ویژه اعضای کانون های سلامت، استفاده رایگان از خدمات مجموعه ورزشی و تفریحی کوثر، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت روز شمار هفته سلامت و حضور کارشناسان سلامت منطقه۹ در غرفه های بوستان لاله از دیگر برنامه های هفته سلامت در این منطقه است.

آقای فروزنده همچنین گفت: شنبه ۱ اردیبهشت به عنوان روز« سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی »، یکشنبه ۲اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی »، دوشنبه ۳ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و سلامت زمین»، سه شنبه ۴ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی »، چهارشنبه ۵اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و فرهنگ سلامت »، پنچ شنبه۶ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و جوانی جمعیت » و جمعه ۷ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد