Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح عراق از پارلمان این کشور خواست تا رئیس جمهوری عراق را به دلیل نقض قانون اساسی بازخواست کند.


به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، محمد الغبان، رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در نامه‌ای به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از وی خواست تا برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور را به دلیل نقض قانون اساسی در تعیین نامزدی غیر از نامزد فراکسیون اکثریت، بازخواست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور وظیفه دارد برای تعیین نخست وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند که فراکسیون اکثریت در پارلمان این کشور در حال حاضر ائتلاف الفتح است‌.
پیشتر، میثاق ابراهیم الحامدی، یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از اقدامات برهم صالح اعلام کرد، عراق از زمان استعفای دولت قبل، شرایط دشواری را پشت سر می گذارد و برخی از برنامه‌های آمریکا، این است که دولت قابل قبولی انتخاب نشود که نمایندگان ملت عراق به صورت قانونی و صحیح آن را انتخاب کرده باشند.
الحامدی همچنین تصریح کرد: تلاش‌های این گروه‌های شر، مسأله جدیدی نیست، بلکه هر زمان که سعی می کنیم شرایط را بهبود بخشیم، آنها تلاش کردند عراق در ویرانی دائمی باقی بماند.
نماینده ائتلاف الفتح همچنین گفت، برهم صالح به صورت شخصی، فردی، غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه خود بیهوده سعی دارد که اراده و خواست آمریکا را از طریق نقض قانون اساسی بر گروه‌های سیاسی تحمیل کند.
الحامدی همچنین عنوان داشت: انتخاب عدنان الزرفی با این روش که شبهه های بسیاری دارد، دلیل واضح و روشنی برای تلاش رئیس جمهوری عراق است تا وضعیت سیاسی و دولتی این کشور در خلأ کامل باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه این مسأله برای ما روشن شود، اقدامات قضایی علیه اقدامات بی هدف و غیرمسئولانه برهم صالح اتخاذ خواهیم کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف الفتح عراق ائتلاف الفتح قانون اساسی برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این تصمیم بخشی از تحقیقی است که اوایل ماه جاری میلادی توسط الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی درباره ایلان ماسک( مدیر ارشد اجرایی ایکس) آغاز شد زیرا میلیاردر آمریکایی اعلام کرده بود حساب های کاربری که به دستور قاضی مسدود شده اند را دوباره فعال خواهد کرد.

مورائس اکنون مهلتی ۵ روزه برای ادای توضیحات درباره این اقدام ایکس تعیین کرده است. این درحالی است که ماسک دستور قاضی برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری را غیر قانونی خوانده بود.

طبق گزارش پلیس فدرال برزیل حساب های کاربری روی ایکس که دادگاه محلی دستور مسدودسازی آنها را داده بود، تا اوایل آوریل سال جاری میلادی همچنان فعال بودند. این امر مغایر بیانیه اولیه شرکت ایکس بود.

این حساب های کاربری همچنان می توانستند فالوئرهای جدید جذب کنند و لینک هایی برای ویدئوهای زنده منتشر کنند. مورائس در رای خود نوشته است: نمایندگان پلتفرم ایکس ملزم هستند درباره عدم پیروی هایلایت شده در گزارش پلیس پاسخگو باشند.

کد خبر 6086152

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی