Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که تمهیدات ویژه ای برای جمع آوری معتادین در سطح شهر اندیشیده شده است اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران اقدامات موثری در حال اجراست.

وی ادامه داد: نیازهای اساسی و اعتباری لجستیکی توسط ستاد مقابله با کرونا در حال طراحی و اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زالی با بیان این که تردد معتادین در سطح شهر می تواند مشکلات جدی و ملی برای از کنترل خارج شدن ویروس کووید ۱۹ ایجاد کند تاکید کرد: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا انجام خواهد شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا گفت: معتادان بدلیل انجام رفتارهای پرخطر و عدم رعایت توصیههای بهداشتی می توانند خود و سایرین را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دهند.

وی با بیان این مهم که برخی از معتادین نیز به دلیل نداشتن محل اقامت مشخص و دائم زمینه ابتلا به کرونا را بالا می برند افزود: این افراد به دلیل چرخش در نقاط مختلف شهر و عدم رعایت اصول در خانه ماندن می توانند چرخه بیماری را گسترش دهند.

زالی ضرورت مداخلات جدی تر از سوی سازمان شهرداری و نیروی انتظامی را خواستار شد و توضیح داد: تاکنون اقدامات موثری از سوی این نهادها انجام شده ولی بدیهی است برای انجام اقدامات تکمیلی باید رویکردهای جدی تری در دستور کار قرار بگیرد. تامین اعتبارات برای فراهم کردن زمینه های لجستیکی برای کنترل و قطع زنجیره کرونا از طریق معتادان یکی دیگر از مواردی بود که زالی مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: کنترل تردد معتادین در سطح شهر به هیچ عنوان نباید به زمان سپرده شود و سریعا باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

زالی درباره شیوع کرونا در شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران هنوز به شرایط مطلوب کنترل کرونا نرسیده و این مهم نیازمند بررسی های بیشتر در روزهای آتی خواهد بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا گفت: اگرچه شتاب شیوع کرونا در تهران کمی کند شده ولی هنوز به حد قابل قبول نرسیده و هنوز هم شاهد مراجعه مردم به اورژانس ها و مراکز درمانی برای درمان کرونا هستیم.

وی با اشاره به این که میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته توضیح داد: تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید ۱۹ قرار ندارد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: هنوز نگرانی های بازگشت موج دوم مسافران‌نوروزی به قوت خود باقی است تا بتوانیم تحلیل دقیق تری از شرایط ارائه دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ زالی افزود: در چند روز آینده می توانیم با ارائه آمار مراجعات مردم به مراکز درمانی میزان افزایش شیوع کرونا را تخمین بزنیم.

وی از استمرار افزایش مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد آمار مبتلایان کاهش نیافته و کماکان بسیاری از تخت های ویژه و بستری به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس فرمانده عملیات مقابله با کرونا معتادین در سطح شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی در تشریح عملکرد کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: یکی از اقدامات مهم کمیته سلامت در شورای ششم، تشکیل کارگروه‌های مختلف متناسب با شرایط شهر و مشکلات آن با حضور متخصصان، صاحب نظران و اساتید دانشگاهی بود تا بتوانیم موضوع سلامت در کلانشهر تهران را در ابعاد مختلف بررسی و راهکارهای لازم را به حوزه‌های مختلف مجری در شهرداری تهران ارائه کنیم.

وی ادامه داد: تأکید ما در کمیته سلامت بر یکپارچه سازی و جلوگیری از موازی کاری های مرسوم که بین دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری بود که بخشی از این امر تحقق یافت و بررسی های کمیته سلامت و صاحب نظران این بود که تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران می تواند راهکاری برای جلوگیری از این موارد باشد و حتی سایر بخش های حوزه سلامت شهر تهران را برای خدمت به شهروندان همراه کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: این طرح بعد از بررسی های فراوان در کمیته تدوین شده است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم به صحن شورا ارائه کنیم تا در صورت تصویب آن از سوی اعضای شورا، شهرداری را ملزم به یکپارچه سازی اقدامات در حوزه سلامت کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، وی گفت: با وجود اینکه شهر تهران پایتخت ایران است و تصور همگان این است که امکانات آن در حوزه بهداشتی و درمانی نسبت به سایر شهرها و کلانشهر ها مناسب می باشد؛ اما در عمل اینگونه نیست و سرانه بهداشتی و درمانی برخی از مناطق شهر تهران در مقایسه با سایر شهرها پایین تر بوده و حتی ما در منطقه ۱۹ شهر تهران درمانگاه و بیمارستانی نداریم. تلاش زیادی به همین منظور داشتیم و رایزنی هایی با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام دادیم که امیدواریم این اقدامات در سال ۱۴۰۳ منجر به تأسیس بیمارستانی در این منطقه شود تا شهروندان این منطقه بتوانند از امکانات درمانی مناسبی برخوردار شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید شورای شهر بر جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان
  • روحانیت خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود