Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@06:25:56 GMT

پویش مردمی شکرانه سلامت در زنجان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۷۰۹

پویش مردمی شکرانه سلامت در زنجان آغاز شد

پویش مردمی شکرانه سلامت به منظور کمک به خانواده های نیازمند در شرایط سخت کرونایی با حضور امام جمعه و جمعی از هیئت عاملین مراکز نیکوکاری در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در این جلسه امام جمعه زنجان با تشکر از اقدامات این نهاد در ایجاد مراکز نیکوکاری گفت: وظیفه همه ما در شرایط حساس کنونی که ویروس منحوس کرونا موجب وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی اقشار آسیب پذیر به ویژه کارگران روزمزد  شده است خدمت به بندگان خداست ومراکز نیکوکاری کمیته امداد پایگاههای خوبی  برای خدمت به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان هم در این جلسه اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کارگروه سلامت وپیشگیری ازشیوع  این بیماری  اقدامات قابل توجهی برای افراد تحت حمایت وجامعه هدف انجام داده است.

 

هدایت صفری با اشاره به پرداخت 400میلیون تومان کمک هزینه به مددجویان تحت حمایت  جهت تهیه اقلام بهداشتی با اولویت بیماران صعب العلاج، سالمندان، زنان باردار و شیرده  و افراد در معرض خطر خاطرنشان کرد: تهیه سبد های غذایی، اطلاع رسانی پیامکی، مشاوره تلفنی برای سالمندان، ارائه خدمات الکترونیکی وغیر حضوری برای جلوگیری از مراجعه افراد به ادارات، تهیه و توزیع ماسک وبسته های بهداشتی و ضدعفونی برای مددجویان و کارکنان و تسویه بدهی یک میلیارد و300 میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی جهت کمک به تهیه اقلام مورد نیاز بیماران وبرگزاری جلسات مختلف برای پیشگیری از شیوع این بیماری از اقدامات این نهاد می باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: همچنین از89 مرکز نیکوکاری فعال این نهاد بیش از 37 مرکز بصورت کاملاخود جوش  وجهادی خدمات مختلفی در این ایام به نیازمندان واقشار کم در آمد ارائه می دهند.

 

به گفته وی، مهمترین این اقدامات تولید و توزیع 50هزار ماسک، ضدعفونی معابر و طرح قربانی نیابتی به نیت سلامتی امام زمان (عج) است که تاکنون بیش از 42 فقره قربانی به ارزش یک میلیارد و 560 میلیون ریال خریداری وپس از ذبح با رعایت اصول بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

صفری به راه اندای پویش مردمی شکرانه سلامت اشاره کرد و افزود: این پویش برای کمک به مددجویان تحت حمایت، افراد نیازمند با محوریت مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد ومحلات انجام می گیرد تا در این شرایط سخت کرونایی به افراد نیازمند ومحروم کمک شود.

 

فرماندار زنجان نیز با تقدیر از خدمات کمیته امداد در جهت حمایت از خانواده های تحت حمایت و محروم، راه اندازی پویش مردمی شکرانه سلامت را بیشتر فرهنگ سازی  ودر راستای مشارکت مردم دانست.

 

رضا عسگری گفت: معیشت خانواده های کارگروروز مزد با شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، لذا در جهت حمایت از این اقشار که عموما از افراد آبرومند جامعه هستند شرایطی فراهم کنیم که با عزت تمام  حداقل نیازهای روزه مره این خانواده ها تامین شود .

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش مردمی کمیته امداد استان زنجان امام جمعه زنجان کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته اکرام ایتام 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی گفت:یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت طرح اکرام ایتام این است که حامیان طرح اکرام مبالغ موردنظر خود را مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان زیادی در پهنه‌ی ایران زیبای ما زندگی می‌کنند که دست تقدیر، شرایط سختی را برایشان رقم‌زده است، خاطرنشان کرد: کودکان در طرح ایتام سرپرست خود را ازدست‌داده‌اند که نیازمند حمایت هستند، اما در طرح محسنین به دلیل ازکارافتادگی، زندانی بودن و یا بد سرپرست بودن نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی خیرین هستند که حمایت از این عزیزان می‌تواند آینده‌ای روشن را فرا روی آنها قرار دهد.

 رضا مهرافروز با اذعان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ باهدف حمایت از کودکان و تأمین نیازمندی‌های ضروری آنان درزمینهٔ‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و... در کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد، خاطرنشان کرد: در هفته اکرام پایگاه‌های جذب حامی در تمامی دفاتر ۲۱ گانه کمیته امداد سراسر استان آذربایجان غربی و قریب به ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان آماده ثبت‌نام همشهریان در طرح اکرام ایتام است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۸۲۴۱ هزار کودک نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که این تعداد شامل ۶۵۳۴ هزار از فرزندان در طرح اکرام ایتام و ۱۱۷۰۷هزار از فرزندان محسنین بود و از این مجموع ۵۰ کودک فاقد حامی هستند

وی ادامه داد: ازاین‌رو در این هفته فرصت مناسبی است تا هر یک از نیکوکاران استان آذربایجان غربی با انتخاب یک یا چند کودک نیازمند حمایت مادی و معنوی خود را از کودکان معنوی خود بر عهده گیرند.

 مهرافروز تصریح کرد: مراجعه به سایت ekram.ir و یا ارسال عدد ۰۴۴ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳، مراجعه به مراکز نیکوکاری از راه‌های ثبت‌نام در این طرح است.

دیگر خبرها

  • شروع زندگی جدید با آغاز سال جدید
  • ۴هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • آغاز هفته اکرام ایتام 
  • توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • بزرگترین پویش مردمی « شهر همدل » در مازندران آغاز شد
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان