Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:42:52 GMT

تقلای آمریکا برای انتقال سفارت‌های خارجی به عین الاسد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۷۷۴

تقلای آمریکا برای انتقال سفارت‌های خارجی به عین الاسد

منابع امنیتی عراقی فاش کردند آمریکا برای ترغیب کشورهای خارجی جهت انتقال سفارت‌هایشان در بغداد به پایگاه عین الاسد در استان الانبار تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی به خبرگزاری المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی اجرای طرحی را آغاز کرده اند که هدف آن وادار کردن کشورهای خارجی به انتقال سفارتخانه هایشان به پایگاه عین الاسد در شهر البغدادی در غرب الانبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از طریق اختصاص ساختمان‌های حفاظت شده در داخل این پایگاه به کشورهایی که مایلند کادر دیپلماتیک خود را منتقل کنند صورت می‌گیرد.

دلایل این طرح در سایه تدابیر مربوط به مقابله با کرونا در عراق نامعلوم است.

این منبع افزود: نیروهای آمریکایی پروژه‌هایی را برای بازسازی تعدادی از ساختمان های متروکه در داخل این پایگاه به عنوان اولین گام آغاز کرده‌اند تا بعدا ساختمان‌های حفاظت شده را به سفرای کشورهای خارجی بدهند.پایگاه عین الاسد شاهد پرواز بی سابقه هواپیماهای حمل و نقل به این پایگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد آمریکا عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جمهوری آذربایجان به «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در پی پاسخ ایران به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران، درباره افزایش تنش‌ها در منطقه هشدار داده و خواستار خوشتن‌داری طرفین شد.

به گزارش ایسنا، در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق طی یک حمله گسترده پهپادی و موشکی، شامگاه گذشته به نقاطی در اراضی اشغالی، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی «عمیقا» ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در این باره گفت: ما از تمامی طرفین می‌خواهیم خویشتن‌داری نشان داده و از گسترش خطرناک تنش‌ها جلوگیری کنند که موجب ثبات‌زدایی بیشتر در وضعیت خاورمیانه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی، اخیرا، ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پی این حمله، در بیانیه‌ای تاکید کرد که « پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمان کننده دشمن جنایتکار صهیونیستی به فضل الهی تحقق خواهد یافت.»

در پی وعده پاسخ به این اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی توسط مقامات ایران، بامداد امروز در بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) «سعید بی‌ناموس» که بود و چگونه در ساختمان وزرا خودکشی کرد؟
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • تقلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمکی به رژیم صهیونیستی
  • واکنش باکو به عملیات نظامی ایران علیه تل‌آویو
  • واکنش جمهوری آذربایجان به «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن