Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@16:48:38 GMT

1.3 درصد نرخ تورم ازبکستان در ماه مارس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۷۸۶

1.3 درصد نرخ تورم ازبکستان در ماه مارس

بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، تورم این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی به 1.3 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس گزارش کمیته آمار ازبکستان، تورم در این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی به 1.3 درصد رسیده است.

نرخ کالاهای مواد غذایی 1.9 درصد و کالاهای غیرمواد غذایی 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد و خدمات 0.8 درصد افزایش یافته است.

طی ماه های ژانویه و مارس نرخ و تعرفه ها در بازار به طور متوسط 2.8 درصد افزایش یافته است. نرخ و تعرفه ها نسبت به ماه مارس سال 2019 میلادی 13.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

در این میان نرخ و تعرفه های مواد غذایی در ماه مارس 1.9 درصد افزایش یافته است. در حالی که نرخ کالاهای غیرمواد غذایی فقط 0.9 درصد و خدمات 0.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

به طور کلی طی 3 ماهه اول سال جاری میلادی نرخ کالاهای مواد غذایی 4.3 درصد و کالاهای غیرمواد غذایی 1.7 درصد و خدمات 1.5 درصد افزایش یافته است.   

ماه مارس از کالاهای مواد غذایی میوه و سبزیجات 5 درصد، گوشت، مرغ و ماهی 1.7 درصد، روغن 1.3 درصد، نان 1.2 درصد، لبنیات 1.1 درصد افزایش پیدا کرده است.

در ماه مارس از کالاهای غیرمواد غذایی مصالح ساختمانی 0.9 درصد، پوشاک و نخ 0.8 درصد، کفش 0.7 درصد، کالاهای اصلی معیشتی و وسایل برقی 0.3 درصد افزایش یافته است.

همچنین در ماه مارس خدمات پولی نیز افزایش یافته است. از جمله خدمات آموزشی 3.2 درصد، خدمات پزشکی 1.8 درصد، معیشتی 0.9 درصد، خدمات وسایل حمل و نقل مسافربری 0.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم ازبکستان ماه مارس مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، واحدهای عرضه کننده میدان بهمن مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی چند واحد متخلف به دلیل گران‌فروشی و افزایش قیمت، برگ جریمه دریافت کردند و به تعدادی اخطار قانونی داده شد.

امرالهی از پلمپ یک واحد عرضه کننده محصولات پروتئینی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این واحد پس از دریافت اخطارهای مکرر، سرانجام به علت مسائل غیر بهداشتی پلمپ شد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی را تضییع حقوق عامه اعلام کرد و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

امرالهی در پایان تاکید کرد: گشت‌های مستقل و مشترک در قالب طرح نظارت عید و رمضان تا پایان فروردین به صورت گسترده در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 6064195

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی
  • میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)