Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@21:38:03 GMT

چرا همیشه در تعطیلات خیلی خسته هستیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۸۷۰

چرا همیشه در تعطیلات خیلی خسته هستیم؟

رویداد۲۴ چرا احساس خستگی می‌کنیم در حالی که آنقدر‌ها کاری انجام ندادیم و یا به نسبت طول سال بیشتر خوابیده‌ایم، علت‌های ساده‌ای که به آن‌ها توجه نمی‌کردیم. خیلی از ما درست وقتی که تعطیلات عید شروع می‌شود، خسته می‌شویم و تعجب می‌کنیم که با وجود اینکه استرس‌ها و فعالیت‌های شغلی ما کاهش یافته است، اما به مراتب خسته‌تر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا برای شما جالب باشد که دلیل آن را بدانید. این مطلب را بخوانید:

مشکلات معده

در ایام تعطیلات اغلب ما بیش از حد معمول تمایل به خوردن داریم. بیش از حد می‌خوریم و غذا‌های متنوعی را هم امتحان می‌کنیم. به گفته محقق خواب دانشگاه مرکزی کویینزلند، ناراحتی در دستگاه گوارش می‌تواند قاتل خواب باشد. غذا‌های پرادویه و فلفل‌ها هم مشکلات زیادی را برای معده ما ایجاد می‌کنند.

هر چیزی که باعث رفلاکس یا سوءهاضمه شود ممکن است به طور غیر مستقیم خواب شما را بر هم بزند. همچنین اگر غذای بسیاری تندی را خورده‌اید که به آن عادت ندارید، ممکن است بر خواب شما اثر منفی داشته باشد.

دسر‌ها و شیرینی‌جات قبل از خواب

قند زیاد در انتهای شب باعث تزریق انرژی به بدن شما می‌شود. در این حالت ممکن است شما دچار بی‌خوابی شوید و این حالت ممکن است یک ساعت به طول بینجامد؛ بنابراین بهتر است از کربوهیدرات‌های پیچیده به جای شیرینیجات استفاده کنید.

چرت زدن‌های در طول روز

وقتی مجبور نیستید روز خود را به کار بگذرانید، یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌ها می‌تواند چرت کوتاه عصر یا به قول معروف قیلوله باشد. بدن ما در طول سال ساعت بیولوژیکی خود را پیدا کرده است. به همین علت است که هنگامی که در طول سال می‌خواهیم بیش از حد هم بخوابیم، ناکام می‌شویم و مانند روز‌های دیگر از خواب برمی‌خیزیم. آرامش حاصل از تعطیلات و چرت‌های میانه روز این ساعت را بر هم می‌زند و شما ممکن است بیش از حد بخوابید. این تغییرات خواب شما در طول شب را تضعیف می‌کند و خواب بی‌کیفیت و در نتیجه خستگی بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند.

فعالیت‌های بیش از حد در سفر

شما در تعطیلات ممکن است قصد سفر به مناطقی را داشته باشید که به علت فشردگی برنامه‌ها خسته شوید. احتمالا دیر بخوابید و کل روز در حال پیاده‌روی باشید. نباید برنامه‌ریزی شما به گونه‌ای باشد که در تعطیلات در خدمت سفر درآیید. درست است که نوروز امسال در محدوده ایران سفر‌ها به علت شیوع کرونا منع شده است، اما این عامل از عوامل کلی برای خستگی در روز‌های تعطیل سال نو می‌باشد و به همین علت ذکر می‌شود.

امتداد بیش از حد فعالیت‌های شغلی

در طول تعطیلات بیش از حد در حال پاسخگویی به ایمیل‌های کار و انجام کار‌های شغلی خود هستید. در این حالت نه تنها تعطیلات خود را خراب می‌کنید، بلکه استرس زیادی را به خود وارد می‌کنید. این عامل می‌تواند باعث دامن زدن به خستگی در شما بشود؛ بنابراین به اندازه کافی بخوابید. سعی کنید بدن خود را بیش از حد در خواب بی‌نظم نکنید تا کیفیت خواب شما کم و در نتیجه خسته نشوید.

بیش از حد تنبل نباشید. همانطور که استراحت بسیار مهم است، اما بدن شما برای مقابله با استرس و احساس زنده بودن، به فعالیت نیاز دارد. بنابرای در خواب و آرامش زیاده‌روی نکنید. سعی کنید ورزش را به عنوان یک عادت جدید انتخاب کنید. تعطیلات را در خدمت آرامش خود قرار دهید و از سرگرمی‌ها نهایت استفاده را بکنید تا برای بازگشت به کار قدرت بیشتری پیدا کنید.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، تعطیلات ، خستگی در تعطیلات ، تعطیلات عید ، قرنطینه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تعطیلات تعطیلات عید قرنطینه بیش از حد خواب شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!

زی‌سان: باتوجه به اینکه نزدیک به ۴۰۰ نوع گیرنده مختلف درون بینی ما وجود دارد تا علاوه بر دریافت بوی تعفن یا فاسدشدن مواد خوراکی، بوی خوش را هم حس کنیم، محققان چند نکته ساده را توصیه کردند که علاوه بر کاهش هزینه خرید عطر، بدن شما را نیز خوشبو می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ به گفته دانشمندان مواد غذایی مصرفی هرکدام تاثیری روی بدن فرد دارند. برای مثال، گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب است و اگر بدن قادر به تجزیه این مواد نباشد، بوی عرق می‌تواند به طرز خفه‌کننده‌ای تند شود.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز چنین رفتاری را در بدن ایجاد می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای داشتن بوی خوش، مصرف آنها را به حداقل برسانید.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای باعث تحریک‌شدن برخی غدد تعریق می‌شوند و درنتیجه بدن عرق بیشتری تولید می‌کند و باعث تندتر شدن بوی عرقتان می‌شود. پیشنهاد می‌شود به جای زیاده‌روی در مصرف قهوه، روزانه ۸ لیوان آب بخورید تا نتیجه معکوس و خوشایند را تجربه کنید.

مراقبت از لباس‌ها بسیار مسئله مهمی است. لباسی که عرق کرده را نپوشید و هنگام شستن دقت کنید که آن را برعکس کرده باشید و بعد داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

ورزش مداوم به بوی خوش بدن کمک می‌کند. به شرطی که پس از ورزش کردن حتما استحمام کنید و پس از خارج شدن از حمام کاملا خود را خشک کنید. ضمنا تا حد امکان از صابون‌های آنتی باکتریال برای شستشوی خود استفاده نکنید.

بوی بدن از وضعیت روانی هم تأثیر می‌گیرد. اگر عصبی یا تحت اضطراب مداوم باشید و یا کمبود خواب داشته باشید، بوی بدن شما می‌تواند نامطبوع شود. اگر روغن‌های معطر را به بالش یا ملحفه خود بزنید، بعد از یک خواب شبانه، بوی خوبی هم خواهید داد.

tags # عطر و اودکلن سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • تیاگو موتا: بازیکنان رم خسته بودند؟ در این سطح، خستگی معنا ندارد
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • گربه‌ای که خواب از چشم محمدرضا گلزار ربود
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟