Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۷ درصد مساحت استان کوهستانی است و تا کنون بیش از یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.

او افزود: از این تعداد ۲۷۰ گیاه جنبه دارویی، خوراکی و صنعتی دارد و ۲۷ گونه خاص استان است که در هیچ از مناطق دنیا رشد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش اضافه کرد: از مهمترین گیاهان کوهی و محلی استان که در فصل بهار رشد می‌کند، می ‎توان به قارچ، کنگر، شنگ، موچه، بونسرخ، موسیر، سیرکوهی، کاردین، آویشن، تره کوهی، سیردینگ، ریواس و کلوس اشاره کرد.

او ادامه داد: برخی از این گیاهان خوراکی در مزارع کشاورزی رشد می‌کند و برخی گیاهان مرتعی هستند و برای برداشت آن باید به دل کوه زد.

دانش گفت: جدای از جنبه خوراکی، این گیاهان امروزه در صنعت داروسازی نیز مصارف زیادی دارند.

او افزود: بهبود سیستم گوارش، تنظیم اعمال کبدی، ضدعفونی کننده، تب ‎بر و هضم کننده غذا، ضد زخم، کاهش دهنده فشار خون و تنظیم کننده قندخون برخی از خواص دارویی این گونه‌های گیاهی است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی گونه گیاهی مزارع کشاورزی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: همچنین لردگان با دما ۱۸ درجه گرمترین نقطه استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
چراغپور از کاهش دمای صبحگاهی فردا و احتمال سرمازدگی باغات در استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • تالاب‌های چهارمحال‌وبختیاری؛ جاذبه‌های منحصر بفرد
  • تنگ بنیون بهشتِ گردشگری بوشهر
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر