Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:01:42 GMT

مجلس یازدهم باید ریشه مشکلات اقتصادی را حل کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۰۰۶

مجلس یازدهم باید ریشه مشکلات اقتصادی را حل کند

منتخب مردم زنجان در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مجلس آینده باید به صورت ریشه ای مشکلات اقتصادی را حل کند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

 مصطفی طاهری نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه امروزه کشور عزیز و قدرتمند ایران اسلامی با مشکلات متعددی مواجه است، گفت: یکی از اولویت های امروز حل مشکلات اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع مشکلات معیشتی و اصلاح اقتصاد در اولویت برنامه های مجلس یازدهم باشد

وی با تاکید براینکه به جزء مشکلات اقتصادی اگر تعداد مشکلات را شمارش کنیم به عدد بزرگی خواهیم رسید، افزود: برای هر مشکل راه حل هایی مطرح می شود، با دسته بندی و ریشه یابی متوجه میشویم راه حل هایی وجود دارند که با حل آنها تعداد زیادی موانع و مشکل حل می شوند. و برعکس با عدم ریشه یابی و حل معمولی مشکلات چون ریشه باقی مانده است، شاخ وبرگ جدیدی ظاهر شده و در یک دور باطل گیر خواهیم نمود.

نماینده منتخب زنجان در مجلس یازدهم با اشاره به بخشی از ضعف های اقتصادی کشور، تصریح کرد: اختصاص و اصرار بر ارز 4200تومانی در حالی که از روز اول قیمت همه کالاها با ارز آزاد تعیین می‌شد، جدی نگرفتن تحریم‌ها که مشخص بود در حال بازگشت کامل و بدتر از قبل هستند، هرج‌و‌مرج در بازار پول و اختیار مطلق نظام بانکی برای به حاشیه راندن بخش واقعی اقتصاد، بخشنامه‌های رگباری در دادوستد خارجی و کوبیدن صادرکننده‌ها؛ که در صورت حمایت؛ با افزایش صادرات بازار ارز را متعادل می‌کنند، بی‌عملی ادامه‌دار در بازار مسکن که در همه کشورها موتور اشتغال و تولید است، ادامه یارانه پنهان به میلیاردرها، ضعف مفرط در مشکل سیل و بنزین و بیماری کرونا و تضعیف نهاد دولت در نگاه جامعه، روزمرگی مدیریتی در اداره کشور و خلأ راهبرد، عدم هدایت واردات و کمک به بخش خصوصی مولد برای تأمین موارد موردنیاز وارداتی، سلطه محافل متنفذ بر ثروت عمومی و گسترش فساد اقتصادی، عدم پیشبرد پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای نزدیک، عدم‌توجه به مراودات اقتصادی با همسایگان و ادامه تنش و دیالوگ منفی با کارشناسان مستقل را می‌توان بخشی از فهرست ضعف‌های اقتصادی کشور در سال های پیش‌ِرو دانست.

طاهری با بیان اینکه ریشه مشکلات به گستردگی فهرست بالا نیست، ادامه داد:  چند کلیدواژه کانونی وجود دارد که به عنوان متغیر مستقل عمل کرده و متغیرهای وابسته متعددی را ایجاد می‌کند. امید است مجلس انقلابی پیش رو با پرداختن به این ریشه ها گام های موثری در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بردارد.

انتهای پیام/

 

 

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس مشکلات اقتصادی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در ادامه بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از صنایع چاپ، بسته‌بندی و کارتن سازی اروم آتا بازدید و پیگیر رفع مسائل و مشکلات این واحد تولیدی شد.   جواد کرمی همچنین ضمن بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری "تولید انواع چسب‌های بهداشتی و صنعتی"، "احداث سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی"، "اروم صنعت سامان" و "اروم ماهی" در ارومیه، پیگیر رفع مشکلات تکمیل این طرح‌ها شد.   وی در ادامه از واحد تولیدی بوم پاغرب یاقوت که در گروه صنایع غذایی فعالیت می‌نماید بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

دیگر خبرها

  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...